رفتن به بالا
  • شنبه - 2 مرداد 1400 - 10:26
  • کد خبر : ۱۱۱۷۱
  • چاپ خبر : رقابت نمایندگان ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر / کرم زاده و صادقیان در میانه جدول ایستادند
بازی های المپیک توکیو؛

رقابت نمایندگان ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر / کرم زاده و صادقیان در میانه جدول ایستادند

پوریا نوروزیان، جواد فروغی و آرمینا صادقیان بعنوان سه تیرانداز ایلامی جهت کسب سهمیه المپیک عازم مسابقات جهانی خواهند شد.

دو دختر ملی پوش ایران در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر بازی های المپیک توکیو از راهیابی به فینال بازماندند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

دو دختر ملی پوش ایران در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر بازی های المپیک توکیو از راهیابی به فینال بازماندند.

به گزارش یاریزان؛ مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز دوم مرداد با ماده ۱۰ متر بادی زنان آغاز شد. آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش ایرانی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند.

 

------------------------------------

فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده ۲۳ قرار گرفت.

آرمینا صادقیان ورزشکار آینده دار ایلامی بعنوان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.

با توجه به اینکه تنها هشت تیرانداز برتر به فینال راه پیدا می‌کنند، دو نماینده ایران موفق به صعود از دور مقدماتی نشدند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در این مسابقه تیراندازانی از کشورهای نروژ، کره جنوبی، آمریکا، کره جنوبی، فرانسه، چین، سوئیس و روسیه به فینال راه پیدا کردند.

امروز مرحله فینال تفنگ بادی ۱۰ متر و مرحله مقدماتی تپانچه مردان نیز تا ساعاتی دیگر انجام خواهد شد.

نجمه خدمتی ، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم مرداد آغاز شده و تا یازدهم مرداد ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران پس از پایان رقابت دو دختر تیرانداز ایران (فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان) در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: تعداد نفرات شرکت‌کننده زیاد و امتیازات خیلی بالا بود. چنین چیزی را تا به امروز نداشتیم. البته شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت.

الهام هاشمی افزود: نمایندگان ما در مسابقات جام جهانی خوب کار کردند. فاطمه کرم‌زاده چهار دهم زیر رکورد جهانی تیر زد، اما بالاخره المپیک هست و فشار روانی زیادی دارد. با توجه به عملکرد بچه‌ها در دو ماه گذشته، انتظار داشتم در المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشند، اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی‌تجربه بودند. البته فشار مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تأثیر منفی داشت و آنها نتوانستند خوب کار کنند.

سرمربی تیم ملی تفنگ در پاسخ به این سؤال که چقدر تلاش شد تا ملی‌پوشان تحت تأثیر المپیک و فضای آن قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود، تا حد ممکن انجام شد، اما بی‌تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد. حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکوردهای خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما سه چهار امتیاز زیر رکورد خود کار کردند که خوب این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت‌کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته‌ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که تمام برنامه‌هایی را که مدنظر داشت توانست برای ملی‌پوشان اجرایی کند، تصریح کرد: کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت و در مسابقات هند به این دلیل که ریسکش بالا بود، شرکت نکردیم. متأسفانه مسابقات کره و توکیو هم کنسل شد. ملی‌پوشان تیراندازی در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند، اما امیدوارم روزهای آینده نتایج بهتری داشته باشیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی