رفتن به بالا
  • جمعه - 11 شهریور 1401 - 21:38
  • کد خبر : ۱۳۳۷۵
  • چاپ خبر : حسین میرکی پیشکسوت وزنه برداری کردستان درگذشت

حسین میرکی پیشکسوت وزنه برداری کردستان درگذشت

حسین میرکی پیشکسوت نامدار وزنه برداری کردستان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست. به گزارش یاریزان؛ حسین میرکی در سال 1324 در محله حاجی آباد سنندج چشم به جهان گشود و رشته فنی و قدرتی وزنه برداری را با توجه به علاقه‌اش از سال 1342 نزد مرد بزرگ وزنه برداری کردستان حاج شکوهی فرا گرفت. وزنه برداری را در سال 40 در باشگاه فیروز که واقع در خیابان فردوسی شهر سنندج بود شروع کرد. در سال 49 اولین حضورش را در قهرمانی کشور در ارومیه تجربه کرد. میرکی در سال 49 اولین حضورش را در قهرمانی کشور در ارومیه تجربه کرد و توانست در سه حرکت یک ضرب، دو ضرب و پرس مجموع 350 کیلو گرم رکورد ثبت کند و به مقام پنجم دست یابد و در سال 52 هم در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کرد و این بار با یک مشکل جزئی از رفتن به بالای سکو محروم شد. این قهرمان پیشکسوت تا سن 35 سالگی همواره جزو شش نفر برتر ایران بود و در آن سن در رده پیشکسوتان حضور پیدا کرد و در این بخش نیز راهی مسابقات کشوری شد و توانست مدال‌های رنگینی را بر گردن بیاویزد. او در سال 85 در رقابت‌های کشوری به میزبانی شهر زنجان حضور پیدا کرد و توانست مدال نقره کسب کند و در سال 86 نیز مدال طلا را در اهواز به خود اختصاص داد. حسین میرکی مدال آوری‌هایش پی در پی ادامه داشت و در سال 87 عازم رقابت‌های کشوری به میزبانی اصفهان شد و باز هم توانست با غلبه بر حریفانش بر سکوی نخست عرض اندام کند. وی دست از قهرمانی بر نداشت و تا سال 89 قهرمان بلامنازع پیشکسوتان بود و در هر رقابتی شرکت می‌کرد مدال زرین بر گردنش نمایان بود. البته این قهرمان در کارنامه افتخاراتش چندین عنوان دیگر را هم در سطح کشوری و در رقابت‌های کارگران کشور دارد. این دلاور که به سقف آرزوهایش دست یافته بود این بار قصد داشت تا قدرتش را در رشته پاور لیفتینگ به نمایش بگذارد و بر همین اساس تمریناتش را در این ماده آغاز کرد و با توجه به آمادگی که از دوران‌های گذشته داشت، کمکی شد تا وی در اولین حضورش در رقابت های قهرمانی کشور مدال برنز این رشته را کسب کند و به دنبال آن در چندین رقابت دیگر نیز حضوری چشمگیر داشت از جمله مدال نقره او در قم و سه مدال در یک رقابت در ورامین از جمله آنهاست. حسین میرکی به داوری وزنه برداری علاقه داشت و به همین دلیل در این عرصه حضور موفقی را از خود به نمایش گذاشت و توانست در امر قضاوت درجات بالا را طی کند و در حال حاضر توانسته به عنوان داور 2 بین المللی در سطوح استانی و کشوری قضاوت‌های خوبی را به نمایش بگذارد. پیشکسوت فقید وزنه برداری کردستان در سال 1388 رکورد جهان را با ثبت وزنه 165 کیلوگرمی، ارتقاء داد. روح پهلوان حسین میرکی، پیر ورزش قدرتی وزنه برداری کردستان، روز جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ از میان ما پر کشید. روحش شاد و یادش گرامی باد

حسین میرکی پیشکسوت نامدار وزنه برداری کردستان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

حسین میرکی پیشکسوت نامدار وزنه برداری کردستان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش یاریزان؛ حسین میرکی در سال ۱۳۲۴ در محله حاجی آباد سنندج چشم به جهان گشود و رشته فنی و قدرتی وزنه برداری را با توجه به علاقه‌اش از سال ۱۳۴۲ نزد مرد بزرگ وزنه برداری کردستان حاج شکوهی فرا گرفت.

 

------------------------------------

وزنه برداری را در سال ۴۰ در باشگاه فیروز که واقع در خیابان فردوسی شهر سنندج بود شروع کرد. در سال ۴۹ اولین حضورش را در قهرمانی کشور در ارومیه تجربه کرد.

میرکی در سال ۴۹ اولین حضورش را در قهرمانی کشور در ارومیه تجربه کرد و توانست در سه حرکت یک ضرب، دو ضرب و پرس مجموع ۳۵۰ کیلو گرم رکورد ثبت کند و به مقام پنجم دست یابد و در سال ۵۲ هم در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کرد و این بار با یک مشکل جزئی از رفتن به بالای سکو محروم شد.

این قهرمان پیشکسوت تا سن ۳۵ سالگی همواره جزو شش نفر برتر ایران بود و در آن سن در رده پیشکسوتان حضور پیدا کرد و در این بخش نیز راهی مسابقات کشوری شد و توانست مدال‌های رنگینی را بر گردن بیاویزد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

او در سال ۸۵ در رقابت‌های کشوری به میزبانی شهر زنجان حضور پیدا کرد و توانست مدال نقره کسب کند و در سال ۸۶ نیز مدال طلا را در اهواز به خود اختصاص داد.

حسین میرکی مدال آوری‌هایش پی در پی ادامه داشت و در سال ۸۷ عازم رقابت‌های کشوری به میزبانی اصفهان شد و باز هم توانست با غلبه بر حریفانش بر سکوی نخست عرض اندام کند.

وی دست از قهرمانی بر نداشت و تا سال ۸۹ قهرمان بلامنازع پیشکسوتان بود و در هر رقابتی شرکت می‌کرد مدال زرین بر گردنش نمایان بود.

البته این قهرمان در کارنامه افتخاراتش چندین عنوان دیگر را هم در سطح کشوری و در رقابت‌های کارگران کشور دارد.

این دلاور که به سقف آرزوهایش دست یافته بود این بار قصد داشت تا قدرتش را در رشته پاور لیفتینگ به نمایش بگذارد و بر همین اساس تمریناتش را در این ماده آغاز کرد و با توجه به آمادگی که از دوران‌های گذشته داشت، کمکی شد تا وی در اولین حضورش در رقابت های قهرمانی کشور مدال برنز این رشته را کسب کند و به دنبال آن در چندین رقابت دیگر نیز حضوری چشمگیر داشت از جمله مدال نقره او در قم و سه مدال در یک رقابت در ورامین از جمله آنهاست.

حسین میرکی به داوری وزنه برداری علاقه داشت و به همین دلیل در این عرصه حضور موفقی را از خود به نمایش گذاشت و توانست در امر قضاوت درجات بالا را طی کند و در حال حاضر توانسته به عنوان داور ۲ بین المللی در سطوح استانی و کشوری قضاوت‌های خوبی را به نمایش بگذارد.

پیشکسوت فقید وزنه برداری کردستان در سال ۱۳۸۸ رکورد جهان را با ثبت وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی، ارتقاء داد.

روح پهلوان حسین میرکی، پیر ورزش قدرتی وزنه برداری کردستان، روز جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ از میان ما پر کشید.

روحش شاد و یادش گرامی باد

بخشی از این متن حاصل گفتگویی است که در سال ۱۳۹۴ توسط فرشید اردلان خبرنگار خبرگزاری ایسنا انجام شده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی