رفتن به بالا
  • دوشنبه - 25 فروردین 1399 - 12:43
  • کد خبر : ۶۵۶۹
  • چاپ خبر : سنندج میزبان جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان شد

سنندج میزبان جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان شد

با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اسامی نهایی فرنگی کاران کشورمان و با حضور ورشکارانی از ایلام، کردستان و کرمانشاه برای شرکت در جام تختی به شرح زیر منتشر شد:

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور گفت: در تلاشیم تا رقابت های جام کشتی فرنگی باشگاه های جهان را اواخر آذرماه به میزبانی سنندج برگزار کنیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور در جلسه با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در تلاشیم تا رقابت های جام کشتی فرنگی باشگاه های جهان را اواخر آذرماه به میزبانی سنندج برگزار کنیم.

به گزارش یاریزان؛ ظهر امروز مهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور طی جلسه با استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات کشتی کردستان از برگزاری رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه های جهان به میزبانی سنندج خبر داد.
نصیرزاده با اشاره به برگزاری هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در کشور ایران تصریح کرد، فدراسیون کشتی استان کردستان را برای برگزاری این رویداد مناسبترین گزینه میداند .
وی افزود؛ چند استان تاکنون پیشنهاد درخواست میزبانی این رقابت ها را به فدراسیون کشتی ارائه داده اند که استان کردستان نیز با توجه به آماده بودن سالن ۶ هزار نفری به عنوان گزینه اول میزبانی در فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان مطرح است.
رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور به تاریخ برگزاری این مسابقات در اواخر فصل پاییز اشاره کرد و گفت؛ با توجه به اینکه تاریخ و شهر برگزاری رقابت ها باید در تقویم اتحادیه جهانی کشتی از پیش مشخص شود بنابراین فدراسیون کشتی از اکنون خواستار تعین استان و شهر میزبان مسابقات برای ارائه به اتحادیه جهانی این رشته است.
وی اضافه کرد، تاکنون استان های چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، تهران، خراسان شمالی، گلستان و چند استان دیگر درخواست خود برای میزبانی این مسابقات را به فدراسیون ارائه داده اند که هنوز فدراسیون برای میزبان نهایی تصمیم قطعی نگرفته است.
نصیرزاده عواملی همچون وجود سالن ۶ هزار نفری مناسب برای برگزاری مسابقات در استان، وجود چهره ها و پیشکسوتان شناخته شده در رشته کشتی مانند جمشیدخیرآبادی در کردستان، وجود استعدادهای نهفته شده در این استان، گسترش امکانات از طریق ورزش در سراسر کشور، کانون توجه قرار دادن استان های کمتر برخوردار و توسعه تمامی نقاط دیگر کشور را از مهمترین دلایلی ذکر کرد که خود فدراسیون کشتی برای برگزاری این مسابقات در کردستان علاقمند است.
وی همچنین نبود یک سالن تمرینی جانبی در سالن ۶ هزار نفری را یکی از کمبودهای آن دانست و اظهار کرد، امیدوارم مسئولین استانی برای رفع این مشکل گام بردارند و سالن را برای برگزاری مسابقاتی در این سطح آمده کنند.
نصیرزاده اضافه کرد؛ با توجه به تعویق المپیک و رقابت های دیگر در سطح بین المللی و آسایی این مسابقات از مهمترین رویدادهای ورزشی در جهان محسوب می شود که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی در پایان گفت؛ برای ترغیب حضور تماشاچیان در سالن و دادن شور و نشاط به این رقابت ها سعی خواهیم کرد کردستان با یک تیم مستقل در این مسابقات حضور پیدا کند و فدراسیون و سازمان لیگ کشتی کشور نیز نهایت کمک خود را برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات انجام خواهد کرد.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکە برگزاری مسابقات ملی و بین المللی فرصتی برای استان و کشف استعدادهای نوین در رشتە های مختلف ورزشی است و از چند وقت پیش با هماهنگی دستگاه ورزش و جوانان مکاتبات و نامه نگاری برای برگزاری یک رویداد مهم در سطح بین المللی یا آسیایی با معاون وزیر صورت گرفته است، افزود: احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری سنندج با هدف توسعە ورزش استان بوده و ما با همە توان از برگزاری این مسابقات حمایت می‌کنیم.
مرادنیا با اعلام اینکە علاقمند بە حضور یک تیم کشتی از کردستان در این دورە از مسابقات هستیم از مربی نام آشنای کشتی فرنگی جمشید خیرآبادی خواست یک تیم کشتی برای کردستان و این مسابقات آمادە کند.
استاندار کردستان افزود: برای توسعە ورزش استان و رشد جوانان کردستانی در ورزش های گوناگون تلاش خواهیم کرد و اعتبارات مورد نیاز آن را نیز تامین کنیم.
جولائی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه تصریح کرد؛ با رسیدن سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج به مراحل پایانی و تکمیل نهایی و هماهنگی با استاندار کردستان مقدمات برگزاری یک رویداد ورزشی به میزبانی سنندج را مهیا دانسته و مکاتبات لازم در این مورد را با معاون وزیر ورزش و جوانان انجام داده ایم.
وی اظهار کرد؛ سالن ۶ هزار نفری شهر سنندج یکی از مجهزترین و به روزترین سالن های سطح کشور است که به ما این امکان را خواهد داد تا مسابقات مهمی در سطح بین المللی، آسیا و جهانی را در آن برگزار کنیم.
جولائی گفت؛ دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در بازدید از سالن ۶ هزار نفری که اسفندماه سال گذشته صورت گرفت، بر مناسب بودن این سالن برای برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در سطح آسیایی و جهانی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به سطح بالای مسابقات کشتی قهرمانی باشگاه های جهان ورزشکاران و مدعیان بزرگی از کشورهای روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و … در این رقابت ها حضور پیدا خواهند کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان افزود، با درخواست کردستان برای میزبانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه های جهان و نظر مساعد مسئولین فدراسیون کشتی کشور، امیدواریم شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد مهم ورزشی در استان باشیم که حمایت دیگر مسئولین و همکاری هرچه بیشتر هیات کشتی استان با اداره کل ورزش و جوانان کردستان را می طلبد.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه مهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی کشور همراه با جولائی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و خیرآبادی رئیس هیات کشتی استان از سالن ۶ هزار نفری و چند هتل سطح شهر سنندج بازدید کردند.

 

------------------------------------


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی