رفتن به بالا
  • سه شنبه - 11 بهمن 1401 - 14:03
  • کد خبر : ۱۵۰۸۵
  • چاپ خبر : نشست هیات رئیسه فدراسیون در شهرستان چوار استان ایلام برگزار خواهد شد
در سالروز فاجعه تلخ و دردناک زمین فوتبال؛

نشست هیات رئیسه فدراسیون در شهرستان چوار استان ایلام برگزار خواهد شد

به گزارش یاریزان؛ هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای چوار ایلام نام گذاری شد. ۲۳ بهمن ماه، یادآور یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ فوتبال جهان است. در این روز خونین، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های " منتخب چوار " و " منتخب جوانان ایلام " را در دقیقه ۵۵ بمباران نمودند؛ در این فاجعه تاریخی؛ ۹ بازیکن، یک داور و ۵ تماشاگر به شهادت رسیده و ده ها نفر نیز مجروح شدند.

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در سالروز شهادت ۱۵ لاله عاشق در زمین فوتبال چوار در این شهر برپا خواهد شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در سالروز شهادت ۱۵ لاله عاشق در زمین فوتبال چوار در این شهر برپا خواهد شد.

به گزارش یاریزان؛ بر این اساس و مطابق برنامه ریزی ها و هماهنگی های به عمل آمده، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه و مصادف با سالگرد فاجعه تلخ و دردناک زمین فوتبال چوار در این شهر برپا خواهد شد.

 

------------------------------------

فدراسیون فوتبال همچنین در راستای فعالیت های مربوط به حوزه مسولیت های اجتماعی، برنامه های دیگری را هم در این باره در فاز اجرا قرار داده که جزییات آن در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

قصه غم انگیز بی پایان

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

حادثه فوتبال خونین شهر چوار برگ سرخ دیگری از تاریخ پر افتخار حماسه دفاع مقدس را رقم زد، ۲۳ بهمن سال ۶۵ واقعه عظیمی در استان ایلام و زمین فوتبال شهر چوار به وقوع پیوست که می توان آن را بزرگترین رویداد ناگوار تاریخ فوتبال این مرز و بوم نامید.

آن روز قرار بود با تلاش بخشدار وقت چوار مسابقه فوتبالی بین تیم های منتخب چوار و ایلام برگزار شود اما در رقابتی که پایانی نداشت، حلاوت بازی فوتبال از میان رفت و رنگ سبز زمین به سرخی گرایید.

نیمه اول بازی بدون هیچ مشکلی با ۲ گل توسط جعفر نورمحمدی و محمد کمالوند به به سود تیم منتخب جوانان ایلام به پایان رسید و تیم ها بعد از استراحت کوتاهی برای برگزاری نیمه دوم فوتبال وارد زمین شدند.

تیم منتخب چوار در دقایق ابتدایی نیمه دوم توانست یکی از گل های خورده را توسط حسین هزاوه جبران کند و بازی طبق روال عادی خود در جریان بود تا اینکه زمان به دقیقه ۵۵ بازی رسید و داور یک ضربه کرنر به سود تیم ایلام گرفت و یکی از بازیکنان تیم منتخب ایلام برای زدن ضربه کرنر پشت توپ قرار می گیرد و همه منتظر زدن ضربه کرنر از سوی مصطفی نعمتی بازیکن تیم ایلام هستند که ناگهان….

در آن لحظات تلخ، محل مسابقه بمباران شد تا آن رقابت فوتبال برای همیشه ناتمام بماند و تعداد زیادی از بازیکنان، مربیان، تماشاگران و داوران به شهادت برسند.

 

اسامی شهدای حادثه

در این میدان،یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، صید محمد زارعی، حسین هزاوه، حمیدرضا رضایتی( داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری و امجد حیدری(تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند.

 

پایان خبر / نشست هیات رئیسه فدراسیون در شهرستان چوار استان ایلام برگزار خواهد شد


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی