رفتن به بالا
  • جمعه - 2 تیر 1402 - 14:12
  • کد خبر : ۱۵۹۰۱
  • چاپ خبر : شهرداری ارومیه چگونه سهمیه لیگ برتر والیبال ایران را کسب می کند؟

شهرداری ارومیه چگونه سهمیه لیگ برتر والیبال ایران را کسب می کند؟

هفته دهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، امروز پنج‌شنبه با برگزاری شش دیدار در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون در پایتخت به پایان رسید.

باشگاه شهرداری ارومیه در تلاش برای حضور در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ هست اما این باشگاه چگونه می‌تواند سهمیه این رقابت‌ها را به دست آورد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

باشگاه شهرداری ارومیه در تلاش برای حضور در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ هست اما این باشگاه چگونه می‌تواند سهمیه این رقابت‌ها را به دست آورد.

به گزارش یاریزان؛ تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر سال گذشته در رتبه‌ چهاردهم و پایانی قرار گرفت و به سری A لیگ دسته یک مردان امسال سقوط کرد.

 

------------------------------------

مسئولین سیاسی و ورزشی استان آذرباریجان غربی از ابتدای سال جاری به دنبال کسب سهمیه لیگ برتر مردان برای تیم شهرداری ارومیه هستند اما شرایط کسب این سهمیه از نظر قوانین و مقررات چگونه است؟

در آئین‌نامه سازمان لیگ و کمیته انضباطی درباره خرید و فروش امتیاز لیگ آمده است: تیم‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک در صورت انصراف از حضور در مسابقات فصل بعد می‌توانند با رعایت مفاد اعلام شده در آیین‌نامه امتیاز خود را به سایر باشگاههای متقاضی واگذار کنند.

بدیهی است فدراسیون پس از تسویه حساب باشگاه واگذارنده با عوامل اجرایی، کادر فنی، بازیکنان، فدراسیون و هیأت این نقل و انتقال را مورد تأیید و مجاز به ثبت اعلام می کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

چنانچه واگذاری حق امتیاز حضور در لیگ تا تاریخ اعلام آمادگی تیم از طرف باشگاه صورت نپذیرد، فدراسیون والیبال می تواند راسا درخصوص شرایط واگذاری امتیاز آن تیم تصمیم‌گیری کند، این تصمیم گیری بر عهده سازمان لیگ است.

ازسوی دیگر چنانچه باشگاهی قصد دارد امتیازش را بفروشد می بایست حداقل۱۲۰روز قبل از شروع مسابقات به سازمان لیگ اعلام کند.

تیم‌های دسته اول و لیگ برتر مردان در صورت تمایل می توانند باهماهنگی سازمان لیگ نسبت به فروش و واگذاری امتیاز باشگاه خود به سایر تیم‌های داوطلب اقدام نمایند. مبلغ حق ثبت امتیاز باشگاه هاکه می بایست به حساب فدراسیون واریز شود، همه ساله قبل از شروع فصل به پیشنهاد سازمان لیگ و تأیید هیأت رئیسه فدراسیون از سوی فدراسیون والیبال ابلاغ می گردد.

در صورتی‌که تیم‌های حاضر در لیگ نسبت به انجام تعهدات خود به فدراسیون و یا واگذاری تیم اقدام ننمایند. سازمان لیگ براساس اولویت مجاز است رأسا نسبت به واگذاری امتیاز تیم براساس نرخ تعیین شده از سوی هیأت رئیسه فدراسیون اقدام نماید.

دبیرکل فدراسیون والیبال درباره حضور شهرداری ارومیه در لیگ برتر سال جاری گفت: بر اساس آئین‌نامه جدید مسابقات و انضباطی، امکان واگذاری مستقیم امتیاز لیگ برتر والیبال از سوی فدارسیون به باشگاه ها وجود ندارد، مگر این‌که در موعد مقرر تیم‌ها نسبت به واگذاری یا حضور در لیگ برتر اقدامات اداری لازم را انجام نداده باشند.

میلاد تقوی تصریح کرد: در این شرایط فدراسیون والیبال می‌تواند با اجازه و شرایطی که هیات رئیسه بر اساس کار کارشناسی اعلام می‌کند، نسبت به واگذاری امتیاز اقدام کند.

وی ادامه داد: در خصوص باشگاه ارومیه همانطور که در جلستات متعدد با مسئولین این استان داشتیم، قرار شد توافق‌نامه‌ای برای واگذاری امتیاز یک تیم لیگ برتری به باشگاه شهرداری ارومیه داشته باشیم. بنابر این حضور باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ برتر منوط به امضای این توافق‌نامه و عمل به بندهای آن است.

دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان این‌که باشگاه‌ شهرداری ارومیه به محض امضا و انجام تعهدات توافق‌نامه می‌تواند رسما در لیگ برتر مردان ثبت‌نام کند، گفت: تا این لحظه توافق‌نامه‌ای بین فدراسیون و باشگاه شهرداری ارومیه منعقد نشده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی