رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 19 بهمن 1402 - 23:56
  • کد خبر : ۱۷۵۶۰
  • چاپ خبر : متین محمدی وزنه بردار سقزی | از تاریخ سازی برای استان کردستان تا رویای المپیک

متین محمدی وزنه بردار سقزی | از تاریخ سازی برای استان کردستان تا رویای المپیک

یاریزان | با توجه به درخشش متین محمدی وزنه بردار قهرمان سقزی در سال های اخیر و آینده روشنی که پیش روی وی قرار دارد، مصاحبه ای ترتیب دادیم تا بیشتر با این ورزشکار آشنا شویم. لطفاً خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید متین محمدی هستم متولد 1383 شهرستان سقز در استان کردستان و از سال 1395 فعالیتم را در رشته وزنه برداری آغاز کردم. چگونه شد که به ورزش علاقه مند شدید؟ مهمترین افتخارات دوران ورزشی خودتان را عنوان کنید. در سال 1398 در مسابقات المپیاد کشور توانستم مدال برنز کسب کنم و همینطور در سال 1399در مسابقات لیگ برتر کشور موفق به کسب مقام دوم شدم و پس از آن به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدم، در سال 1400 به عنوان اولین نمایند استان کردستان و تاریخ ساز برای اولین بار در مسابقات جهانی عربستان در شهر جده شرکت کردم. همچنین در سال 1400 در مسابقات لیگ کشور در رده سنی نوجوانان تونستم مقام اول دسته جوانان و مقام دوم بزرگسالان را کسب کنم. تاکنون در چه باشگاه هایی تجربه حضور در لیگ های کشوری را داشته اید؟ در سال 98 و 99 در باشگاه مس رفسنجان کرمان، سال 1400در تیم زیروه اردبیل، سال 1401در تیم سایپا تهران و سال 1402 در تیم نیرو هوایی ایران فقط در رده نوجوان به تیم ملی ایران دعوت شده اید؟ خیر علاوه بر حضورم در تیم ملی نوجوانان و شرکت در مسابقات جهانی، در سال 1402نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم. آیا متین محمدی امید دارد که روزی در صحنه وزنه برداری المپیک حاضر شوید و برای تحقق این آرزو چه برنامه هایی دارید؟ تمام تلاشم را خواهم کرد که حسرتی نشود برام و امیدوارم یک روز روی صحنه مسابقات المپیک حضور داشته باشم. با برنامه ریزی های که با استاد بزرگم آقای شاهو جوانمردی داشتیم ان شاءالله جلو خواهیم رفت. در مورد آخرین مدالی که کسب کردید و شرایط مسابقات امسال توضیح دهید مسابقات کشوری سال 1402 بود و توانستم مقام سوم یکضرب را کسب کنم. فضای ورزش سقز و استان کردستان چگونه است آیا تولید قهرمان در رشته های المپیکی بخصوص وزنه برداری انچنان که باید در مسیر درستی قرار دارد؟ فضای فیزیکی ورزشی شهرستان سقز واقعا خراب است. واقعا برای پیشرفت اصلا یک سالن استاندارد وجود ندارد که این امکان فراهم شود که قهرمان دیگری را تحویل ورزش شهرستان بدهند. دو سال پیش رئیس هیات شهرستان سقز آقای ایوب صالحی بود و پیگری کرد که سالن وزنه برداری بزرگ بشه ولی هیچ جوابی بهش ندادن و الانم ریس هیت آقای مظهر محمودی در حال پیگیری است تا انشاءالله این مساله مهم نیز حل شود. مسائل مالی چقدر در بدست آوردن قهرمانی تاثیر دارد و وجود یا عدم وجود اسپانسر ها چه شرایطی را بر شما تحمیل می کند؟ واقعا یک قهرمان حمایت می خواهد ولی تا به امروز به عنوان تاریخ ساز استان کردستان نه از اداره ورزش شهرستانم، نه فرمانداری و... هیچ کدام حمایتی از من نداشته اند و تنها حمایت رئیس هیات وزنه برداری استان، آقای جوانمردی بوده که تا اینجا ادامه داده ام. حرف پایانی تشکر میکنم از پدرم و مادرم که حامی اصلی من بوده اند. انشاءالله جواب زحماتشان را بدهم. همچنین تقدیر میکنم از تمام مربیانی که این چند سال کنارم بودند و همینطور تقدیر میکنم از استادم از کسی که هر موقع کم میارم کنارم هست آقای شاهو جوانمردی بسیار ممنونم ازش.

یاریزان | با توجه به درخشش متین محمدی وزنه بردار قهرمان سقزی در سال های اخیر و آینده روشنی که پیش روی وی قرار دارد، مصاحبه ای ترتیب دادیم تا بیشتر با این ورزشکار آشنا شویم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یاریزان | با توجه به درخشش متین محمدی وزنه بردار قهرمان سقزی در سال های اخیر و آینده روشنی که پیش روی وی قرار دارد، مصاحبه ای ترتیب دادیم تا بیشتر با این ورزشکار آشنا شویم.

 

 

------------------------------------

لطفاً خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید

متین محمدی هستم متولد ۱۳۸۳ شهرستان سقز در استان کردستان و از سال ۱۳۹۵ فعالیتم را در رشته وزنه برداری آغاز کردم.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

چگونه شد که به ورزش علاقه مند شدید؟ مهمترین افتخارات دوران ورزشی خودتان را عنوان کنید.

در سال ۱۳۹۸ در مسابقات المپیاد کشور توانستم مدال برنز کسب کنم و همینطور در سال ۱۳۹۹در مسابقات لیگ برتر کشور موفق به کسب مقام دوم شدم و پس از آن به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدم، در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین نمایند استان کردستان و تاریخ ساز برای اولین بار در مسابقات جهانی عربستان در شهر جده شرکت کردم. همچنین در سال ۱۴۰۰ در مسابقات لیگ کشور در رده سنی نوجوانان تونستم مقام اول دسته جوانان و مقام دوم بزرگسالان را کسب کنم.

 

تاکنون در چه باشگاه هایی تجربه حضور در لیگ های کشوری را داشته اید؟

در سال ۹۸ و ۹۹ در باشگاه مس رفسنجان کرمان، سال ۱۴۰۰در تیم زیروه اردبیل، سال ۱۴۰۱در تیم سایپا تهران و سال ۱۴۰۲ در تیم نیرو هوایی ایران

 

فقط در رده نوجوان به تیم ملی ایران دعوت شده اید؟

خیر علاوه بر حضورم در تیم ملی نوجوانان و شرکت در مسابقات جهانی، در سال ۱۴۰۲نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم.

 

آیا متین محمدی امید دارد که روزی در صحنه وزنه برداری المپیک حاضر شوید و برای تحقق این آرزو چه برنامه هایی دارید؟

تمام تلاشم را خواهم کرد که حسرتی نشود برام و امیدوارم یک روز روی صحنه مسابقات المپیک حضور داشته باشم. با برنامه ریزی های که با استاد بزرگم آقای شاهو جوانمردی داشتیم ان شاءالله جلو خواهیم رفت.

 

در مورد آخرین مدالی که کسب کردید و شرایط مسابقات امسال توضیح دهید

مسابقات کشوری سال ۱۴۰۲ بود و توانستم مقام سوم یکضرب را کسب کنم.

 

فضای ورزش سقز و استان کردستان چگونه است آیا تولید قهرمان در رشته های المپیکی بخصوص وزنه برداری انچنان که باید در مسیر درستی قرار دارد؟

فضای فیزیکی ورزشی شهرستان سقز واقعا خراب است. واقعا برای پیشرفت اصلا یک سالن استاندارد وجود ندارد که این امکان فراهم شود که قهرمان دیگری را تحویل ورزش شهرستان بدهند. دو سال پیش رئیس هیات شهرستان سقز آقای ایوب صالحی بود و پیگری کرد که سالن وزنه برداری بزرگ بشه ولی هیچ جوابی بهش ندادن و الانم ریس هیت آقای مظهر محمودی در حال پیگیری است تا انشاءالله این مساله مهم نیز حل شود.

 

مسائل مالی چقدر در بدست آوردن قهرمانی تاثیر دارد و وجود یا عدم وجود اسپانسر ها چه شرایطی را بر شما تحمیل می کند؟

واقعا یک قهرمان حمایت می خواهد ولی تا به امروز به عنوان تاریخ ساز استان کردستان نه از اداره ورزش شهرستانم، نه فرمانداری و… هیچ کدام حمایتی از من نداشته اند و تنها حمایت رئیس هیات وزنه برداری استان، آقای جوانمردی بوده که تا اینجا ادامه داده ام.

 

حرف پایانی

تشکر میکنم از پدرم و مادرم که حامی اصلی من بوده اند. انشاءالله جواب زحماتشان را بدهم. همچنین تقدیر میکنم از تمام مربیانی که این چند سال کنارم بودند و همینطور تقدیر میکنم از استادم از کسی که هر موقع کم میارم کنارم هست آقای شاهو جوانمردی بسیار ممنونم ازش.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی