رفتن به بالا
  • جمعه - 23 اسفند 1398 - 13:16
  • کد خبر : ۶۲۶۵
  • چاپ خبر : شیوع ویروس کرونا ، صعود به اورست را ممنوع کرد/مسیرهای ضلع شمالی مسدود است

شیوع ویروس کرونا ، صعود به اورست را ممنوع کرد/مسیرهای ضلع شمالی مسدود است

دولت نپال اعلام کرد تمامی ویزاهای توریستی به نپال بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و دولت چین اعلام کرد که مسیرهای صعود به اورست از طریق تبت را بسته است.

دولت نپال اعلام کرد تمامی ویزاهای توریستی به نپال بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و دولت چین اعلام کرد که مسیرهای صعود به اورست از طریق تبت را بسته است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مقامات دولت نپال اعلام کردند تمامی ویزاهای توریستی به نپال بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و چندی پیش هم دولت چین اعلام کرد که مسیرهای صعود به اورست از طریق تبت را بسته است.

به گزارش یاریزان و به نقل از ukclimbing، روز های گذشته کشور چین صعود بهاره خود را از ضلع شمالی اورست و از سمت تبت به دلیل گسترش ویروس کرونا لغو کرده بود که جدیدا مقامات دولت نپال هم اعلام کردند که تمام ویزاهای توریستی تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت ماه) به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق در خواهد آمد. بنا براین با بسته شدن راه‌های اورست دیگر کوهنوردان نمی توانند صعودی داشته باشند.

 

------------------------------------

این تصمیم توسط کمیته ای به سرپرستی معاون نخست وزیر صورت گرفته شده است. این کمیته اظهار داشت: ” از هم اکنون همه مجوزها و مجوزهایی که هنوز برای فصل ۲۰۲۰ Everest صادر نشده اند لغو می شوند.”

این تصمیم باعث ایجاد نگرانی میان افراد محلی شده است زیرا درآمد بومی ها از پذیرش کوهنوردانی که قصد صعود به اورست داشتند، است.

بنابراین کوهنوردان نمی توانند از سمت تبت (مسیر شمالی اورست) و نپال (مسیر جنوبی اورست)صعودی را انجام دهند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی