رفتن به بالا
  • سه شنبه - 25 مرداد 1401 - 15:34
  • کد خبر : ۱۳۱۶۳
  • چاپ خبر : شهسواری: فکر می‌کردند طلا به ترکیه می‌رسد اما جنگیدیم و قهرمان شدیم

شهسواری: فکر می‌کردند طلا به ترکیه می‌رسد اما جنگیدیم و قهرمان شدیم

ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز بانوان ایران گفت: با حضور در لیگ ترکیه سطح کارمان را بالا می‌بریم و این اتفاق می‌تواند شروعی برای لژیونر شدن ما و دیگر دختران ایرانی باشد.

ندا شهسواری به‌عنوان سید چهارم مسابقات در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرد اما با عملکرد بسیار خوبی که داشت، موفق شد به مدال نقره این دوره از مسابقات دست پیدا کند و البته در بخش تیمی هم با غلبه بر ترکیه میزبان توانستند یک قهرمانی ارزشمند را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار اعزامی «فرهیختگان» به قونیه با کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان را می‌خوانید.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

ندا شهسواری به‌عنوان سید چهارم مسابقات در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کرد اما با عملکرد بسیار خوبی که داشت، موفق شد به مدال نقره این دوره از مسابقات دست پیدا کند و البته در بخش تیمی هم با غلبه بر ترکیه میزبان توانستند یک قهرمانی ارزشمند را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

 

 

------------------------------------

گفت‌وگوی خبرنگار اعزامی «فرهیختگان» به قونیه با ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان را می‌خوانید.

 

خانم شهسواری تبریک بابت قهرمانی ارزشمندی که در روز آخر داشتید. سطح مسابقات را چگونه دیدید؟
سطح بازی‌ها مثل همیشه بالا بود و در دوره قبل هم شرایط بازی‌ها خوب بود اما امسال به‌مراتب بهتر شده بود. مثلا در دوره قبل ترکیه یک نماینده داشت اما در این دوره سه نماینده داشت که هر سه آنها رنکینگ بالاتری نسبت به ما داشتند. تیم ازبکستان هم تیم خوبی بود و هر سه تیم شانس قهرمانی داشتند. تقریبا همه فکر می‌کردند ترکیه قهرمان می‌شود اما با یک بازی باغیرت این عنوان را کسب کردیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

هدف‌گذاری‌تان برای این بازی‌ها چه بود و فکر می‌کردید چه مدالی کسب کنید؟
در انفرادی رقبای سرسختی داشتم اما نمایندگان قزاقستان، کامرون و ترکیه بسیار قوی بودند و تعداد بازیکنان هم زیاد بود. در هر دو بخش مردان و زنان هم رشته ما جزء پرورزشکارترین ورزش‌های حاضر در این دوره بود. سطح مسابقات انفرادی هم خوب بود. در نیمه‌نهایی به مصاف بازیکن ترکیه که رنکینگ ۸۰ جهانی را دارد، رفتم و خوشبختانه توانستم او را شکست دهم و به فینال برسم. در بازی نهایی البته به‌دلیل زمان‌بندی بد مسابقات و اینکه دو ساعت قبل از بازی به من گفتند ساعت بازی تغییر کرده است، باعث شد از نظر بدنی و ذهنی شرایط مطلوبی نداشته باشم و کاملا آماده نباشم.

 

فینال تیمی بسیار نزدیک و پرهیجان بود. درباره شرایط آن بازی صحبت کنید.
فینال تیمی واقعا بازی پراسترس بود و شرایط ویژه‌ای داشت. ما ابتدا ۲ بر صفر پیش افتادیم و کمی خیال‌مان راحت شد اما حریف در بازی دوبل توانست به مسابقه برگردد و درنهایت هم ۲-۲ شدیم که باعث شد بازی پنجم برای هر دو تیم بسیار سنگین و پراسترس باشد. در طول حدود سه ساعت و نیمی که این بازی ادامه داشت واقعا لحظه‌به‌لحظه استرس داشتیم، اما درنهایت توانستیم از قهرمانی دوره قبل خود دفاع کنیم.

 

خانم اشتری در گیم آخر کمی حریف را دست‌کم گرفت و نزدیک بود ورق به سود حریف برگردد.
بله، شاید. البته خود من هم وقتی ۲-۹ از حریفم پیش هستم، خیلی سفت و سخت بازی نمی‌کنم اما حریف هم بازیکن بسیار خوبی بود و درمجموع هر سه نفر تیم ترکیه بازی بلد بودند اما اشتری خوب بازی کرد و درنهایت توانست بازی را ببرد.

 

در دیدار نیمه‌نهایی برابر مالدیو هم رفتارهای بازیکن حریف کمی شما را عصبی کرده بود.
بله. البته او را مدت‌هاست می‌شناسم. در این سال‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشته و به بازیکن خوبی تبدیل شده است. در زمان سرویس زدن مکث زیادی داشت و داور باید پس از چند تذکر به او کارت زرد می‌داد اما نمی‌دانم چرا با او مماشات می‌کرد.

 

در ماه‌های آینده چه مسابقاتی را پیش‌رو دارید؟
برنامه بعدی ما حضور در رقابت‌های جهانی چین در مهرماه است که به‌صورت تیمی برگزار می‌شود. پس از آن هم راهی رقابت‌های لیگ ترکیه می‌شویم تا در آنجا بازی کنیم و در آبان هم رقابت‌های لیگ داخلی استارت خواهد خورد.

 

برای بازی‌های آسیایی چه برنامه‌ای دارید و فکر می‌کنید بتوانید در آنجا هم مدال بگیرید؟
کار در آنجا خیلی سخت‌تر است. البته نمی‌دانم قرار است تیم ما برای آن رقابت‌ها اعزام شود یا نه. حضور چین، کره‌جنوبی، ژاپن، چین‌تایپه و چند قدرت بزرگ دیگر کار ما را دشوار می‌کند.

 

به المپیک سوم هم فکر می‌کنید؟
فعلا که می‌خواهم به بازی ادامه دهم و اگر به همین منوال پیش برود، امید دارم اما باید دید در این فاصله چه پیش خواهد آمد.

 

بازگشت به صفحه اصلی یاریزان | شهسواری: فکر می‌کردند طلا به ترکیه می‌رسد اما جنگیدیم و قهرمان شدیم


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی