رفتن به بالا
  • دوشنبه - 24 آذر 1399 - 11:39
  • کد خبر : ۸۹۰۲
  • چاپ خبر : سرمربی تیم ملی تنیس روی میز : تیم ملی فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست
در گفتگو با مهر؛

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز : تیم ملی فعلا اردویی ندارد چون منطقی و عقلانی نیست

جمیل لطف الله نسبی سرمربی سنندجی تیم ملی تنیس روی میز گفت: دغدغه اصلی ما حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک است و چون دو بازیکن اصلی ما برای حضور در این مسابقات خارج از کشور هستند، فعلاً برنامه‌ای برای برگزاری اردو نداریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه برای این تیم فعلا هیچ اردویی پیش‌بینی نشده تاکید کرد که انجام این کار منطقی و عقلانی نیست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه برای این تیم فعلا هیچ اردویی پیش‌بینی نشده تاکید کرد که انجام این کار منطقی و عقلانی نیست.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری مهر، اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از امروز یکشنبه با حضور ندا شهسواری و شیما صفایی که نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند و حریفان تمرینی آنها آغاز می شود.

 

------------------------------------

این اردو در حالی در برنامه فدراسیون قرار گرفته که فعلاً هیچ پیش بینی برای تیم ملی مردان و آغاز اردوهای آماده سازی این تیم نشده است.

البته که تیم ملی مردان با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جهانی مبنی بر برگزاری رقابت های قهرمانی جهان با حضور ۸ یا ۱۶ تیم شانسی برای شرکت در این رقابت‌ها ندارد اما این تیم همچون تیم بانوان باید اوایل سال آینده در رقابت های کسب سهمیه – منطقه ای و جهانی- شرکت داشته باشد با این حال به گفته سرمربی تیم ملی مشخص نیست چه زمانی اردوی آماده سازی آن آغاز می شود.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از مجموع بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی هستند نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی به عنوان لژیونر در فرانسه و مجارستان حضور دارند. برای مسابقات کسب سهمیه المپیک هم نوشاد و نیما نمایندگان اعزامی ایران خواهند بود که هر دو این روزها دوره خوبی را در لیگ فرانسه می‌گذرانند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی افزود: نیما طی هفته های گذشته عملکرد قابل توجهی با تیم باشگاهی‌اش داشته است. به جز یک نفر سایر حریفانش را شکست داده است. حریفانش هم همگی جزو نفرات خوب و مطرح حاضر در مسابقات بوده اند. نوشاد هم شرایط مشابه برادرش را دارد. در واقع هم نیما و هم نوشاد درگیر مسابقات و تمرین هستند و نگرانی بابت دور بودن آنها از این شرایط نیست.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: با این شرایط ما نمی توانیم برای اردوی آنها در داخل کشور برنامه ریزی کنیم. البته نوشاد و نیما به خاطر قرارداد داشتن با یک تیم داخلی (فراسنج) در تاریخ های مشخص به ایران سفر می کنند تا در لیگ داخلی کشور شرکت داشته باشند اما اینکه فدراسیون آنها را برای مدت زمان طولانی‌تر در کشور نگه دارد تا اردو تشکیل دهیم و در آن حضور داشته باشند، مقدور نیست.

لطف الله نسبتی تاکید کرد: مهم درگیر بودن بازیکنان در تمرین و مسابقه است که نوشاد و نیما الان این شرایط را دارند. چرا باید در این شرایط کرونایی ریسک کنیم و با تشکیل اردو آنها را به ایران باز گردانیم. به هر حال شرایط خاصی را نسبت به همیشه می گذرانیم. چه بسا آنها به ایران بیایند و برای بازگشت مشکل پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط برگزاری اردو برای تیم ملی تنیس روی میز مردان منطقی و عقلانی نیست، تصریح کرد: شاید اگر کسب سهمیه کرده بودیم تا حدی شرایط متفاوت بود. آن موقع باید تمهیداتی در نظر می گرفتیم تا آمادگی حداقلی بازیکنان حفظ شود اما الان بحث سلامتی آنها اولویت است به خصوص که به اندازه کافی درگیر مسابقه و تمرین هم هستند و از حیث آمادگی مشکلی ندارند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین گفت: درست است که اردوی تیم ملی بانوان از امروز آغاز می شود اما شرایط آنها با تیم مردان متفاوت است. بازیکنانی مانند ندا شهسواری و شیما صفایی در ایران هستند اما نوشاد و نیما خارج از کشور حضور دارند. نمی توانیم آنها را از کسب درآمدی که در فرانسه دارند، محروم کنیم.

وی همچنین با یادآوری اینکه هنوز زمان و محل برگزاری رقابت های کسب سهمیه توسط فدراسیون جهانی به صورت دقیق و رسمی اطلاع رسانی نشده است در مورد مسابقات قهرمانی جهان و غیبت احتمالی ایران به خاطر آنچه مبنی بر کاهش تعداد تیم ها مصوب شده است نیز گفت: طبق آنچه اعلام شده به دلیل شیوع کرونا مسابقات با حضور ۸ یا ۱۶ تیم برگزار می شود که در هر صورت ایران حضور نخواهد داشت و این یعنی از دست رفتن یک فرصت ایده آل.

لطف الله نسبی ادامه داد: اگر این شرایط نبود و فدراسیون جهانی و میزبان مسابقات جهانی با محدودیتی به خاطر کرونا مواجه نبودند، ایران برای اولین بار در گروه اول مسابقات جهانی شرکت داشت آنهم بدون استرسِ سقوط، چراکه قرار است دوره آتی این رقابت ها با حضور ۴۰ تیم و بدون گروه بندی برگزارشود. به هر حال این فرصت ایده آلی بود که از ایران گرفته شد.

سرمربی تیم تنیس روی میز در پایان گفت: برای دوره آتی مسابقات جهانی که با حضور ۴۰ تیم و بدون گروه بندی برگزار می شود ۱۰ سهمیه به قاره آسیا داده می شود. اینکه مکانیزم انتخاب تیم ها به چه صورت خواهد بود هنوز اعلام نشده اما آنچه مسلم است تیم با کسب سهمیه می توانند در مسابقات شرکت داشته باشند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی