رفتن به بالا
  • یکشنبه - 26 اردیبهشت 1400 - 19:12
  • کد خبر : ۱۰۲۲۰
  • چاپ خبر : مهران شاهین‌طبع: سبک بازی‌ها در مسابقات کاپ آسیایی با المپیک بسیار متفاوت است
جهت حضور در مسابقات پنجره سوم انتخابی بسکتبال کاپ آسیا؛

مهران شاهین‌طبع: سبک بازی‌ها در مسابقات کاپ آسیایی با المپیک بسیار متفاوت است

به گزارش یاریزان؛ مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی آقایان کشورمان در حاشیه تمرین ملی‌پوشان، پیش از اعزام به پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا اظهار داشت: ما در بازی مقابل تیم‌های عربستان و قطر خارج از ایران مشکل داریم و روی این تیم‌ها حساس شده‌ایم، در حالی که با نصف ظرفیت تیم ملی می‌توانیم آن‌ها را در ایران شکست بدهیم. سرمربی تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: قطر نسبت به پنجره قبلی مسابقات تیم بهتری شده و چند بازیکن خارجی به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند. با این حال انگیزه بازیکنان ما نیز بسیار متفاوت است و بازیکنان باتجربه‌ای به ما اضافه شده‌اند که می‌توانند در بحران‌ها، تیم را به خوبی پیش ببرند. ما در گروه خود، تیم صدرنشین هستیم و به المپیک نیز صعود کرده‌ایم. در این شرایط، ایجاد انگیزه در بازیکنان برای مقابله با تیم‌هایی مثل عربستان و قطر بسیار سخت است.

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال مردان ایران گفت: کشورهایی که در المپیک حضور دارند، سبک و سیاق بازی متفاوتی دارند، تیم ملی کشور ما هم باید در المپیک متفاوت با رقابت‌های آسیایی بازی کند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال مردان ایران گفت: کشورهایی که در المپیک حضور دارند، سبک و سیاق بازی متفاوتی دارند، تیم ملی کشور ما هم باید در المپیک متفاوت با رقابت‌های آسیایی بازی کند.

به گزارش یاریزان؛ ملی پوشان روز گذشته با حضور در تالار بسکتبال آزادی زیر نظر کادر پزشکی فدراسیون، تست کرونا دادند و پس از منفی شدن تست کلیه بازیکنان و اعضای کادر فنی، تمرینات تیم ملی از صبح امروز آغاز شد.

 

------------------------------------

شایان ذکر است، تیم ملی بسکتبال مردان کشورمان، جهت حضور در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ آماده می‌شود که از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ ژوئن به میزبانی اردن برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان ایران روز ۲۲ خرداد ماه به مصاف تیم ملی قطر خواهند رفت و پس از آن روز ۲۴ خرداد ماه با تیم ملی عربستان به رقابت می‌پردازند.

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان در خصوص آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های پنجره سوم کاپ آسیایی ۲۰۲۱ اظهار داشت: باتوجه به اینکه بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات پنجره سوم کاپ آسیایی را پیش رو داریم، سعی ما بر این است تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده کنیم. بازیکنانی که به اردو تیم ملی دعوت نشدند، بازیکنان بسیار خوب و قابل احترامی هستند اما باتوجه به معیارهای کادر فنی برای انتخاب بازیکنان و باتوجه به محدودیت‌های که برای برگزاری اردوها وجود دارد، نفرات دعوت‌شده، بازیکنان مورد نظر کادر فنی بودند.

شاهین‌طبع افزود: اگر بازیکنان جوانی هم انتخاب می‌شوند، تیم ملی احتیاج دارد که این بازیکنان بسکتبال را کاملا بفهمند تا بتواند به تیم ملی کمک کنند. شاید تیم ملی ما جای پرورش بازیکنان جوان نباشد. بیشتر سعی ما این است که بتوانیم در حد امکان و تا جایی که کیفیت تیم ملی حفظ شود، از بازیکنان جوان استفاده کنیم. پرورش بازیکنان جوان یک فرایند دیگری دارد و یکسری مراحل دیگری باید پیگیری شود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

سرمربی تیم ملی بسکتبال مردان کشورمان در پایان عنوان کرد: همه تیم‌ها در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیایی بسیار قوی حاضر خواهند شد. سبک‌ بازی که در این رویداد پیش رو داریم، مانند سبک بازی رقابت‌های پنجره اول و دوم است. سبک بازی در مسابقات انتخابی کاپ آسیا متفاوت با مسابقات المپیک و یا بازی‌های تدارکاتی پیش از المپیک خواهد بود. کشورهایی که در المپیک حضور دارند، مانند کشورهای اروپایی، آمریکا و آمریکای جنوبی سبک و سیاق بازی متفاوتی دارند. فکر می‌کنم تیم ملی کشور ما هم در المپیک باید متفاوت با رقابت‌های آسیایی بازی کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی