رفتن به بالا
  • دوشنبه - 10 مرداد 1401 - 13:19
  • کد خبر : ۱۲۹۵۶
  • چاپ خبر : شرایط و قوانین لیگ دسته یک والیبال زنان ایران اعلام شد

شرایط و قوانین لیگ دسته یک والیبال زنان ایران اعلام شد

لیگ برتر بانوان سال ۹۹ از پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز شروع می‌شود. شهرهای تهران، قزوین و بابل در گروه الف و شهرهای اصفهان، تهران و شیراز در گروه ب میزبان دور مقدماتی لیگ برتر متمرکز بانوان خواهند بود و برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ریکاوری مناسب بازیکنان، هر گروه بعد از یک هفته مسابقه، دو هفته استراحت خواهد داشت. دیدارهای هفته نخست گروه الف، روزهای پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه، شنبه یکم آذرماه و دوشنبه سوم آذرماه به میزبانی تهران در سالن کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان واقع در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد و مسابقات هفته نخست گروه دوم نیز روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۶، ۸ و ۱۰ آذرماه در سالن ملت اصفهان پیگیری می‌شود.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال با صدور اطلاعیه‌ای شرایط و قوانین سری A و B لیگ دسته یک زنان ایران در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سازمان لیگ فدراسیون والیبال با صدور اطلاعیه‌ای شرایط و قوانین سری A و B لیگ دسته یک زنان ایران در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون والیبال؛ مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک کشور از نیمه اول مهر و سری B در نیمه اول آبان ماه آغاز خواهد شد و شرایط و قوانین برگزاری این مسابقات در اطلاعیه‌ای از سوی سازمان لیگ به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام شد.

 

------------------------------------

کلیه مسابقات لیگ دسته یک زنان در سال ۱۴۰۱ مطابق با قوانین و مقررات بین المللی FIVB و آیین‌نامه برگزاری رویدادها و انضباطی سازمان لیگ فدراسیون والیبال انجام خواهد شد.

ورودی باشگاه‌های شرکت کننده در لیگ دسته اول سری A زنان ۱۵۰ میلیون ریال و سری B یکصد میلیون ریال است و قرارداد بازیکنان تیم‌های شرکت کننده حداقل مبلغ تعیین شده در آیین نامه برگزاری رویدادها است.

مسابقات سری A لیگ دسته یک زنان به شکل VNL برگزار خواهد شد و مسابقات سری B در ۳ مرحله رفت، برگشت و نهایی برگزار خواهد شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

فصل نقل و انتقال بازیکنان برای لیگ دسته یک سری A در پایان هفته سوم تا یک روز قبل از شروع هفته چهارم و لیگ دسته یک سری B یک روز پس از پایان مرحله رفت تا یک روز قبل از آغاز مرحله برگشت خواهد بود. باشگاه‌ها مجاز هستند پس از توافق با بازیکنان خود در نیم فصل حداکثر ۵ نفر از لیست حذف و نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

بعد از قرعه کشی و اعلام برنامه بازی‌ها، داوطلبین میزبانی درخواست خود را به صورت مکتوب به سازمان لیگ اعلام کنند. میزبان‌ها بایستی یک ماه قبل از شروع مسابقات اقدامات لازم برای معرفی سالن مسابقات مطابق با چک لیست ارسالی سازمان لیگ و معرفی سرپرست داوران و همچنین داوران محلی با ذکر درجه داوری را انجام دهند.

هر تیم می تواند حداکثر ۲۰ بازیکن شامل ۱۲ بازیکن بزرگسال، دو بازیکن زیر ۲۳ سال (امید)، سه جوان، سه نوجوان در سامانه ملی فدراسیون والیبال ثبت نام کند و ترکیب بازیکنان هر تیم در هر مسابقه باید شامل ۱۱ بازیکن بزرگسال، یک بازیکن امید، یک بازیکن جوان، یک بازیکن نوجوان باشد.

چنانچه تیمی بازیکن زیر ۲۳ سال نداشته باشد می‌تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند، در صورت نداشتن بازیکن جوان نیز می تواند از بازیکن نوجوان به عنوان جایگزین بهره گیرد.

کادر فنی تیم‌ها شامل پنج نفر (سرمربی، دو کمک مربی، فیزیوتراپ و پزشک) است.

در سری A لیگ دسته یک سرمربی تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری سطح یک بین المللی و کمک مربی حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو باشد. در سری B نیز سرمربی تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه یک و کمک مربی حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو باشد.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد از بازیکنان آزمایش دوپینگ خواهد گرفت. تمامی اعضای تیم بایستی حداقل ۲ دوز واکسن تزریق کرده باشند و در صورت نیاز به انجام تست، آزمایش بایستی در آزمایشگاه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گیرد.

البته با توجه به شرایط بی ثبات پاندمی کرونا، در صورت ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا مسابقه با حداقل ۶ بازیکن سالم برگزار خواهد شد و در شرایط حاد کرونایی فدراسیون والیبال تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

باشگاه‌ها تا ۲۰ شهریورماه برای ثبت نام در سامانه ملی فرصت دارند و جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی این مسابقات شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

شرایط سنی رده های سنی مسابقات سری A و B لیگ دسته یک زنان به شرح زیر است:

نوجوانان شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۸۳ تا دهم دیماه ۱۳۸۵

جوانان شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۸۱ تا دهم دیماه ۱۳۸۳

امید شامل متولدین ۱۱ دیماه ۱۳۷۹ تا دهم دیماه ۱۳۸۱

بزرگسالان متولدین دهم دیماه ۱۳۷۹ به قبل


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی