رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 5 شهریور 1399 - 17:02
  • کد خبر : ۷۵۱۰
  • چاپ خبر : رکورد ۴۴۰ کیلومتر جهانی دست نیافتنی نیست
رکورددار پاراگلایدر بانوان ایران:

رکورد ۴۴۰ کیلومتر جهانی دست نیافتنی نیست

فاطمه شریفی رکورددار پاراگلایدر بانوان ایران گفت: پس از شکستن رکورد 325 کیلومتر پاراگلایدر بانوان ایران، از این پس برای شکستن رکورد 440 کیلومتر بانوان دنیا تمرین می‌کنم.

رکورددار پاراگلایدر بانوان ایران گفت: پس از شکستن رکورد ۳۲۵ کیلومتر پاراگلایدر بانوان ایران، از این پس برای شکستن رکورد ۴۴۰ کیلومتر بانوان دنیا تمرین می‌کنم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رکورددار پاراگلایدر بانوان ایران گفت: پس از شکستن رکورد ۳۲۵ کیلومتر پاراگلایدر بانوان ایران، از این پس برای شکستن رکورد ۴۴۰ کیلومتر بانوان دنیا تمرین می‌کنم.

به گزارش یاریزان؛ فاطمه شریفی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه از سال ۱۳۹۰ وارد رشته پاراگلایدر شده، اظهار کرد: اولین آشنایی که با رشته پاراگلایدر پیدا کردم در کوه‌های تاق بستان بود که آن زمان برای کوهنوردی به آنجا می‌رفتم و پرواز پارگلایدرها را برفراز آسمان این کوه می‌دیدم.

 

------------------------------------

وی اضافه کرد: هیجان بالای این رشته و پرواز در ارتفاع باعث شد به مرور مجذوب آن شوم و به سمت پاراگلایدر سواری کشیده شوم، برای همین در کلاس‌ها و دوره های مختلف آن شرکت کردم.

بانوی پاراگلایدر سوار کرمانشاهی تصریح کرد: عشق و علاقه زیادی که به این رشته داشتم زمینه‌ای شد تا هر روز برای پیشرفت در آن تلاش‌هایم را زیادتر کنم و حتی اکنون به جایی رسیده‌ام که پرواز جزو اولویت‌های زندگیم قرار گرفته است.

شریفی بااشاره وجود چند سایت پروازی استاندارد در کرمانشاه، اضافه کرد: وحود چنین سایت‌هایی این امکان را برای ما فراهم کرده که تمرینات مناسبی داشته باشیم و بتوانیم برای رکوردشکنی آماده شویم و حتی مسابقات جهانی را در آنها برگزار کنیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی افزود: ماحصل تمریناتی که طی سالهای گذشته در سایت‌های پروازی کرمانشاه داشتم، شکست رکورد پاراگلایدر بانوان ایران بود که چند هفته پیش آن را به نام خودم ثبت کردم.

این خلبان پاراگلایدر گفت: برای شکست رکورد پاراگلایدر بانوان ایران ساعت ۱۲ ظهر از سایت پروازی کرندغرب تیک‌آف کردم و پس از گذشت هفت ساعت و ۱۶ دقیقه و طی مسافت ۳۲۵ کیلومتری، در زمین‌های آبگرم قزوین فرود آمدم. هرچند پرواز بسیار سخت و طاقت فرسایی بود، اما مهم این بود که به هدفی که خواستم رسیدم.

وی بابیان اینکه از این پس برای شکست رکوردهای جهانی تمرین می‌کنم، اظهار کرد: درحال حاضر رکورد جهانی پاراگلایدر بانوان حدود ۴۴۰ کیلومتر است که از این پس برای رسیدن به این هدف تمرین می‌کنم.

شریفی در ادامه با انتقاد از بی توجهی ها به سایت‌های پروازی کرمانشاه، گفت: سایت‌هایی که در استان برای پرواز داریم بی‌نظیر هستند، اما متاسفانه از نظر زیرساختی مشکلات بسیاری دارند، بگونه ای که حتی سایه‌بان، سرویس بهداشتی و حداقل امکانات رفاهی راهم ندارد.

وی به دیگر مشکلاتی که خلبانان پاراگلایدر با آن مواجه‌اند اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که گاها با آن مواجه هستیم، پرواز یا فرودآمدن در مناطق ممنوعه است که برخی مواقع برای خلبانان پاراگلایدر دردسرساز می‌شود.

رکورددار پاراگلایدر بانوان ایران همچنین بااشاره به هزینه های بالایی که پاراگلایدر سواری برای ورزشکاران علاقمند به این رشته دارد، گفت: هرچند پاراگلایدر رشته ای پرهزینه است، اما همه ورزشکارانی که وارد این رشته می شود، پولدار نیستند و می‌تواند برای خیلی‌ها دست یافتنی باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی