رفتن به بالا
  • شنبه - 21 تیر 1399 - 17:51
  • کد خبر : ۷۰۹۴
  • چاپ خبر : سیامند رحمان ؛ غول‌آرام و دوست‌داشتنی / گزارش وب سایت پارالمپیک توکیو

سیامند رحمان ؛ غول‌آرام و دوست‌داشتنی / گزارش وب سایت پارالمپیک توکیو

سیامند رحمان ، وزنه‌بردار اهل شهرستان اشنویه در نظرسنجی برترین وزنه‌برداران معلول جهان در سال ۲۰۱۸، عنوان سوم این نظرسنجی را کسب کرد.

  وب سایت پارالمپیک توکیو در گزارشی نام و یاد سیامند رحمان قویترین مرد جهان را زنده نگه داشت. به گزارش یاریزان؛ وب سایت توکیو ۲۰۲۰ در گزارشی به سیامند رحمان قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک ایران پرداخت که چند ماه پش دار فانی را وداع گفت.  ———————————— در این گزارش آمده است: جهان همیشه شاهد حضور […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

وب سایت پارالمپیک توکیو در گزارشی نام و یاد سیامند رحمان قویترین مرد جهان را زنده نگه داشت.

به گزارش یاریزان؛ وب سایت توکیو ۲۰۲۰ در گزارشی به سیامند رحمان قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک ایران پرداخت که چند ماه پش دار فانی را وداع گفت.

 

------------------------------------

در این گزارش آمده است: جهان همیشه شاهد حضور ورزشکارانی مانند سیامند رحمان نیست. مرحوم رحمان نخستین وزنه‌برداری بود که رکورد ۳۰۰ کیلو را شکست و در بازی‌های پارالمپیک ریو با مهار وزنه ۳۱۰ کیلویی موفق به کسب مدال طلا شد.

وی در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرده بود رکورد دیگری را در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برساند. این ورزشکار جمهوری اسلامی ایران به دنبال ادامه سلطه خود در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ با رکورد سومین عنوان پیاپی قهرمانی پارالمپیک بود.

متاسفانه این ورزشکار اسفند سال ۹۸ در سن ۳۱ سالگی در زادگاهش درگذشت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اندرو پیرسون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک درباره سیامند رحمان گفت: سیامند پیشگام این رشته، همچنین الهام بخش بسیاری از مردم در کشور خود ایران و سراسر جهان و یک سفیر خارق‌العاده برای جنبش پارالمپیک بود.

وی افزود: سیامند رحمان همچنین یک فرد شگفت‌انگیز، غول آرام و یک از افراد دوست‌داشتنی بود که می‌توانستید با او ملاقات کنید.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که بسیاری از مردم با نام سیامند رحمان در بازی‌های پارالمپیک لندن به عنوان قوی‌ترین مرد تاریخ آشنا می‌شدند، سفر این ورزشکار در این بازی‌ها از ۴ سال قبل شروع شده بود.

وی در نوجوانی از سال ۲۰۰۸ کارش را آغاز کرد اما تا سال ۲۰۱۰ نتوانست در کوالالامپور به عنوان قهرمانی برسد و در دسته ۱۰۰+ کیلو با مدال نقره به خانه برگشت.

۵ ماه بعد وی در بازی‌های پاراآسیایی رکورد ۲۷۸.۵ کیلو را به ثبت رساند و مدال طلا گرفت. رحمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن در صدر رکوردزنان قرار گرفت. وی در این بازی‌ها با بالا بردن وزنه ۲۸۰ کیلویی رکوردی را شکست که قبلا متعلق به کاظم رجبی بود.

از سیامند رحمان به عنوان بخشی از فعالیت‌های توکیو ۲۰۲۰ با برجسته کردن ورزشکاران پارالمپیک در کنار نمادهای توکیو نام برده شده است. تصویر او مقابل تئاتر کابوکیزا در گینزا وجود دارد که تاریخ ۴۰۰ ساله تئاتر سنتی ژاپن است.

سیامند رحمان پیش از این گفته بود: بودن به عنوان بخشی از این کمپین عالیست. ما یکسال تا پارالمپیک زمان داریم و من از اینکه به بازی‌ها نزدیک می‌شویم هیجان‌زده هستم.

وی افزود: بی‌صبرانه منتظر بازی‌های پارالمپیک هستم. در توکیو همه چیز بین من و میله‌هاست و من دوباره رکوردها را ترسیم خواهم کرد.

در این گزارش همچنین به صحبت‌های هادی رضایی دبیر کمیته پارالمپیک ایران به درگذشت سیامند رحمان و رونمایی از تندیس وی در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اشاره شده است.

 

آذربایجان غربی | خبرنگار: سامان صادق امیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی