رفتن به بالا
  • شنبه - 30 فروردین 1399 - 13:22
  • کد خبر : ۶۶۱۹
  • چاپ خبر : مربی تیم ملی : تعویق المپیک به سود تنیس روی میز ایران شد

مربی تیم ملی : تعویق المپیک به سود تنیس روی میز ایران شد

فدراسیون تنیس روی میز ایران بصورت رسمی با پیشنهاد جمیل لطف الله نسبی سرمربی کردستانی تیم‌ ملی بزرگسالان این رشته موافقت کرد.

مربی تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: تعویق بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به علت جلوگیری از خطر ابتلای کرونا ویروس به سود تنیس روی میز ایران شد

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مربی تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: تعویق بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به علت جلوگیری از خطر ابتلای کرونا ویروس به سود تنیس روی میز ایران شد و امیدوارم از این فرصت برای المپیکی شدن ورزشکاران مان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش یاریزان؛ جمیل لطف اله نسبی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه تیم ملی شرایط فنی قابل قبولی نداشت و دراین وضعیت برای راهیابی به المپیک کم شانس بودیم به ایرنا، افزود: با تغییر زمان برگزاری این بازی ها فرصت یک ساله ای بدست آمد تا با تلاش بیشتر به آمادگی لازم برسیم و از شانس بیشتری در رقابت های گزینشی برخوردار شویم.

 

------------------------------------

وی افزود: برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ هنوز سه فرصت شامل: شرکت در بازی های گزینشی آسیای میانه، انتخابی مسابقات جهانی و رده بندی جهانی پیش روی ورزشکاران کشورمان است و نباید این فرصت ها را به آسانی از دست داد.

مربی تیم ملی تنیس روی میز ایران درباره چگونگی استفاده از فرصت های باقی مانده برای المپیکی شدن، اظهارداشت: بر خلاف گذشته که شانس اول در آسیای میانه به ورزشکاران ما تعلق داشت

امروز دیگر این طور نیست و برای المپیکی شدن از طریق رقابت های آسیای میانه شانس کمتری نسبت به قبل داریم و کارمان دشوارتر شده است. در حال حاضر نمایندگان ایران باید با رقبایی که

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

بسیار قدرتمند تر از قبل هستند و از خودشان رتبه جهانی بالاتری دارند مسابقه دهند و این موضوع به هیچ وجه مساله کوچکی نیست.

به گفته وی نماینده قزاقستان اصلی ترین رقیب ورزشکاران ایرانی در رقابت های گزینشی المپیک است. او در لیگ یک فرانسه بازی می کند و شرایط بسیار خوبی هم دارد.

مربی تیم ملی تنیس روی میز ایران ادامه داد: در فرصت دوم ورزشکاران شانس خود را با شرکت در رقابت های انتخابی مسابقات جهانی که مهرماه برگزار می شود امتحان می کنند.

به اعتقاد وی شرکت در رقابت های انتخابی شانس خوبی برای تنیس روی میز ایران است. نوشاد در دوره قبل این مسابقات کسب سهیمه کرد و امیدواریم این اتفاق باز هم برای ما بیفتد.

وی ادامه داد: در روش سوم ورزشکاران با شرکت در مسابقات بین المللی معتبر باید رتبه خود در رده بندی جهانی را افزایش دهند که برای آن نیز برنامه ای تدوین کرده ایم تا در صورتیکه به هر دلیل

شانس خود در ۲ فرصت اول را از دست دادند از این طریق بتوانند سهیمه بازی های المپیک را کسب کنند.

وی افزود: در رقابت های تیمی تنیس روی میز بازی های المپیک ۳ ورزشکار و دررقابت های انفرادی ۲ ورزشکار از هر کشور می توانند حاضر باشند.کشورهایی که در رقابت های تیمی کسب سهیمه

کرده اند از شرکت در رقابت های انفرادی معاف خواهند بود.

حفظ آمادگی ورزشکاران درتنیس روی میز در شرایط کرونایی سخت تر از سایر رشته هاست

مربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان با بیان اینکه برای حفظ آمادگی در این رشته ورزشی به میز و فضای بیشتری احتیاج است، عنوان کرد: بسیاری از ورزش ها نظیر وزنه برداری و کاراته را در خانه نیز می توان انجام داد اما در تنیس روی میز اینگونه نیست و علاوه بر میز به فضای باز زیادی برای انجام آن نیاز است که تهیه آن برای تمامی ورزشکاران امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به این سووال که در این شرایط چگونه ملی پوشان را زیر نظر دارد نیز، اظهارداشت: نوشاد و نیما تمرینات آماده سازی را درسالن خودشان در بابل دنبال می کنند با آنان به طور مرتب درتماس هستم و در جریان چگونگی تمرینات و برنامه آماده سازی شان قرار دارم.

اما سایر ملی پوشان به ویژه آنان که میز ندارند شرایط شان سخت تر است و باید بیشتر مراقب شان بود که این اتفاق نیز صورت می گیرد.

وی درباره میزان رضایتمندی مربی تیم ملی از تلاش ملی پوشان برای آماده سازی در شرایط کرونایی نیز عنوان کرد: دراین باره اظهار نظر قطعی نمی توان داشت چون از نزدیک فعالیت

آنان را نمی شود رصد کرد. اما معتقدم همین که از این فرصت برای بهتر شدن استفاده کرده و تلاش می کنند آمادگی خود را حفظ کنند کار خوبی است.

شانس ورزشکاران ایران برای صعود به المپیک بالاست

لطف اله نسبی در پاسخ به این سووال ورزشکاران ایران برای راهیابی به المپیک چقدر شانس دارند نیز گفت: بخت ورزشکاران ایران بالاست همانطور که عنوان کردم سه فرصت داریم و به طوریقین با تلاش و کوشش فراوان می توانیم از فرصت های ممکن استفاده و به المپیک راه پیدا کرد.

نوشاد و نیما نمایندگان تنیس روی میز ایران در مسابقات گزینشی

مربی تیم ملی درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه کدام ورزشکاران نمایندگی ایران در مسابقات گزینشی را عهده دار خواهند بود نیز عنوان کرد: بر اساس آخرین تصمیمی که در فدراسیون تنیس روی میز گرفته شد برادران عالمیان در رقابت های گزینشی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: البته این مربوط به گذشته و عادی بودن شرایط بود و در وضعیت جدید نمی دانم هنوز این تصمیم پا برجاست یا دست خوش تغییر می شود.

وی اضافه کرد: البته با توجه به اختلاف سطح بازی این ۲ ورزشکار با سایر ملی پوشان بعید به نظر می رسد نفرات جدیدی را برای این مهم معرفی کنیم.

لطف اله نسبی که این روزها همانند دیگر هموطنان مان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برد درباره برنامه های روزانه اش در این زمان نیز گفت: بخشی از آن را به خواندن کتاب اختصاص دادم و بخشی نیز به تماشای فیلم می گذرد.

از آنجا که به شنیدن موسیقی و نواختن ساز علاقه دارم به این مهم نیز می پردازم. البته پیش از همه، صبح ها ورزش می کنم و ساعتی را نیز اینگونه می گذرانم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش پژوهشگران حوزه سلامت هرچه سریع تر داروی این بیماری مهلک یافت شود و این ویروس را شکست دهیم. تا آن روز از مردم درخواست می کنم تمامی دستورات

پزشکی درحوزه سلامت را رعایت کنند تا بدین ترتیب از شیوع بیشتر این ویروس درکشور جلوگیری کنیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی