رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 16 اسفند 1397 - 13:25
  • کد خبر : ۴۱۱۸
  • چاپ خبر : باشگاه ها و متولیان ورزشی، به هوش باشند و صدور بیمه ورزشی را جدی بگیرند!!!

باشگاه ها و متولیان ورزشی، به هوش باشند و صدور بیمه ورزشی را جدی بگیرند!!!

شاید شما هم متوجه چنین صداهایی در مفاصل بدنتان شده و نگران باشید که آیا این وضعیت طبیعی است یا غیرطبیعی؟ اما صدا دادن مفاصل گاهی نگران‌کننده است و باید به آن توجه کرد، شاید برای بسیاری از افراد، به‌ویژه ورزشکاران، این سوال پیش بیاید که صدای کدام مفاصل طبیعی و کدام مفاصل نگران‌کننده است؟ و اینکه تا چه حد باید صدای مفاصل را جدی بگیرند؟ و آیا قابل درمان است؟‌ فیتامین در این مطلب به تمام پرسش‌ها و نگرانی‌های شما پاسخ قطعی داده، پس تا پایان این مطلب صبور باشید.

  پس از سیاست گذاری فدراسیون پزشکی ورزشی، صدور بیمه ورزشی راه های تسهیل شده ای را در پیش گرفت و باشگاه ها و ورزشکاران ورزشی باید نحوه استفاده از آن را فراگرفته و پس از بروز حادثه ورزشی انجام دهند.    ———————————— چطور باید از بیمه ورزشی استفاده کنیم؟ اگر هنگام ورزش برای ورزشکار […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پس از سیاست گذاری فدراسیون پزشکی ورزشی، صدور بیمه ورزشی راه های تسهیل شده ای را در پیش گرفت و باشگاه ها و ورزشکاران ورزشی باید نحوه استفاده از آن را فراگرفته و پس از بروز حادثه ورزشی انجام دهند.

 

 

------------------------------------

چطور باید از بیمه ورزشی استفاده کنیم؟

اگر هنگام ورزش برای ورزشکار اتفاق یا حادثه ای رخ دهد، در اولین فرصت باید فرم گزارش حادثه ورزشی را پر کنید. این فرم در همه هیئت های ورزشی موجود است. بعد از این که فرم را پر کردید باید آن را به تایید مراجعی که پشت فرم مشخص شده است، برسانید. به بیان ساده تر، باید فرم را ببرید و از نفراتی که پشت فرم نام برده شده اند، امضا و مهر تایید بگیرید. با صدور فرم گزارش حادثه ورزشی می توانید از بیمه ورزشی استفاده کنید.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

صدور بیمه ورزشی /  فرم گزارش حادثه ورزشی

برای دریافت کارت بیمه یک روش بسیار آسان وجود دارد. باید به وب سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به آدرس insurance.ifsm.ir مراجعه کنید و با ورود به سامانه و داشتن شماره ملی خود و پرداخت آنلاین حق بیمه، به صورت آنلاین کارت بیمه ورزشی خود را دریافت کنید.

همه باشگاه ها، مسئولان باشگاه ها، مسئولان ورزشگاه ها ، مسئولان اماکن ورزشی ، سرپرستان مسابقات و مربی های رشته های مختلف ورزشی وظیفه دارند هنگام برگزاری مسابقه ها ، تمرینات ورزشی، تمرینات قبل از مسابقات، کلاس های آموزشی و ماموریت های ورزشی، برگه ها و فرم های گزارش ورزشی را همراه خود داشته باشند و در صورتی که برای ورزشکار اتفاق یا حادثه ای رخ داد، طبق دستورالعملی که به آن ها ابلاغ شده، این مراحل را انجام دهند و فرم گزارش را تنظیم و صادر کنند:

بعد از حادثه، فرم گزارش حادثه ورزشی را مسئول باشگاه ، مربی یا سرپرست مسابقه ها باید به طور دقیق و کامل تکمیل کند.بعد از اینکه فرم گزارش حادثه ورزشی تکمیل شد، باید کادر پزشکی حاضر در مسابقات یا پزشک معتمد هیئت پزشکی ورزشی آن را تایید و مهر و امضا کند.فرم گزارش حادثه ورزشی که تایید شد، باید حداکثر ظرف مدت ۲ هفته از زمان وقوع حادثه، توسط ورزشکار مصدوم، یا مسئول مربوطه، به هیئت پزشکی ورزشی ارائه شود و حادثه ورزشی مذکور در دبیرخانه هیئت پزشکی ورزشی ثبت شود.

توجه داشته باشید که اگر بیشتر از ۲ هفته از حادثه گذشته باشد، این حادثه در دبیرخانه ثبت نخواهد شد و تایید نمی شود. همچنین به یاد داشته باشید که شماره تماس خود را حتما پشت فرم گزارش یادداشت کنید و در دسترس باشید.

همه مسئولیت مدنی و کیفری افراد حاضر در یک فعالیت ورزشی که ریسک و خطر ایجاد می کند، با مسئول برگزاری آن فعالیت است. این قانون شامل همه ورزشگاه ها، باشگاه ها، زمین های ورزشی و مجموعه های ورزشی می شود و باید همه کارکنان و تماشاگران و ورزشکاران و افرادی که به هر نوع در این فعالیت درگیر هستند، از این بیمه بهره مند شوند. به این دلیل که اگر حادثه ای رخ دهد، مدیران و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند و همه هزینه ها را باید پرداخت کنند، و حتی برای آن ها گاهی مجازات کیفری در نظر گرفته می شود. لذا توجه به بیمه ورزشی یکی از الزامات و ضروریات فعالان این عرصه است.

کارت بیمه ورزشی یک نوع قرارداد بیمه مسئولیت و بیمه حوادث است که بر اساس آن، فدراسیون پزشکی و ورزشی متعهد می شود هزینه های درمانی ورزشکاران را تا مبلغ ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان پوشش دهد (نرخ مربوط به سال ۹۷ است).

 

مزایا و ویژگی های بیمه ورزشی:

 

۱- سرانه حق عضویت خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای هر ورزشکار در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۵۰/۰۰۰ ریال است.

۲- دارندگان بیمه ورزشی می توانند تا سقف ۶۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال کمک هزینه درمان دریافت نمایند.

۳- دارندگان بیمه ورزشی می توانند تا سقف ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال  کمک هزینه خرید وسایل جراحی (پیچ و پلاک) دریافت نمایند.

۴- در صورت نقص عضو دائم یا فوت ناشی از حوادث ورزشی تا سقف ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال غرامت به بیمه شده پرداخت می گردد.

۵- ورود ورزشکاران به اماکن ورزشی بدون کارت بیمه ورزشی ممنوع بوده و در صورت بروز حادثه عواقب آن متوجه مربی و مسئول مجموعه می باشد.

۶- مدارک درمانی آسیب های ناشی از فعالیت ورزشی در اماکن فاقد مجوز غیر قابل بررسی می باشد.

۷- تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به کارت بیمه ورزشی ۷۲ ساعت پس از تاریخ صدور کارت آغاز می شود.

۸- ورزشکاران باید حداکثر ۲ هفته پس از آسیب با مراجعه به هیآت پزشکی ورزشی شهرستان نسبت به تکمیل فرم گزارش حادثه و اعلام اسیب خود اقدام نمایند.

۹- ورزشکاران جهت ادامه درمان آسیب سال قبل با تمدید به موقع کارت در سال جدید می توانند نسبت به دریافت هزینه درمان در سال جدید اقدام نمایند.

۱۰- ورزشکارانی که ۳ سال متوالی نسبت به تمدید بموقع کارت بیمه ورزشی اقدام نمایند می توانند تا ۵ برابر تعرفه دولتی غرامت درمان دریافت نمایند.

۱۱- ورزشکارانی که در مراکز درمانی دولتی با دفترچه بیمه جهت درمان اقدام نمایند ۱۰۰٪ فرانشیز قابل پرداخت می باشد.

۱۲- ورزشکاران دارای کارت بیمه ورزشی می توانند از خدمات هیآت پزشکی ورزشی استان (فیزیوتراپی، ارتوپدی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، کلاس های آموزشی، تخفیف آزمایش و MRI رایگان) بهره مند گردند.

۱۳- ورزشکاران دارای عناوین آسیایی و جهانی می توانند از خدمات هیآت پزشکی ورزشی استان به صورت رایگان استفاده نمایند.

۱۴- ورزشکاران دارای کارت بیمه ورزشی جهت جراحی می توانند با معرفی به فدراسیون پزشکی هزینه کمتری بپردازند.

۱۵- ورزشکاران دارای بیمه پایه (تکمیلی) قبل از ارائه مدارک درمانی به هیآت پزشکی ورزشی می توانند از بیمه پایه هم استفاده نمایند.

 

صدور بیمه ورزشی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی