رفتن به بالا
  • جمعه - 3 اسفند 1397 - 11:59
  • کد خبر : ۳۸۸۲
  • چاپ خبر : اتمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه باز هم به وقت اضافه کشید

اتمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه باز هم به وقت اضافه کشید

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه سال‌هاست مثل سایر پروژه‌های بزرگ آذربایجان غربی از سالی به سال دیگر وعده داده شده و میلیاردها تومان خرج از بیت‌المال روی دست دولت می‌گذارد و امسال نیز همین پروسه برای آن تکرار شد.

  افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه سال‌هاست مثل سایر پروژه‌های بزرگ آذربایجان غربی از سالی به سال دیگر وعده داده شده و میلیاردها تومان خرج از بیت‌المال روی دست دولت می‌گذارد و امسال نیز همین پروسه برای آن تکرار شد.    ———————————— به گزارش یاریزان به نقل از تسنیم؛ پروژه‌های عمرانی […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه سال‌هاست مثل سایر پروژه‌های بزرگ آذربایجان غربی از سالی به سال دیگر وعده داده شده و میلیاردها تومان خرج از بیت‌المال روی دست دولت می‌گذارد و امسال نیز همین پروسه برای آن تکرار شد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان به نقل از تسنیم؛ پروژه‌های عمرانی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک کلان‌شهر محسوب می‌شود ولی ناتمام ماندن آنان تأثیرات منفی بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و با توجه به اینکه در ارومیه پروژه‌های ناتمام متعددی با مشکلات تمام‌ نشدنی زیادی وجود دارد این مهم در این شهر به یک معضل جدی تبدیل‌ شده است.

این پروژه‌ها گاه در همان گام نخست و یا بعضاً در اواسط کار عمرانی و در برخی مواقع در آخرین مراحل احداث متوقف شده‌اند و انواع و اقسام این پروژه‌ها در بخش‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، ورزشی، تجاری و فرهنگی، مسکن یا راه و جاده بسیار به چشم می‌خورد.

طبیعتاً تغییرات ارزی و به تبع آن گران شدن قیمت مصالح مورد مصرف در ساخت و ساز در قیمت تمام شده در همه پروژه‌ها تاثیرات منفی می‌گذارد بنابر این لازمه ادامه هر نوع قراردادی با پیمانکاران نیازمند تعدیل قیمت و اصلاح چند باره قراردادهاست علاوه بر آن تخصیص دیر هنگام  بودجه مورد نیاز برای ادامه کار پروژه‌ها نیز سبب از دست رفتن زمان و در نهایت موجب تأثیرات منفی در زندگی روزمره مردم و آسایش آنان می‌شود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

هم اینک پروژه‌های ناتمام زیادی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه با دلایل تکراری ذکر شده با درصدهای مختلفی از پیشرفت فیزیکی با سرنوشتی نامعلوم در انتظار مشخص شدن سرانجام خود هستند.

عادت وعده دادن و خلف وعده مسئولان در آذربایجان غربی تمامی ندارد

وقتی ۱۵ سال پیش کلنگ احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه به زمین می‌خورد شاید بدبین ترین شهروند این شهر گمان نمی‌کرد که ۱۵ سال خواهد گذشت اما این ورزشگاه باز هم به بهره‌برداری نرسد کسانی که ۱۵ سال پیش در ارومیه فوتبالیست‌های جوان و قبراقی بودند الان در تیم‌های پیشکسوتان بازی می‌کنند و حتی بسیاری از آنها دوره ورزشی‌شان به سر آمده و خانه‌نشین شده‌اند.

این پروژه در بودجه سالانه آذربایجان غربی هر ساله رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد ولی این بودجه فقط صرف انجام کارهای پیش پا افتاده شده و نگهداری آن شده و هیچ بهره و سودی برای شهر و استان ندارد.

ورزشگاهی که در این ۱۵ سال همه وزرای ورزشی و مدیران و مسئولان محلی وعده افتتاح آن را داده‌اند ولی هیچ کدام جامه عمل به تن نکرده است و امسال نیز در دهه فجر حتی اسمی از آن نیز در لیست پروژه‌های افتتاح دیده نشد این در حالی است که سالیان متمادی است وعده افتتاح آن از سوی مسئولان داده می‌شود.

عملیات اجرایی این ورزشگاه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف تاکنون به مرحله افتتاح نرسیده است.

تزریق قطره‌چکانی بودجه احداث ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی می‌گوید: چندی پیش با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشتیم که در این جلسه مشکلات پیش روی احداث ورزشگاه شهید باکری ارومیه مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه وزیر ورزش و جوانان ۲۰ میلیارد تومان و استانداری ۵ میلیارد تومان بودجه برای ادامه احداث ورزشگاه تخصیص دادند.

عبدالله چمن گلی می‌افزاید: با تزریق بودجه، این پروژه با پیگیری استاندار و جدیت پیمانکار در حال انجام است و در واقع ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه بعد از ۱۵ سال دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اما شرایط کنونی این ورزشگاه که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و بیش از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نشان از آمادگی آن برای افتتاح در دهه فجر امسال را نمی‌دهد.

به تازگی در ادامه روند افتتاح نشدن این ورزشگاه در دهه فجر وعده جدیدی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به میان آمد ولی خبرها حاکی از آن است که این تاریخ‌ها نیز قابل اطمینان نبوده و مانند وعده‌های دیگر زمان دقیق و مشخصی برای تحقق آن مقرر نشده است.

آخرین وعده افتتاح نیز اطمینان بخش نیست

چمن گلی بیان می‌کند: این پروژه ملی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت تأخیر نیز حداکثر در فروردین سال آینده افتتاح می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان چندی پیش در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان درباره عملکرد این وزارت خانه حضور یافته و گفته بود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تمرکز بر روی پروژه‌های بالای ۵۰ و ۷۰ درصد پیشرفت برای بهره‌برداری سریع در دستور کار است.

مسعود سلطانی‌فر می‌افزاید: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیمه‌کاره ارومیه و زنجان را در دستور کار داریم که امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی ورزشگاه ۵ هزار نفری و ۱۰ سالن شش هزار نفری در ۱۰ شهر بزرگ داریم، گفته بود: قدمت آغاز احداث برخی از این سالن‌ها به ۱۴ – ۱۵ سال می‌رسد و ما برنامه‌ریزی‌هایی داریم با همه محدودیت‌ها در دولت دوازدهم آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

 

عکس: باریش/مهدی شیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی