رفتن به بالا
  • سه شنبه - 21 مرداد 1399 - 11:25
  • کد خبر : ۷۳۵۱
  • چاپ خبر : سرگردانی کشتی کرمانشاه در آستانه آغاز لیگ برتر ایران
حضور یا عدم حضور، مساله این است!

سرگردانی کشتی کرمانشاه در آستانه آغاز لیگ برتر ایران

اسامی نفرات برتر رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان که در خانه کشتی محمد بنا مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار گردید، اعلام شد.

بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور در حالی که قرار است از ۲۳ مرداد آغاز شود اما هنوز حضور یا عدم حضور تیم کرمانشاه در این رقابت‌ها باوجود وعده های داده شده معلوم نیست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور در حالی که قرار است از ۲۳ مرداد آغاز شود اما هنوز حضور یا عدم حضور تیم کرمانشاه در این رقابت‌ها باوجود وعده های داده شده معلوم نیست.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اواخر فروردین امسال بود که خبر حضور قطعی کشتی کرمانشاه در لیگ برتر فصل جاری آن هم در شرایطی که کرونا خیلی از رویدادهای ورزشی را به تعطیلی کشانده بود و زمان آغاز دوباره لیگ های مختلف مشخص نبود در رسانه ها منتشر شد.

 

------------------------------------

طبق آنچه که مسوولان اعلام کردند با موافقت زنگنه وزیر نفت، یکی از موسسات وابسته و زیرمجموعه این وزارتخانه اسپانسری تیم کرمانشاه برای حضور در لیگ برتر را انجام می داد.این موضوع خبر خوشایندی برای کشتی دوستان و حتی جامعه ورزش استان کرمانشاه بود تا پس از سال ها شاهد حضور دوباره تیمی از دیار خود در بالاترین سطح مسابقات باشند.

پس از چندی اول مرداد زمان شروع مسابقات لیگ برتر اعلام شد و از این رو خیلی از تیم هایی که شرایطش را داشتند ضمن آمادگی برای حضور در بیستمین دوره رقابت ها، اقدام به جذب کشتی گیران موردنیاز خود کردند.

با این حال کرونا شرایطی ایجاد کرده بود که ستاد ملی مقابله با این بیماری اجازه بازشدن خیلی از سالن ها و باشگاه های ورزشی را نداد از این رو مسابقات لیگ برتر کشتی نیز به تعویق افتاد تا بلکه با بهتر شدن وضعیت شاهد آغاز دوباره لیگ جدید باشیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

این بار سازمان لیگ کشتی در تازه ترین خبر خود اعلام کرد مهلت ثبت نام تیم ها برای حضور در لیگ برتر کشتی و همچنین ثبت قرارداد کشتی‌گیران و مربیان تا پایان روز ۱۲ مرداد خواهد بود.

خبر تکمیلی نیز حاکی از این بود که قرعه کشی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی (جام یادگار امام(ره) روز ۲۳ مرداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.
با به اتمام رسیدن مهلت اعلامی از سوی فدراسیون، هنوز خبری از اعلام حضور قطعی تیم کشتی کرمانشاه در لیگ برتر از سوی مسوولان هیات مخابره نشده تا حضور این تیم در هاله ای از ابهام قرار گیرد، ابهامی که سخنان رییس هیات استان نیز آن را تایید کرد.

مشخص شدن تکلیف کشتی کرمانشاه تا پایان هفته رییس هیات کشتی کرمانشاه، از مشخص شدن تکلیف قطعی کشتی استان برای حضور یا عدم حضور در رقابت های فصل جاری لیگ برتر خبر داد.

محمدحسین محبی با بیان اینکه هنوز پولی به حساب اداره کل ورزش و جوانان یا هیات کشتی کرمانشاه واریز نشده، گفت: برای حضور در لیگ برتر و تیمداری در سطح اول کشتی به حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به تهران و عدم موفقیت وی برای دریافت مبلغ موردنیاز از مسوولان وزارت نفت جهت حضور در لیگ برتر ، گفت: آقای رحیمی قرار است ظرف یکی ۲ روز آینده سفر مجددی داشته باشد تا به صورت قطعی تکلیف کشتی مشخص شود.

محبی همچنین با اشاره به اتمام زمان اعلامی از سوی سازمان لیگ برای ثبت نام تیم ها و جذب کشتی گیران مورد نیاز، گفت: از آنجایی که قرعه کشی مسابقات قرار است ۲۳ مرداد انجام شود تا آن زمان فرصت داریم که نفرات مورد نیاز را جذب و در مسابقات شرکت کنیم.

رییس هیات کشتی کرمانشاه یادآور شد: ما اکنون منتظر حمایت رسمی مسوولان وزارت نفت و واریز حداقل بخشی از اعتبار مورد نیاز جهت شروع کار و جذب کشتی گیران مورد نیاز هستیم و اگر این امر محقق نشود عملا نمی توان کاری از پیش برد.

وی گفت: برای حضور در مسابقات لیگ برتر به ۲۰ کشتی گیر برای ۱۰ وزن نیاز داریم که اگر قرار بر شرکت تیم کرمانشاه در رقابت ها شد به جزء بازیکنان بومی، حتما نفراتی از استان ها دیگر و دو سه کشور دیگر مانند آذربایجان، گرجستان و … جذب می کنیم.

محبی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به علاقه مندی آقای بازوند استاندار کرمانشاه برای شرکت کرمانشاه در لیگ برتر کشتی هرچه زودتر مقدمات این کار انجام و شاهد تحقق این مهم که تاثیر زیادی در رونق ورزش استان دارد، باشیم.

کشتی گیر کرمانشاهی و ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشوررمان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: به خاطر کرمانشاه و علاقه ای که به شهر و مردم دیار خودم دارم فعلا با تیم های دیگر قرارداد نبسته ام ولی امیدوارم هرچه زودتر تکلیف مشخص شود.

یدالله محبی با تاکید بر اینکه برای شرکت در مسابقات لیگ برتر اولویت اولم حضور در تیم کرمانشاه است، گفت: هفته هاست که همچنان منتظر تعیین تکلیف تیم کرمانشاه برای حضور در این رقابت ها هستم از همان ابتدای فصل نقل و انتقالات از چند تیم دیگر پیشنهاد داشتم اما فعلا به خاطر کرمانشاه به آنها پاسخی نداده ام تا ببینم تکلیف کرمانشاه چه می شود.

کشتی گیر کرمانشاهی تیم ملی با بیان اینکه حضور کرمانشاه در لیگ برتر کشتی می تواند مزیت های بسیار زیادی برای ورزش استان داشته باشد، گفت: امیدوارم با تلاش مسوولان زمینه تحقق این مهم فراهم و امسال به همراه کرمانشاه در لیگ برتر شرکت کنم.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر تیم های مدعی اقدام به جذب نفرات موردنیاز خود کرده اند و کرمانشاه نیز اگر قرار است در لیگ برتر تیمداری کند باید هرچه زودتر تکلیف کشتی گیرانش را مشخص کند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی