رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 22 آذر 1402 - 15:17
  • کد خبر : ۱۷۲۷۸
  • چاپ خبر : مدال برنز بر گردن آرین سلیمی / ۳ نماینده ایران راهی دور نهایی گرنداسلم ووشی شدند

مدال برنز بر گردن آرین سلیمی / ۳ نماینده ایران راهی دور نهایی گرنداسلم ووشی شدند

با برگزاری رقابت های روز اول گرنداسلم ووشی و کسب مدال برنز آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی، 2 نماینده دیگر از ایران نیز جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند. به گزارش یاریزان؛ روز اول بخش مقدماتی دومین مرحله از مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس 2024 پیش از آغاز مسابقات انتخابی در بخش قاره‌ای امروز چهارشنبه 22 آذرماه با حضور 129 تکواندوکار در 4 وزن المپیکی برگزار شد. نمایندگان ایران در 2 وزن 68- و 80+ کیلوگرم (با شرکت 68 تکواندوکار در مجموع این دو وزن) به دیدار با رقبا رفتند و نهایتا متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی و آرین سلیمی جواز حضور در دور بعدی را به دست آوردند. ابتدا در وزن 68- کیلوگرم،متین رضایی در سمت پایین جدول با «گنگ جون لیو» از کشور میزبان مبارزه کرد و 2 بر یک به برتری دست یافت؛ سپس در دیدار بعد برابر سروش احمدی پیروز شد تا در مرحله یک چهارم حریف «یونگ کیم» از کره جنوبی شود. رضایی در دیداری نزدیک حریف کره ای را مغلوب کرد و به دور نیمه نهایی وزن خود راه یافت. نماینده کشورمان در دور نیمه نهایی مقابل «یوشای لیانگ» حریف سرشناس چینی به میدان رفت و 2 بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی رسید. نماینده ایران در این مرحله با واگذاری نتیجه برابر « لی یان» از کشور میزبان چهارم شد. ابوالفضل یعقوبی با «نوربک گازز» از قزاقستان رو به رو و 2 بر صفر پیروز شد، سپس مقابل «هو جون جین» حریف سرشناس کره جنوبی دیدار کرد و در پیکاری حساب شده 2 بر یک فاتح میدان شد. یعقوبی «لی» از کره جنوبی را 2 بر یک شکست داد اما در دور یک چهارم مقابل «لی» از چین 2 بر صفر باخت و با وجود کسب سهمیه حضور در دور نهایی گرنداسلم که هفته آینده برگزار می شود؛ دستش از مدال کوتاه ماند. سروش احمدی پیش از رضایی با «کانگ سئو» از کره جنوبی پیکار کرد و پیروز شد. محمد صادق دهقانی و امیررضا غلامی دیگر نمایندگان ایران در این وزن بودند که به ترتیب برابر «بئو کانگ» از کره جنوبی و «لوخن تئو» از فرانسه شکست خوردند و حذف شدند. اما در وزن 80+ کیلوگرم، «آرین سلیمی» تکواندوکار کرمانشاهی دارنده نشان طلای سری اول گرند اسلم ووشی در فروردین ماه سال جاری ابتدا «نورگازین» از قزاقستان را 2 بر صفر شکست داد و در دیدار با علیرضا نادعلیان نیز برنده بود. نماینده شایسته ایران در یک چهارم مقابل «کانگ» قهرمان جهان از کره جنوبی به میدان رفت و 2 بر یک به برتری رسید و راهی دور نیمه نهایی شد. سلیمی در این مرحله مقابل «ولادیسلاو لارین» عنواندار جهان و المپیک پیکار کرد و در مبارزه ای نزدیک نتیجه را واگذار کرد و راهی رده بندی شد. سلیمی در این مرحله با عدم حضور «ایوان ساپینا» از کرواسی به نشان برنز دست یافت. علیرضا نادعلیان «کابلان» از قزاقستان را پیش از دیدار با سلیمی شکست داده بود. مهدی عابدینی نیز در مبارزه اول خود مقابل «منگ لی» از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و به برتری دست یافت، سپس برابر «ولادیسلاو لارین» از روسیه با وجود ارائه نمایشی دلپسب 2 بر یک باخت و حذف شد. در همین وزن سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی دور نخست با «خسوس» از برزیل پیکار کرد و 2 بر یک باخت؛ علی احمدی نیز مقابل «لی» از کره جنوبی دور نخست شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

با برگزاری رقابت های روز اول گرنداسلم ووشی و کسب مدال برنز آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی، ۲ نماینده دیگر از ایران نیز جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

با برگزاری رقابت های روز اول گرنداسلم ووشی و کسب مدال برنز آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی، ۲ نماینده دیگر از ایران نیز جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

به گزارش یاریزان؛ روز اول بخش مقدماتی دومین مرحله از مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ پیش از آغاز مسابقات انتخابی در بخش قاره‌ای امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه با حضور ۱۲۹ تکواندوکار در ۴ وزن المپیکی برگزار شد.

 

------------------------------------

نمایندگان ایران در ۲ وزن ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم (با شرکت ۶۸ تکواندوکار در مجموع این دو وزن) به دیدار با رقبا رفتند و نهایتا متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی و آرین سلیمی جواز حضور در دور بعدی را به دست آوردند.

ابتدا در وزن ۶۸- کیلوگرم،متین رضایی در سمت پایین جدول با «گنگ جون لیو» از کشور میزبان مبارزه کرد و ۲ بر یک به برتری دست یافت؛ سپس در دیدار بعد برابر سروش احمدی پیروز شد تا در مرحله یک چهارم حریف «یونگ کیم» از کره جنوبی شود. رضایی در دیداری نزدیک حریف کره ای را مغلوب کرد و به دور نیمه نهایی وزن خود راه یافت.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نماینده کشورمان در دور نیمه نهایی مقابل «یوشای لیانگ» حریف سرشناس چینی به میدان رفت و ۲ بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی رسید. نماینده ایران در این مرحله با واگذاری نتیجه برابر « لی یان» از کشور میزبان چهارم شد.

 

ابوالفضل یعقوبی با «نوربک گازز» از قزاقستان رو به رو و ۲ بر صفر پیروز شد، سپس مقابل «هو جون جین» حریف سرشناس کره جنوبی دیدار کرد و در پیکاری حساب شده ۲ بر یک فاتح میدان شد. یعقوبی «لی» از کره جنوبی را ۲ بر یک شکست داد اما در دور یک چهارم مقابل «لی» از چین ۲ بر صفر باخت و با وجود کسب سهمیه حضور در دور نهایی گرنداسلم که هفته آینده برگزار می شود؛ دستش از مدال کوتاه ماند.

 

سروش احمدی پیش از رضایی با «کانگ سئو» از کره جنوبی پیکار کرد و پیروز شد. محمد صادق دهقانی و امیررضا غلامی دیگر نمایندگان ایران در این وزن بودند که به ترتیب برابر «بئو کانگ» از کره جنوبی و «لوخن تئو» از فرانسه شکست خوردند و حذف شدند.

 

اما در وزن ۸۰+ کیلوگرم، «آرین سلیمی» تکواندوکار کرمانشاهی دارنده نشان طلای سری اول گرند اسلم ووشی در فروردین ماه سال جاری ابتدا «نورگازین» از قزاقستان را ۲ بر صفر شکست داد و در دیدار با علیرضا نادعلیان نیز برنده بود. نماینده شایسته ایران در یک چهارم مقابل «کانگ» قهرمان جهان از کره جنوبی به میدان رفت و ۲ بر یک به برتری رسید و راهی دور نیمه نهایی شد. سلیمی در این مرحله مقابل «ولادیسلاو لارین» عنواندار جهان و المپیک پیکار کرد و در مبارزه ای نزدیک نتیجه را واگذار کرد و راهی رده بندی شد. سلیمی در این مرحله با عدم حضور «ایوان ساپینا» از کرواسی به نشان برنز دست یافت.

 

علیرضا نادعلیان «کابلان» از قزاقستان را پیش از دیدار با سلیمی شکست داده بود.

 

مهدی عابدینی نیز در مبارزه اول خود مقابل «منگ لی» از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و به برتری دست یافت، سپس برابر «ولادیسلاو لارین» از روسیه با وجود ارائه نمایشی دلپسب ۲ بر یک باخت و حذف شد.

در همین وزن سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی دور نخست با «خسوس» از برزیل پیکار کرد و ۲ بر یک باخت؛ علی احمدی نیز مقابل «لی» از کره جنوبی دور نخست شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی