رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 17 فروردین 1401 - 22:04
  • کد خبر : ۱۲۱۳۹
  • چاپ خبر : صعود قابل توجه تکواندوکاران ایران در رنکینگ المپیکی/ ورزشکار کرمانشاهی در رده ۳۳ جهان

صعود قابل توجه تکواندوکاران ایران در رنکینگ المپیکی/ ورزشکار کرمانشاهی در رده ۳۳ جهان

به گزارش یاریزان؛ کوثر اساسه بانوی تکواندو کار کرمانشاهی برای آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اردوی تیم ملی حضور یافت.

بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، تکواندوکاران کشورمان رشد چشمگیری در جدول رده بندی داشتند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، تکواندوکاران ایران رشد چشمگیری در جدول رده بندی داشتند.

به گزارش یاریزان؛ وبسایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه آوریل ورزشکاران این رشته را اعلام کرد که در این بین کوثر اساسه ورزشکار کرمانشاهی در وزن ۶۷- کیلوگرم با کسب ۴۳ پله صعود نسب به رنکینگ قبلی در جمع بهترین های جهان ایستاد.

 

------------------------------------

براساس اعلام فدراسیون جهانی با توجه به آغاز دوره جدید رنکینگ برای کسب امتیاز و حضور تکواندوکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رنکینگ فدراسیون جهانی از اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مردادماه ۱۴۰۰) به این شکل محاسبه می‌شود؛ از امتیازات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد، از امتیازات ۲۰۱۹، ۵۰ درصد، از امتیازت ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات ۲۰۱۷ و قبل از آن ۱۰۰ درصد کسر خواهد شد.

بر همین اساس و با محاسبه امتیازات تورنمنت‌های بین المللی جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی، تکواندوکاران ایران در اوزان مختلف صعود داشتند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، در گروه مردان، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۱۳۰/۵۵ امتیاز در رده هشتم باقی ماند؛ محمد صادق دهقانی رشد چشمگیری داشت و با کسب ۶۱.۴۰ امتیاز در جایگاه ۳۵ جهان ایستاد. حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با ۵۵/۵۰ امتیاز در رده چهل و چهارم جای گرفته است. مهدی حاج موسائی با ۴۴ پله صعود به رده چهل و ششم رسید. محمد حسن پلنگ افکن با ۷۵/‏۳۶‬ امتیاز در رده شصت و هفتم قرار گرفت و علی توکلی هم با ۷۶/‏۳۳‬ امتیاز و ۴۹ پله صعود در رده هفتاد ونهم ایستاد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در وزن ۶۸- کیلوگرم سروش احمدی با امتیازاتی که از رقابت‌های تهران کسب کرد، جمع امتیازات خود را به عدد ۶۰/‏۱۴۶‬ رساند و با چهار پله صعود نسبت به ماه قبل به رتبه هفتم صعود کرد. امیرمحمد بخشی نیز با ۸۶/‏۷۴ امتیاز به‬ رده بیست و ششم رفت. محمد مهدی عمادی نیز با ۳۴ پله صعود به رده ۳۲ رفت. پاشا عطاردی با ۱۶/‏۳۶‬ امتیاز و ۷۱ پله صعود به رتبه هفتاد و شش، امیرسینا بختیاری با ۹۲/‏۲۷‬ امتیاز و ۱۲ پله صعود به رتبه ۸۹، عرفان بزرگی با ۹۲/‏۲۵‬ امتیاز و ۱۹۶ پله صعود به رتبه ۹۹ رسیدند.

میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم ۵۰/‏۵۶‬ امتیاز و ۸۱ پله صعود به رده چهل و یکم رسید. علی اشکوریان نیز با ۸۴/‏۵۵‬ امتیاز هجده پله صعود کرد و به رده چهل و دوم رسید. دانیال بزرگی نیز با ۵۲/‏۵۳‬ امتیاز و ۸۱ پله صعود و به رده چهل و پنجم رسید. محمدعلی خسروی با ۰۸/‏۴۱‬ امتیاز به رده شصت و دوم رفت، مهران برخورداری با ۴۹/‏۳۳‬ امتیاز در رده شصت و نهم و محمد حسین یزدانی با ۱۲/‏۳۱‬ امتیاز در رده هفتاد و چهارم قرار گرفت.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۸۵/‏۱۴۲ امتیاز و‬ چهار پله صعود تا رده نهم بالا آمد. علی احمدی با درخشش در مسابقات تهران ۵۱ پله صعود و امتیاز ۴۰/‏۵۰‬ به رده سی و هشتم رسید. سعید رجبی با ۴۶/‏۳۹‬ امتیاز رده پنجاه و یکم، علی نجفی با ۶۰/‏۳۳‬ امتیاز در رده پنجاه و هشتم، آرش دباغ تفرشی با امتیاز ۹۰/‏۲۹‬ و ۱۲۴ پله صعود به رده شصت وپنج؛ علیرضا نادعلیان با ۲۶ امتیاز در رده هفتاد و سوم جای گرفتند.

اما در گروه زنان غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۲۵/‏۷۱‬ امتیاز ۲۹ پله صعود کرد و در رده سی و سوم ایستاد. نگار اسماعیلی با ۲۰/‏۶۷‬ امتیاز و ۳۳ پله صعود به رده سی و هفتم، سعیده نصیری با ۰۵/‏۵۶‬ امتیاز و ۸۶ پله صعود به رده پنجاه و دوم، مبینا نعمت زاده با ۲/‏۴۳‬ در رده شصت و هفتم، معصومه رنجبر با ۲۰/‏۴۱ امتیاز ‬ و ۱۲۷ پله صعود به رده شصت و نهم، مشهید کریمیان با امتیاز ۳۲/‏۴۰‬ و شصت و هشت پله صعود در رده هفتاد و یکم، مهلا مؤمن زاده با ۷۶/‏۳۹‬ امتیاز در جایگاه هفتاد و سه قرار گرفتند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم ناهید کیانی با ۹۳/‏۱۰۱‬ امتیاز و ۳۳ پله صعود به رده نوزدهم صعود کرد. زهرا شیدایی با ۴۰/‏۶۸ امتیاز و‬ ۱۳ پله صعود به رده سی و هفتم رسید. نسترن ولی زاده با ۶۰/‏۵۵‬ امتیاز، ۲۸۶ پله صعود کرد و در رده پنجاه و دوم ایستاد. پریسا جوادی با ۴۳/‏۳۴‬ امتیاز در رده هفتاد و یکم قرار گرفت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم ملیکا میرحسینی با ۴۰/‏۱۰۷ امتیاز ۱۳‬ پله صعود کرد و در رده هفدهم قرار گرفت. کوثر اساسه با ۴۰/‏۶۴‬ امتیاز و ۴۳ پله صعود کرد و به رده سی و سوم رسید. سیده نرگس میرنوراللهی با ۶۲ پله صعود و ۲۵/‏۴۷‬ امتیاز در رده چهل و یکم ایستاد. عسل صابری با ۷۲/‏۳۸‬ امتیاز و ۲۷ پله صعود در رده پنجاهم قرار گرفت. یاسمن محمدی با ۳۲/‏۳۶‬ امتیاز و ۵۴۶ پله صعود در رده پنجاه و دوم و کیمیا همتی با ۰۵/‏۲۹‬ امتیاز در رده شصت و چهارم قرار گرفت.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم اکرم خدابنده ۹۳/‏۴۱ امتیاز و‬ ۳۶ پله صعود به رده چهل و چهارم صعود کرد و زهرا پوراسماعیل با ۰۵/‏۳۷‬ امتیاز و ۱۷ پله صعود در رده چهل و هشتم ایستاد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی