رفتن به بالا
  • جمعه - 27 مرداد 1402 - 14:34
  • کد خبر : ۱۶۴۰۰
  • چاپ خبر : فوتبالیست مریوانی رکورد تاریخی فوتبال ایران در اروپا را شکست
بالاتر از آزمون، سعید عزت و مهدوی‌کیا؛

فوتبالیست مریوانی رکورد تاریخی فوتبال ایران در اروپا را شکست

به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، پوگون لهستان که شب گذشته میزبان خنت بلژیک در لیگ کنفرانس اروپا بود، فرصتی برای بازیکن ۱۹ ساله این تیم، ‌یادگار رستمی شد تا ۳۰ دقیقه در ترکیب این تیم به میدان برود. یادگار از دقیقه ۶۰ که بازی صفر-صفر دنبال می‌شد وارد بازی شد و با نمایش خوبی که داشت نظرها را به خود جلب کرد تا اولین بازیکن ایرانی باشد که با ۱۹ سال سن، ‌بازی در یک لیگ اروپایی را تجربه می‌کند. رستمی پس از این بازی گفت: از روزهای قبل‌تر مربی تیم با من صحبت زیادی داشت و از روند تمریناتم بسیار راضی بود. روحیه خوبی داشتم و مانند همیشه صبورانه اما با اشتیاق منتظر فرصت بودم تا بتوانم آنچه در توان دارم به کار گیرم تا برای تیمم مثمر ثمر باشم. همینجا باید بگویم از اینکه کادر فنی تیم این فرصت را به من دادند از آنها بی‌نهایت ممنونم. این بازیکن ایرانی ادامه داد: با اینکه بازی را هم بردیم ولی به دلیل شکست در بازی رفت از این رقابت‌ها حذف شدیم و این ناراحت کننده است،‌ اما باید این را فراموش کنیم و تمرکز خود را بر بازی‌های آینده بگذاریم. گفتنی است پوگون این بازی را با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۶ بر دو از گردونه لیگ کنفرانس کنار رفت. نکته جالب اینکه یادگار رستمی بازیکنی است که از آکادمی کیا فوتبال خود را آغاز کرده و حالا امیدوار است در تیم لهستانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند و بدرخشد. پیش از این سعید عزت‌اللهی با 19 سال و 9 ماه، جوانترین بازیکن ایرانی اروپا بود که البته در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بود. همچنین سردار آزمون با پیراهن روبین کازان در 20 سالگی موفق شد به مولده در لیگ اروپا گل بزند اما حالا یادگار رستمی در 19 سال و 7 ماهگی توانسته حضور در یک تورنمنت قاره‌ای اروپا را تجربه کند.

یادگار رستمی فوتبالیست ۱۹ ساله مریوانی و پرورش یافته در آکادمی کیا، شب گذشته در لیگ کنفرانس اروپا به میدان رفت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یادگار رستمی فوتبالیست ۱۹ ساله مریوانی و پرورش یافته در آکادمی کیا، شب گذشته در لیگ کنفرانس اروپا به میدان رفت.

به گزارش یاریزان و به نقل از ورزش سه، پوگون لهستان که شب گذشته میزبان خنت بلژیک در لیگ کنفرانس اروپا بود، فرصتی برای بازیکن ۱۹ ساله این تیم، ‌یادگار رستمی شد تا ۳۰ دقیقه در ترکیب این تیم به میدان برود.

 

------------------------------------

یادگار از دقیقه ۶۰ که بازی صفر-صفر دنبال می‌شد وارد بازی شد و با نمایش خوبی که داشت نظرها را به خود جلب کرد تا اولین بازیکن ایرانی باشد که با ۱۹ سال سن، ‌بازی در یک لیگ اروپایی را تجربه می‌کند.

رستمی پس از این بازی گفت: از روزهای قبل‌تر مربی تیم با من صحبت زیادی داشت و از روند تمریناتم بسیار راضی بود. روحیه خوبی داشتم و مانند همیشه صبورانه اما با اشتیاق منتظر فرصت بودم تا بتوانم آنچه در توان دارم به کار گیرم تا برای تیمم مثمر ثمر باشم. همینجا باید بگویم از اینکه کادر فنی تیم این فرصت را به من دادند از آنها بی‌نهایت ممنونم.

این بازیکن ایرانی ادامه داد: با اینکه بازی را هم بردیم ولی به دلیل شکست در بازی رفت از این رقابت‌ها حذف شدیم و این ناراحت کننده است،‌ اما باید این را فراموش کنیم و تمرکز خود را بر بازی‌های آینده بگذاریم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

گفتنی است پوگون این بازی را با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۶ بر دو از گردونه لیگ کنفرانس کنار رفت.

نکته جالب اینکه یادگار رستمی بازیکنی است که از آکادمی کیا فوتبال خود را آغاز کرده و حالا امیدوار است در تیم لهستانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند و بدرخشد.

پیش از این سعید عزت‌اللهی با ۱۹ سال و ۹ ماه، جوانترین بازیکن ایرانی اروپا بود که البته در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بود. همچنین سردار آزمون با پیراهن روبین کازان در ۲۰ سالگی موفق شد به مولده در لیگ اروپا گل بزند اما حالا یادگار رستمی در ۱۹ سال و ۷ ماهگی توانسته حضور در یک تورنمنت قاره‌ای اروپا را تجربه کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی