رفتن به بالا
  • سه شنبه - 30 شهریور 1400 - 19:19
  • کد خبر : ۱۱۸۰۲
  • چاپ خبر : رکورد زنان هندبال ایران در تاریخ ثبت شد / حضور در نیمه نهایی و کسب مجوز جهانی
با حضور چهار عضو سنندجی؛

رکورد زنان هندبال ایران در تاریخ ثبت شد / حضور در نیمه نهایی و کسب مجوز جهانی

نخستین پیروزی تیم ملی هندبال بانوان ایران در راه تحقق یک رویا در رقابت های قهرمانی زنان آسیا مقابل تیم ملی کویت ثبت شد. به گزارش یاریزان؛ هندبالیست های تیم ملی کشورمان امروز در دومین دیدار خود در هجدهمین دوره هندبال قهرمانی زنان آسیا موفق شدند با پیروزی قاطع مقابل کویت، دو امتیاز حساس این بازی را از آن خود کنند. ملی پوشان کشورمان امروز از ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در ورزشگاه پرنسس شهر امان کشور اردن به مصاف تیم ملی کویت رفتند و در پایان موفق شدند با نتیجه یکطرفه و قاطع 38 بر 11 حریف را شکست دهند. این بازی از همان ابتدا با بازی تماشایی ملی پوشان همراه بود تا جائیکه نیمه نخست این دیدار 5- 21 به سود ایران به پایان رسید. همین روند در نیمه دوم نیز ادامه یافت هر چند که مریم یوسفی در دقیقه ۱۴ با انجام سومین خطا با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد اما در پایان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان با 27 امتیاز اختلاف و نتیجه 11 - 38 توانست نخستین پیروزی خود را در اردن ثبت کند. ملی پوشان فردا استراحت می کنند و روز شنبه به مصاف فلسطین خواهند رفت. پیش از این مسابقه دو بازی دیگر نیز برگزار شد که قزاقستان با نتیجه نزدیک 31 بر 29 هنگ کنگ را شکست داد و کره جنوبی با قضاوت کوبل داوری ایران از استان اصفهان متشکل از عاطفه مظفری و فرناز مظاهری در یک بازی یکطرفه 9-31 سنگاپور را در هم کوبید. گفتنی است هجدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی زنان آسیا تا سوم مهر به میزبانی اردن برگزار می شود.

دختران هندبال ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا توانستند علاوه بر حضور در نیمه نهایی مجوز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را نیز بدست آورند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

دختران هندبال ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا توانستند علاوه بر حضور در نیمه نهایی مجوز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را نیز بدست آورند.

به گزارش یاریزان؛ تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای نخستین بار در تاریخ ورزش های گروهی و توپی بانوان ایران، علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت های هندبال آسیا، سهمیه حضور در رقابت های جهانی اسپانیا را کسب کرد تا ضمن حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت های آسیایی، برای نخستین بار رویای جهانی شدن بانوان هندبال ایران را محقق سازد.

 

------------------------------------

عصر امروز تیم ملی هندبال بانوان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی هندبال قهرمانی زنان آسیا به مصاف تیم ملی سوریه رفت که ملی پوشان کشورمان موفق شدند علی رغم همه حواشی و مشکلات چند روز اخیر این رقابت ها، با نتیجه ۳۸ بر ۱۹ حریف خود را شکست دهند و به عنوان تیم دوم گروه B علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در رقابت های هندبال قهرمانی زنان جهان را کسب کنند.

بر این اساس با توجه به جدول رده بندی پس از بازی های امروز، کره جنوبی و قزاقستان از گروه A و ژاپن و ایران از گروه B راهی رقابت های نیمه نهایی شدند و کره جنوبی – ایران و ژاپن – قزاقستان رقابت های مرحله نیمه نهایی را برگزار می کنند.

مسابقات مرحله نیمه نهایی پنجشنبه هفته جاری، اول مهر، برگزار می شود. روز شنبه، سوم مهر، نیز با برگزاری رقابت فینال و رده بندی، هجدهمین رقابت های قهرمانی زنان آسیا به پایان می رسد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در این مسابقات ۱۱ تیم حاضر شدند و قرار است ۵ سهمیه جهانی توزیع شود. با انجام دو دیدار دیگر در این روز پرونده مرحله گروهی این رقابت‌ها بسته خواهد شد.

نشمین شافعیان بعنوان مشاور فنی و شقایق باپیری، هدیه ویسی و مژگان قهرمانی بعنوان بازیکن از سنندج در این مسابقات عضو تیم ملی هندبال زنان ایران هستند.

 

رده‌بندی مسابقات قهرمانی زنان آسیا تاکنون (بدون احتساب اختلاف گل):

گروه A:
کره جنوبی ۴ بازی ۸ امتیاز
قزاقستان ۴ بازی ۶ امتیاز
هنگ کنگ ۴ بازی ۴ امتیاز
ازبکستان ۴ بازی ۲ امتیاز
سنگاپور ۴ بازی صفر امتیاز

گروه B:
ژاپن ۴ بازی ۸ امتیاز
ایران ۴ بازی ۶ امتیاز
اردن ۴ بازی ۶ امتیاز
سوریه ۴ بازی ۴ امتیاز
کویت ۴ بازی صفر امتیاز
فلسطین ۴ بازی صفر امتیاز


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی