رفتن به بالا
  • یکشنبه - 23 مهر 1402 - 09:56
  • کد خبر : ۱۶۸۴۹
  • چاپ خبر : مظاهری: قانع نشوم شفاف سازی می‌کنم/ بغض پرافتخارترین بوکسور ایران ترکید

مظاهری: قانع نشوم شفاف سازی می‌کنم/ بغض پرافتخارترین بوکسور ایران ترکید

مربی کرمانشاهی تیم ملی بوکس گفت: برگزاری تورنمنت بین المللی جام مکران در ایران نشان می دهد که یک خون تازه‌ای در فدراسیون بوکس ایران جاری شده است.

علی مظاهری ورزشکار کرمانشاهی و پر افتخارترین بوکسور ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی، ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های فدراسیون بوکس گفت: متاسفانه انتخاب‌هایی می‌بینم که اگر حسینی قانعم نکند یکسری مسائل را شفاف سازی می‌کنم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

علی مظاهری ورزشکار کرمانشاهی و پر افتخارترین بوکسور ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی، ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های فدراسیون بوکس گفت: متاسفانه انتخاب‌هایی می‌بینم که اگر حسینی قانعم نکند یکسری مسائل را شفاف سازی می‌کنم.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، با وجود اینکه تیم ملی بوکس ایران تقریبا در همه دوره‌هایی که به همراه کاروان ایران عازم بازی‌های آسیایی شده است با مدال به کشور بازگشته است، در دو دوره گذشته این رقابت‌ها (۲۰۱۸ – جاکارتا و ۲۰۲۲ – هانگژو) حتی یک مدال برنز هم برای بوکسورهای ایران به دست نیامد تا به این ترتیب، علی مظاهری پرافتخارترین بوکسور ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل افت این رشته طی سالیان اخیر صحبت کند. در ادامه نظرات و نقدهای کارشناسی دارنده طلا، نقره و برنز بازی‌های آسیایی را می‌خوانید.

 

------------------------------------

 

بوکس ایران می‌لنگد چون …
– «ما بعد از انقلاب بیشترین مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کردیم در اوزان سنگین بود. در بازی‌های آسیایی جاکارتا مسابقات تا وزن ۷۵ کیلوگرم بود که به همین دلیل خیلی نمی‌توان از تیم ملی ایراد گرفت. البته ما در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم مدال برنز داشته‌ایم اما اصل مدال آوری‌ها در سنگین وزن بود که با ورود ازبک و قزاق در اوزان سنگین، کار سخت شد. البته نفراتی چون صمدی و دلاوری مدال گرفتند که نتایج خوبی بود. همانطور که گفتم در جاکارتا مسابقات از وزن ۷۵ به پایین برگزار شد، اما در این مسابقات (۲۰۲۲ – هانگژو) در ۷ وزن المپیکی بود و ما ۵ وزن المپیکی را اعزام کردیم که عدم کسب مدال یک زنگ خطر بزرگ بود.»

– «این زنگ خطر به صدا درآمد تا ما بفهمیم باید بیشتر تلاش کنیم و یک جای کار می‌لنگد و باید آن را درست کنیم. باید کارشناسی دقیقی بشود و ببینیم مشکل اصلی چیست. قطعا هیچ مشکلی به نحوی نیست که نشود آن را حل کرد، اما ما همیشه دنبال مقصر هستیم و کسی برنامه‌ای را ارائه نمی‌کند. باید برنامه مدیریتی درستی داشته باشیم، با یک مربی خارجی یا یک کادرفنی خوب ایرانی کار کنیم که همینطور دور خودمان نچرخیم.»

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

فقط دنبال مقصر هستیم

– «اگر قرار بر این باشد که فدراسیون مثل فدراسیون‌های دیگر و کل ورزش کشور دنبال مقصر باشد و مشکلات را گردن کس دیگری بیندازد، مربی خارجی بهترین گزینه است. البته باید بدانیم که مربی خارجی با یک سال نتیجه نمی‌گیرد و باید مربی بیاوریم تا در رده‌های پایه کار کند، به استان‌های ما سر بکشد و بوکس ایران را متحول می‌کند.»

بغض پرافتخارترین بوکسور ایران ترکید/ مظاهری: قانع نشوم شاف سازی می‌کنم

 

آمدن مربی خارجی رویایی است
– «ما اگر هم مربی خارجی بیاوریم باید حداقل از ۱۰ قهرمان خود استفاده کرده و کنار آن مربی قرار دهیم تا سرمربی برنامه‌ریزی کند و قهرمانان ما هم کارهای فنی را انجام دهند. اینکه فدراسیون با یک مربی خارجی ۶ ماه کار کند و بعد هم او را کنار بگذارد، چیزی را حل نمی‌کند. از نظر من برای پیشرفت باید مربی خوب خارجی بیاوریم اما با این اوضاع و احوال مالی که در فدراسیون می‌بینم، خیلی کارهای ساده‌تر را نمی‌تواند انجام دهد و من این موضوع را بعید می‌دانم. از نظر بنده کار کردن با چنین برنامه‌ای آن هم با مربی خارجی، برای بوکس رویایی است.»

 

با ۱۰ بوکسور چیزی نمی‌شویم
– «ما الان در حال سر و کله زدن با مسائلی چون خوابگاه، سالن تمرین، حقوق و … هستیم و همه کشورها اردوهای خود را پیگیری می‌کنند. من قبل از انتخابات هم گفتم که تیم ملی با ۱۰ بوکسوری که در اردو تمرین کنند به جایی نمی‌رسد و کار حرفه‌ای اینطور نیست. ما باید در هر وزن المپیکی حداقل ۴ بوکسور در اردو داشته باشیم نه اینکه بخاطر مشکلاتی چون تغذیه، سالن تمرین و خوابگاه، تعداد را کاهش دهیم. ما باید نفرسازی کنیم.»

 

قهرمانان خانه نشین هستند
– «من برخی مسائل را گفتم اما شاید دوستان ناراحت شوند، ولی باید بدانند که کلاف سر درگم فدراسیون بوکس قهرمانان خانه نشین هستند که دوستان آن‌ها را خانه نشین کردند. باید بگذارند این قهرمانان به بوکس کمک کنند. من یک جاهایی ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم بزرگانی چون صمدی که چهار فینال آسیا را تجربه کرده در بوکس ما هیچ سمتی ندارند. بزرگان بوکس کجا هستند؟»

_ «فدراسیون قبلی قهرمانان را نمی‌خواست، اما الان که در راس فدراسیون یک قهرمان قرار دارد، باید از این نفرات استفاده کند. این قهرمانان ما هستند که می‌توانند بوکس را متحول کنند، اما متاسفانه کسی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. من خودم به عنوان کسی که ۲۰ سال در بوکس بود، یک زمانی دوست داشتم در بوکس کار کنم اما الان دیگر دوست ندارم کار کنم چون برنامه‌ای برای قهرمانان نمی‌بینم. متاسفانه شخصیت نفراتی مثل من، صمدی و … زیر سوال می‌رود که البته آقایان قطعا چوب آن را می‌خورند.»

 

شورای فنی بوکس چه شد؟
– «شاید حرف‌های علی مظاهری ناراحت کننده باشد اما این راه که فدراسیون ما می‌رود آینده خوبی ندارد. باید بدنه فدراسیون را محکم کنیم و نباید هر کسی که می‌خواهیم را انتخاب کنیم، ما یک شورای فنی داشتیم و وظیفه شورای فنی همین است؛ این شورای فنی چه شد؟ اگر مربی خارجی می‌خواهیم چه کسی تصمیم می‌گیرد و رزومه آن مربی را چه کسی می‌بیند؟ اگر مربی می‌خواهد انتخاب شود باید شورای فنی انتخاب کند و این موضوع توهین به دوستانی است که اسمشان در شورای فنی قرار داشت.»

 

حسینی باید افکارش را تغییر دهد
– «علی مظاهری رودروایسی ندارد و حرفش را صادقانه می‌زند که چوب آن را هم بارها خورده است. حسینی باید افکارش را بشورد و درست پیش برود. با این روند ما به جایی نمی‌رسیم؛ حسینی از بدنه بوکس است و مشکلات را از نزدیک لمس کرده، انتظار بیشتری از او داریم و اگر قرار باشد مشکلات را حل نکند با وجود اینکه اشراف کاملی دارد، باید فکر دیگری کرد. من درباره برخی مسائل از آقای حسینی توضیح می‌خواهم، به عنوان مثال او باید در باره انتخاب مدیر تیم‌های ملی توضیح دهد که امیدوارم بنده را قانع کند، در غیر این صورت برخی مسائل را شفاف سازی می‌کنم.»

بغض پرافتخارترین بوکسور ایران ترکید/ مظاهری: قانع نشوم شاف سازی می‌کنم

 

نهرودی می‌تواند کنار تیم ملی باشد
– «من آقای نهرودی را به عنوان یک بزرگ و پیشکسوت قبول دارم و از نظر فنی هم فرد دانایی است، اما او باید به عنوان یک بزرگ بوکس و مشاور کنار تیم‌های ملی باشد و این داشته‌های خود را به مربیان انتقال دهد، نه اینکه سرمربی باشد. من به شخصه از آقای حسینی می‌خواهم حسین نهرودی را به عنوان کسی که می‌تواند کمک حال بوکس باشد، در کنار تیم ملی به کار گیرد چون نهرودی می‌تواند شبانه روزی در جایگاه خودش کمک کند اما نه به عنوان سرمربی.»

 

حسینی درباره مدیر تیم‌های ملی توضیح دهد
– «آقای حسین رحمتی یک جاهایی به بوکس کمک کرده‌اند اما در این رابطه باید قهرمانان مشاوره بدهند و دوستان بزرگ بوکس به تیم ملی مشاوره بدهند. حسین رحمتی که به عنوان مدیر تیمهای ملی انتخاب شد من به عنوان بوکسور سوال کردم که ایشان چطور انتخاب شدند و توضیح می‌خواهم. اگر رئیس فدراسیون جواب قانع کننده‌ای نداشته باشد، باید یکسری مسائل رسانه‌ای شود. خیلی از افراد مثل صمدی هستند که باید در این جایگاه باشند. من رحمتی را می‌شناسم و او می‌تواند کمک کند اما نه در جایگاه فعلی. آقای حسینی باید در این رابطه بنده را قانع کنند.»

 

همیشه چوب صداقتم را خورده‌ام

– «به شخصه از قهرمانان و اهالی بوکس نیز ناراحت هستم. اهالی بوکس فقط پشت سر حرف می‌زنند و کسی رودررو صحبت نمی‌کند. من همیشه چوب صداقم را می‌خورم چون بی‌پرده انتقاد می‌کنم و دلم برای این رشته می‌سوزد چون ۲۰ سال در آن زحمت کشیده‌ام. من به عنوان یک قهرمان نباید به فدراسیون بروم و بگویم “آقای حسینی به من سمت دهید”. باید او بخواهد تا قهرمانان به او کمک کنند. قهرمانان نیز باید صحبت کنند. من ۲۰ سال در بوکس بودم و کسی از من کمک نمی‌خواهد، نمی‌توانم بگویم که از من کمک بخواهید. علی مظاهری هیچگاه به فدراسیون نمی‌رود تا پست بخواهد، خود رئیس فدراسیون باید جایگاه علی مظاهری‌ها، صمدی‌ها و … را بشناسد و کمک بخواهد.»


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی