رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 21 آبان 1399 - 13:11
  • کد خبر : ۸۲۴۵
  • چاپ خبر : وریا غفوری از کی‌روش تا اسکو ! / حرکت عینک تکراری بود
این درخواست است، توهین نیست؛

وریا غفوری از کی‌روش تا اسکو ! / حرکت عینک تکراری بود

پس از بثمر رساندن گل وریا غفوری در دقیق 58 برابر مس رفسنجان گمانه زنی های بسیاری در خصوص مخاطب شادی گل کاپیتان استقلال مطرح شده است.

شوت مهارنشدنی وریا غفوری به دروازه مهدی رحمتی هنوز یکی از زیباترین گل های ادوار لیگ برتر است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

شوت مهارنشدنی وریا غفوری به دروازه مهدی رحمتی هنوز یکی از زیباترین گل های ادوار لیگ برتر است.

به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، خیلی قبل تر از آن‌که وریا غفوری در فوتبال ایران تبدیل به یک اسم مهم و تاثیرگذار شود، او پس از بازی در تیم پاس تهران و انتخاب اشتباه شهرداری تبریز به نفت تهران آمده بود تا در این باشگاه تهرانی، به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

 

------------------------------------

او برای به چشم آمدن در تیمی که علیرضا بیرانوند، احمد آل نعمه، کمال کامیابی نیا، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و رضا نوروزی را در جمع خود داشت و توسط یحیی گل محمدی هدایت می‌شد، ۱۳ هفته صبر کرد. زمانی که حمله نفتی ها از سمت چپ با پوشش مدافعان استقلال، توپی را در میانه میدان نصیب او کرد تا وی با کمی پیش روی از فاصله ۴۰ متری دروازه سیدمهدی رحمتی را به زیبایی فرو بریزد. گلی که محمد سیانکی گزارشگر مسابقه، پیش بینی درستی روی آن داشت. او در لحظه شادی وریا می‌گفت که این گل در تاریخ ماندگار خواهد شد و چه بسا به تیتراژ برنامه های ورزشی راه پیدا کند.

زمان رقم خوردن این اتفاق در ۲۸ مهر ۱۳۹۲ است؛ زمانی که کارلوس کی‌روش دوره اول کاری خود در ایران را پشت سر می‌گذاشت و در پی انتخاب نفراتی برای تیم ملی بود که اتفاقا در پست دفاع راست، هنوز صاحب مهره های کارآمدی که بعدها در تیم ملی فرمان را در دست گرفتند، نشده بود. در این فضا وریا غفوری این را در خود می‌دید که در تیم ملی بازی کند؛ بنابراین پس از گلی که وارد دروازه استقلال کرد، دست هایش را به حالت عینک روی چشم هایش گذاشت و به سمت نیمکت نفت دوید. او البته در آن زمان بازیکن مشهوری محسوب نمی‌شد و بنابراین تحلیل چندانی روی این حرکتش صورت نگرفت.

شوت مهارنشدنی وریا غفوری به دروازه مهدی رحمتی هنوز یکی از زیباترین گل های ادوار لیگ برتر است.  به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، خیلی قبل تر از آن‌که وریا غفوری در فوتبال ایران تبدیل به یک اسم مهم و تاثیرگذار شود، او پس از بازی در تیم پاس تهران و انتخاب اشتباه شهرداری تبریز به نفت تهران آمده بود تا در این باشگاه تهرانی، به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وریا وقتی جوان و جویای نام و شاید کمی عجول بود. او با ممارست و درخشش ادامه دار به آرزوی خود رسید و پیراهن تیم ملی را تن زد.

با این حال ۷ سال پس از آن اتفاق و در شرایطی که وریا غفوری پس از سال ها درخشش در فوتبال ایران، حالا بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو می‌بندد، وقتی او در هفته اول لیگ بیستم دروازه مس رفسنجان را باز کرد، حرکت مشابهی را به نمایش گذاشت. حرکتی خطاب به سرمربی تیم ملی و درخواست از او که دیده شود. وریا که اطلاع داشت در فهرست تیم ملی برای بازی با بوسنی جایی ندارد، با حلقه کردن انگشت اشاره و شصت، عینکی مجازی روی چشم خود ساخت و توجه دراگان اسکوچیچ را به خود جلب کرد. این در حالی است که ساعتی بعد موضوع عدم دعوت او تبدیل به یک بحث جدی در میان هواداران فوتبال شد و هنوز این بحث به پایان نرسیده است. خصوصا این که انتخاب دوم دراگان اسکوچیچ (مجتبی نجاریان مدافع فولاد) به دلیل کرونا از حضور در اردو بازماند تا نفر سوم لیست، مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس جایگزین او بشود. بازیکنی که در بازی سرخپوشان مقابل سایپا به میدان رفت اما در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بیماری حضور نیافته بود و به همین دلیل انتخاب او فعلا با استقبال گرمی از سوی محافل فوتبالی روبرو نشده است.

کاپیتان آبی ها هنوز در خود می‌بیند که در تیم ملی حضور داشته باشد و از رقابت دست نخواهد کشید. این پیام او پس از گلزنی مقابل مسی‌هاست.

اما نکته جالب برخی برداشت ها از حرکت وریا و دراماتیک بودن مسئله انتخابش بود؛ این که او به دلایل خاص به تیم ملی دعوت نمی‌شود یا سرمربی تیم ملی به دلیل این حرکت او را به تیم ملی فرانخواهد خواند اما از آن جایی که وریا این حرکت را در دوره کارلوس کی‌روش نیز انجام داده بود و بعد با ممارست و نمایش های بهتر به استحقاق خود، بازی در تیم ملی و درخشش در تورنمنتی چون جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ دست یافته بود، شاید این بار نیز همان مسیر در انتظار کاپیتان استقلالی ها باشد.

او به درستی از سرمربی تیم ملی خواست تا درخشش و تلاشش را ببیند و حالا با ادامه این روند، چاره ای برای سرمربی تیم ملی باقی نمی‌ماند تا از اسم او به راحتی نگذرد و البته این مسیری است که همه بازیکنان تیم ملی در رقابت فشرده برای پوشیدن پیراهن سفید ایران در پیش خواهند داشت. به خصوص که نخبه های در سطح ملی، امروز پرتعدادتر و جدی تر از همیشه به فهرست تیم ملی نگاه می‌کنند و می‌خواهند بخشی از آن باشند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی