رفتن به بالا
  • سه شنبه - 26 فروردین 1399 - 14:08
  • کد خبر : ۶۵۹۷
  • چاپ خبر : فیفا درباره شرایط نقل و انتقالات ابلاغیه جدید به فدراسیون‌ها صادر کرد

فیفا درباره شرایط نقل و انتقالات ابلاغیه جدید به فدراسیون‌ها صادر کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در صورت اعلام پایان لیگ‌ها به خاطر کرونا ۴ سناریو برای مشخص کردن تیم قهرمان دارد. سناریویی‌هایی که صورت اجرا شدن در لیگ ایران، شانس پرسپولیس را برای معرفی بعنوان قهرمان فصل جاری بیشتر از سایر تیم‌ها می‌کند.

فیفا با توجه به شرایط به‌وجودآمده در فوتبال جهان، دستورالعملی را درباره زمان آغاز بازار نقل و انتقالات به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو ارسال کرده است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

فدراسیون جهانی فوتبال با توجه به شرایط به‌وجودآمده در فوتبال جهان، دستورالعملی را درباره زمان آغاز بازار نقل و انتقالات به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو ارسال کرده است.

به گزارش باریزان و به نقل از نشریه آس اسپانیا، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال بخشنامه‌ای به ۲۱۱ فدراسیون و اتحادیه عضو این اختیار را داده است که بازه زمانی نقل و انتقالات بازیکن در لیگ‌های خود را به‌اقتضای شرایط موجود در آن کشور‌ها تعیین کنند و آن را با زمان پایان فصل در هر کدام از آن لیگ‌ها تطبیق دهند.

 

------------------------------------

این بدان معنا است که پنجره نقل و انتقالات تابستانی در اروپا الزاماً نباید از ابتدای ماه جولای آغاز شود، موردی که پیش از این یکی از مقامات حقوقی فیفا نیز به آن اشاره کرده بود.

با توجه به پایان قرارداد بازیکنان در ماه ژوئن هر سال، در فوتبال اروپا پنجره نقل‌وانتقالات از روز نخست ماه جولای باز می‌شود، اما امسال به‌دلیل ایجاد وقفه در لیگ‌ها و تعلیق آنها، در صورت از سر گرفته شدن، ممکن است مسابقات تا اواسط ماه آگوست هم ادامه پیدا کنند، به این ترتیب آن دسته از باشگاه‌هایی که تا پایان ماه ژوئن امسال با بازیکنان‌شان قرارداد دارند دچار بلاتکلیفی درباره آینده این بازیکنان شده بودند.

فیفا، اما برای برطرف کردن این مشکل این اختیار را به هر یک از فدراسیون‌های زیرمجموعه‌اش داده است که بازه زمانی نقل‌وانتقالات‌شان را براساس شرایط لیگ تعیین کنند. آن دسته از فدراسیون‌هایی هم که بازه زمانی نقل‌وانتقالات‌شان را به فیفا اعلام نکنند، باید تابع شرایط و تصمیمی باشند که فدراسیون جهانی فوتبال برای آن‌ها اتخاذ می‌کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

براین اساس آغاز فصل نقل‌وانتقالات در هر کشور پس از پایان فصل جاری در آن کشور خواهد بود و پایان آن‌ها به‌عنوان یک قانون عمومی قبل از شروع فصل جدید خواهد بود، این مدت نباید بیش از ۱۲ هفته به‌طول بینجامد. پنجره دوم نقل‌وانتقالات هم در اواسط فصل آغاز می‌شود و نباید بیش از چهار هفته به‌طول بینجامد.

در بخشنامه‌ای که فیفا برای شش کنفدراسیون و ۲۱۱ فدراسیون و اتحادیه عضو آماده کرده و نشریه آ اس به آن دسترسی پیدا کرده، مواردی درباره به پایان رسیدن مدت قرارداد بازیکنان هم ذکر شده که در ذیل آمده است:

۱ ــ اگر پایان مدت قراردادی بازیکنی با تاریخی که پیش از این برای پایان فصل در نظر گرفته شده منطبق باشد، مدت پایان قرارداد باید تا تاریخ اعلام‌شده جدید برای پایان فصل، تمدید شود.

۲ ــ اگر زمان شروع قراردادی، تاریخ مقرر قبلی برای آغاز فصل آینده باشد، آغاز همکاری طرفین باید تا تاریخ جدید تعیین‌شده برای شروع فصل آینده به تعویق بیفتد.

۳ ــ در صورت همپوشانی پیدا کردن فصول یا بازه‌های ثبت نقل‌وانتقالات، اگر تمام طرفین به توافق همه‌جانبه دست پیدا نکنند، اولویت با باشگاه قبلی برای استفاده از بازیکن تا زمان به پایان رسیدن فصل است تا به این شیوه از تمامیت لیگ‌ها و جام‌های داخلی و رقابت‌های قاره‌ای حفاظت شود.

۴ ــ بدون لطمه به اصلاحیه‌های توصیه‌شده درباره تاریخ قراردادها، پرداخت هرگونه حق‌الزحمه مرتبط با قراردادی قبل از شروع تاریخ یک قرارداد باید تا فرا رسیدن تاریخ جدید تعیین‌شده برای آغاز فصل آینده یا آغاز اولین بازه زمانی تعیین‌شده برای انجام نقل‌وانتقالات به تعویق بیفتد. مقررات راهنما برای پیروی در خصوص فسخ قرارداد‌ها عبارتند از:

یک) تمام درخواست‌ها برای تمدید زمان پایان فصل کنونی مورد تأیید قرار خواهند گرفت. تمام درخواست‌ها برای تمدید یا اصلاحیه در مورد بازه زمانی پنجره‌های نقل‌وانتفالاتی که پیش از این شروع شده باشند، تأیید خواهند شد، مادامی که مدت آن‌ها از حدود تعیین‌شده که ۱۶ هفته است، فراتر نرود.

دو) فدراسیون‌ها مجاز خواهند بود تاریخ‌های فصل و بازه‌های نقل‌وانتقالات را هم از طریق TMS و هم اطلاع‌رسانی به فیفا خارج از این سیستم تعیین کنند.

سه) به‌عنوان موردی استثنا برای بند یک ماده شش قوانین مربوط به نقل وانتقالات، بازیکن حرفه‌ای که قراردادش به‌خاطر شیوع کرونا منقضی یا فسخ شده است، بدون توجه به تاریخ انقضا یا فسخ قراردادش، این حق را خواهد داشت که خارج از بازه زمانی تعیین‌شده جهت نقل‌وانتقالات نامش در یک فدراسیون (به‌عنوان بازیکن جدید) ثبت شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی