رفتن به بالا
  • شنبه - 2 فروردین 1399 - 20:07
  • کد خبر : ۶۳۹۷
  • چاپ خبر : مسلم دارابی : از سنت های نوروز برای تحکیم روابط اجتماعی استفاده کنیم

مسلم دارابی : از سنت های نوروز برای تحکیم روابط اجتماعی استفاده کنیم

مسلم دارابی قهرمان قویترین مردان ایران می‌گوید از ایام تعطیلات نوروز باید برای تحکیم روابط اجتماعی استفاده کنیم.

  مسلم دارابی قهرمان کرمانشاهی قویترین مردان ایران می‌گوید از ایام تعطیلات نوروز باید برای تحکیم روابط اجتماعی استفاده کنیم. به گزارش یاریزان؛ مسلم دارابی یکی از قوی‌ترین مردان ایران است که با برنامه مردان آهنین در تعطیلات نوروز برای مردم تبدیل به چهره شد. چهره‌ای که باور دارد نوروز و تعطیلات آن برای هر […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مسلم دارابی قهرمان کرمانشاهی قویترین مردان ایران می‌گوید از ایام تعطیلات نوروز باید برای تحکیم روابط اجتماعی استفاده کنیم.

به گزارش یاریزان؛ مسلم دارابی یکی از قوی‌ترین مردان ایران است که با برنامه مردان آهنین در تعطیلات نوروز برای مردم تبدیل به چهره شد. چهره‌ای که باور دارد نوروز و تعطیلات آن برای هر ایرانی با یک خاطره زیبا همراه است؛ خاطره‌ای که هیچ‌گاه از ذهن پاک نخواهد شد. او با بیان اینکه عید نوروز با قدمتی باستانی بیش از ۲ هزار سال یکی از سنت‌های زیبای جهان است‌، عنوان کرد: سنت‌های حسنه این عید می‌تواند در تحکیم روابط اجتماعی و خانوادگی مؤثر باشد.

 

------------------------------------

از خاطرات عید وعیدی‌های آن می‌پرسم، می‌گوید: عیدی‌های کمی که در دوران کودکی گرفتم برایم ارزش بسیاری دارد و هنوز شیرینی آنان را فراموش نکرده‌ام؛ اما یکی دیگر از خاطراتم از عید نوروز آن است که در تعطیلات این عید برنامه مردان آهنین که من نیز چند دوره در آن شرکت کردم بخشی از سرگرمی مردم بود.

قهرمان آخرین دوره این مسابقات در زمینه جذابیت و حاشیه‌های این برنامه گفت: مسابقه قوی‌ترین مردان ایران مانند هر رشته‌ دیگری ممکن است که حاشیه‌هایی داشته باشد اما زمانی که نام قوی بودن و پهلوانی بر این رشته گذاشته می‌شود ،بدون شک انتظار مردم از آن زیاد است، انتظاری که موجب شد تا مردم به چشم پهلوان به قوی‌ترین مردان نگاه کنند.

مسلم دارابی که عنوان نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد عنوان می‌کند: البته زمانی که از حاشیه صحبت می‌کنیم به معنای فراوانی آن نیست بلکه می‌توانم بگویم که در ۲۰ سال گذشته تنها سه یا چهار بار مسابقات دچار حاشیه شد. همه ورزش‌ها حاشیه دارد. آیا به خاطر چند حاشیه مسابقه ورزشی مانند فوتبال تعطیل می‌شود؟ شایعه حاشیه، زمانی درست شد که برخی در مسیر پخش برنامه مردان آهنین سنگ‌اندازی کردند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

او با بیان اینکه اگر یک نفر بد باشد، دلیل نمی‌شود مجموعه‌ای را نامناسب تعریف کرد، افزود: حاشیه موجب تعطیلی برنامه مردان آهنین نبود بلکه چند نفر در مسیر پخش این برنامه سنگ‌اندازی کردند. نفراتی بودند که این برنامه را برای خود تعریف کرده‌اند و برای جلوگیری از ادامه پخش آن به حاشیه‌ها دامن زدند. یکی از این نفرات «فرامرز خودنگار» داور مسابقات بود. او با اقدامات خود موجب شد تا برنامه مردان آهنین از تلویزیون پیگیری نشود. من خودم در چند سال گذشته اجازه پخش این برنامه را گرفتم اما متاسفانه این فرد با سنگ‌اندازی مانع شد. سنگ‌اندازی در مسیر این برنامه اکنون بیشتر از گذشته است و سنگ‌ها به دیوار تبدیل شدند. بدون تعارف بگویم کسی که در مسیر پخش برنامه مردان آهنین مانع ایجاد کرد «فرامرز خودنگار» بود.

نایب‌قهرمان قوی‌ترین مردان ایران با اشاره به آغاز فعالیت ورزشی خود گفت: اگر بگویم که چند رشته را تا حد قهرمانی کشور دنبال کردم کسی باور نمی‌کند اما من در رشته‌های کشتی و رزمی فعالیت داشتم و در سن ۲۶ سالگی وارد مسابقات قوی‌ترین مردان ایران شدم. در کشتی شرایط متفاوت و رسیدن به پیراهن تیم ملی سخت است؛ اما در رشته‌های رزمی چندین قهرمانی کشور را در کارنامه دارم. ۲۶ سالم بود که تمرینات قوی‌ترین مردان را شروع کردم و در کمترین زمان ممکن به سطح بالای آن رسیدم. در یک دوره نتوانستم عنوانی کسب کنم، در حضور دومم نایب‌قهرمان شدم درحالی‌که اختلاف امتیازم در یک آیتم به نفر اول صدم ثانیه بود؛ اما در سومین حضور عنوان قهرمانی را از آن خود کردم. الان نیز همچنان در این رشته فعال هستم.

مسلم دارابی در زمینه افتخارات بین‌المللی خود افزود:‌ یک دوره مسابقه نیز با حضور بهترین‌های دنیا در کیش برگزار شد که پس از روح‌الله داداشی نایب‌قهرمان شدم. من ظرفیت‌های زیادی در این رشته می‌بینم و اگر مسابقات ادامه پیدا می‌کرد بدون شک تا الان چند قهرمانی دیگر در کارنامه داشتم. در ۲۰ سال گذشته من به همراه محراب فاطمی، رضا قرایی و روح‌الله داداشی قهرمان مردان آهنین شدیم.

هنوز حسرت سال‌هایی در ذهنش است که برنامه ادامه پیدا نکرد تا بتواند شمار قهرمانی‌های خود را افزایش دهد. می‌گوید نه می‌بخشم و نه حلال می‌کنم کسانی که در مسیر پخش این برنامه سنگ‌اندازی کردند. جوانی ما در این ورزش تلف شد و من تنها یک‌بار توانستم قهرمان شوم. اگر در این هشت سال برنامه برگزار می‌شد، بدون شک شمار قهرمانی من از عدد یک بیشتر بود و حتی می‌توانستم سه تا چهار بار قهرمان شوم؛ نمی‌توانم این افراد را ببخشم.

از دوپینگ و استفاده از داروهای در این ورزش می‌پرسم. پاسخش این است که در تمام رشته‌ها احتمال دوپینگ وجود دارد و حتی در المپیک‌ها نیز برخی از ورزشکاران از مواد نیروزا و داروهای غیرمجاز استفاده می‌کنند. کسانی که نمونه آزمایش آنها مثبت می‌شود محروم و کسانی که نمونه ندادند قهرمان می‌شوند. لازمه این رشته استفاده از مکمل است و در برخی از مواقع این مکمل‌ها الزامی، برخی مواقع اختیاری و در برخی از مواقع ممنوع است؛ اما در هر صورت میزان معینی از مکمل‌ها می‌تواند به فرد کمک کند اما فراتر از حد ممکن نه‌تنها کمکی نخواهد کرد بلکه موجب آسیب خواهد شد. حتی اگر آب بیش‌ازحد ممکن مصرف شود زیان‌بار است.

هنوز از سنگ‌اندازی در مسیر پخش تلویزیونی گلایه دارد و می‌گوید: ورزشکار زمانی که در مسابقه برای پخش شرکت می‌کند، انگیزه خاصی دارد و حس معروف شدن نیز در او به وجود خواهد آمد. معروفیت من به خاطر چند سال حضور در مردان آهنین بود و این امر موجب شد تا مردم در نقاط مختلف کشور به من اظهار لطف کنند. البته همچنان در تلاشم تا بتوانم راهکاری برای پخش این مسابقات پیدا کنم. شاید برخی تصور کنند که با بالا رفتن سن امکان قهرمانی وجود ندارد اما در این ورزش تجربه و قدرت حرف اول را می‌زند و نمونه آن نیز پهلوان خلیل بود که در سن ۶۰ سالگی با بلند کردن یک فیل ۲ تنی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی