رفتن به بالا
  • سه شنبه - 2 اردیبهشت 1399 - 14:21
  • کد خبر : ۶۶۵۸
  • چاپ خبر : پرسپولیس در چه صورت قهرمان لیگ می‌شود؟ / معادله پیچیده انتهای جدول

پرسپولیس در چه صورت قهرمان لیگ می‌شود؟ / معادله پیچیده انتهای جدول

فدراسیون فوتبال،کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حسب گزارش های رسیده از مقامات رسمی مسابقات و ناظران انضباطی درباره دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان، تصمیمات ذیل را صادر کرد؛

هرچند بسیاری از اهالی فوتبال شانس پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم را بالا می‌دانند اما چند تیم دیگر هم این شانس را دارند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

هرچند بسیاری از اهالی فوتبال شانس پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم را بالا می‌دانند اما چند تیم دیگر هم این شانس را دارند که با ادامه رقابت‌های لیگ قهرمان شوند.

به گزارش یاریزان وبه نقل از خبرگزاری مهر، فوتبال در ایران هم مثل همه فعالیت‌های ورزشی در بسیاری از کشورهای دنیا متوقف شده و تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات مشخص نیست. این بلاتکلیفی در حالی ادامه دارد که نظریات مختلفی در خصوص تعیین تکلیف مسابقات وجود دارد.

 

------------------------------------

در جدول لیگ برتر فعلا پرسپولیس با ۴۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و نزدیک ترین تیم به سرخپوشان سپاهان با ۳۷ امتیاز است که این نشان از حاشیه امنیت مناسب برای آنها در صدر جدول و کسب تکرار عنوان قهرمان لیگ برتر ایران است. در انتهای جدول هم تیم پیکان با ۱۵ امتیاز قرار گرفته است و نزدیک ترین تیم به آن شهرداری تبریز با ۱۶ امتیاز است.

باتوجه به فاصله ۱۰ امتیازی پرسپولیس در صدر جدول با تیم دوم و فاصله ۱۱ امتیازی این تیم با استقلال که با یک بازی کمتر در رده چهارم قرار گرفته است، سرخ پوشان شانسی به مراتب بیشتر از همه تیم‌ها برای قهرمانی دارند اما آنها هنوز روی کاغذ قهرمان نیستند و به جز پرسپولیس عملا حتی تیم های هفتم و هشتم جدول هم برای قهرمانی شانس دارند.

پرسپولیس در چه صورت قهرمان می‌شود؟
سرخ پوشان در حال حاضر ۴۷ امتیازی هستند و استقلال با یک بازی کمتر ۳۶ امتیاز دارند. آبی پوشان در صورتی که دیدار عقب مانده شان مقابل فولاد را با پیروزی پشت سر گذارند ۳۹ امتیازی شده و به فاصله ۹ امتیازی پرسپولیس می‌رسند. آبی پوشان ۱۰ بازی پیش رو دارند و در صورت پیروزی احتمالی در هر ۱۰ بازی، جمع امتیاز آنها به ۶۶ می‌رسد و این بالاترین امتیازی است که یک تیم به جز پرسپولیس می‌تواند به آن دست پیدا کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

این نشان می‌دهد سرخ پوشان برای تضمین قهرمانی حداقل باید ۲۰ امتیاز دیگر گرفته و جمع امتیازات خود را به ۶۷ برسانند. سرخ پوشان ۹ بازی و ۲۷ امتیاز پیش رو دارند که برای مسجل شدن قهرمانی باید ۲۰ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن را کسب کنند.

در جدول کنونی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو، و حتی دو تیم خوزستانی صنعت نفت و فولاد هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و از قهرمانی پررنگ تر شانس کسب سهمیه آسیایی دارند.

تیم های در معرض خطر سقوط
در پایین جدول معادلات پیچیده تر است. در حالی تیم پیکان با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد که شاهین بوشهر ۱۶، سایپا و گل گهر ۱۹ و پارس جنوب با ۲۰ امتیاز بالاتر از آن قرار داشته و خطر سقوط آنها را هم به شدت تهدید می کند. حتی ذوب آهن با ۲۲ و نساجی با ۲۳ امتیاز در رده های یازدهم و دهم جدول هم از خطر سقوط کاملا رها نشده و روی کاغذ می توانند کاندیدای سقوط باشند.

دو تیم خاص
شاید در جدول رده بندی تنها دو تیم نفت مسجد سلیمان و ماشین سازی باشند که در میانه جدول با ۲۸ و ۲۴ امتیاز حضور دارند و نه شانسی برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می کند و ادامه یا کنسل شدن مسابقات برای آنها تفاوت چندانی ندارد و تنها هزینه های این فصل آنها را از بین خواهد برد.

به جز این دو تیم، سایر تیم ها برای تعیین سرنوشت خود باید تلاش کنند و تنها ادامه مسابقات می‌تواند آنها را با مسابقه در جایگاه واقعی قرار دهد.

این محاسبات نشان می دهد کنسل شدن لیگ و تعیین جایگاه تیم ها در جدول حداقل ۱۴ تیم معترض باقی خواهد گذاشت. تیم هایی که می توانند ادعا کنند در صورت ادامه مسابقات می توانستند جایگاه بهتری برای خود دست و پا کنند.

تنها راه‌هایی که می‌تواند معترضی باقی نگذارد و تیمی معتقد به اجحاف در حقش نباشد، یا ادامه مسابقات به هر شکل ممکن است و یا کنسل شدن ادامه مسابقات بدون تعیین جدول.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی