رفتن به بالا
  • یکشنبه - 9 آبان 1400 - 11:16
  • کد خبر : ۱۱۹۸۳
  • چاپ خبر : لیگ برتر والیبال زنان ایران | هر آنچه که باید از بیست‌ویکمین دوره این رقابت ها بدانیم
با حضور 10 تیم؛

لیگ برتر والیبال زنان ایران | هر آنچه که باید از بیست‌ویکمین دوره این رقابت ها بدانیم

به گزارش یاریزان؛ بیستمین دوره مسابقات والیبال بانوان قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران آغاز شد. در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های سایپا تهران، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه الف و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر در گروه ب دور مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند. در پایان دور مقدماتی، چهار تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هر گروه) در یک گروه برای رتبه‌های اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند تا قهرمان مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به عنوان نماینده ایران را به دست آورد.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران از روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه با حضور ۱۰ تیم آغاز می‌شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی لیگ برتر زنان ایران از روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه با حضور ۱۰ تیم آغاز می‌شود.

به گزارش یاریزان؛ جوانان زرتشتی یزد، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس، مس رفسنجان، مهرسان، باریج اسانس کاشان، ریف اصفهان و شهرداری ورامین ۱۰ تیم حاضر در بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران هستند.

 

------------------------------------

مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ به صورت رفت و برگشت و یک هفته روزهای پنج‌شنبه و یک هفته روزهای دوشنبه و پنج‎شنبه برگزار می‌‎شود.

دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان در ۹ هفته از ۱۳ آبان تا ۱۹ آذرماه با ۴۵ مسابقه پیگیری خواهد شد و دور برگشت نیز بعد از دو هفته تعطیلات نیم فصل از دوم دیماه شروع می‌شود.

در پایان مرحله مقدماتی هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ تا تعیین جایگاه نهایی هشت صعود کننده ادامه خواهد داشت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

ذوب‌آهن پرافتخارترین

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۸۰ به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم هما تهران به قهرمانی در این دوره دست یافت. از سال ۱۳۸۰ که این رقابت‌ها آغاز شد، لیگ برتر والیبال بانوان تا کنون ادامه یافته است و تیم ذوب‌آهن اصفهان با شش دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این مسابقات است. این تیم هفت عنوان نایب قهرمانی و دو مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در لیگ برتر دارد.

در سال ۱۴۰۰، بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر زنان برگزار خواهد شد.

 

۹ تیم قهرمان بیست دوره گذشته

در بیست دوره لیگ برتر زنان ایران تا کنون ۹ تیم در سکوی نخست و قهرمانی ایستاده‌اند.

هما تهران (۱۳۸۲،۱۳۸۰ و ۱۳۸۳)، دانشگاه آزاد (۱۳۸۱ و ۱۳۹۳)، ذوب‌آهن اصفهان (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ و ۱۳۹۷)، پرسپولیس (۱۳۸۹)، گیتی پسند (۱۳۹۰ و ۱۳۹۱)، گاز تهران ( ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴)، بانک سرمایه (۱۳۹۵)، پیکان تهران (۱۳۹۶) و سایپا تهران (۱۳۹۹).

 

لیگ برتر زنان سال ۹۹ در یک نگاه

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر زنان ایران از روز پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۹۹ با حضور تیم‌های سایپا تهران، شهرداری قزوین، اکسون، سروقامتان بابل، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر آغاز شد.

در ابتدا قرار بود مسابقات امسال همانند سال‌های گذشته برگزار شود اما شیوع موج سوم ویروس کرونا در ایران و جهان، روش برگزاری را تغییر داد.

برای تعیین روش جدید، روز دوشنبه ۲۸ مهرماه نشست آنلاین مدیران عامل و سرمربیان باشگاه‌های لیگ برتری بانوان با مسئولین فدراسیون برگزار شد. در این وبینار از سه روش پیشنهادی فدراسیون بر اساس خرد جمعی، روش زیر انتخاب شد:

لیگ برتر بانوان سال ۹۹ در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز در دو هفته برگزار شود.

بنابراین تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه الف و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر نیز در گروه ب دور مقدماتی به مصاف یکدیگر رفتند.

بر اساس پیشنهاد کمیته داوران و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت داوران و ناظران، دیدار دور مقدماتی گروه‌های الف و ب لیگ برتر بانوان یک هفته در میان برگزار شد. همچنین برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ریکاوری مناسب بازیکنان، هر گروه بعد از یک هفته مسابقه، دو هفته استراحت داشت.

در نهایت نهم بهمن‌ماه لیگ برتر والیبال زنان سال ۹۹ با قهرمانی سایپا به پایان رسید و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند. همچنین تیم‌های شهرداری قزوین، سروقامتان بابل، اکسون، خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس در رتبه‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.

 

بهترین‌های جام بیستم

در پایان لیگ برتر زنان سال ۹۹ برای نخستین بار بهترین بازیکنان در هر پست معرفی شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: منا آشفته از سایپا

پاسور: شبنم علیخانی از سایپا

قطر پاسور: الهه پورصالح از پیکان

مدافعان: زهرا شیری از ذوب آهن و پوران زارع از سایپا

دریافت‌کننده قدرتی: مهسا صابری از سایپا و فرزانه زارعی از ذوب‌آهن

لیبرو: زهرا بخشی از پیکان


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی