رفتن به بالا
  • دوشنبه - 14 تیر 1400 - 14:19
  • کد خبر : ۱۰۸۵۰
  • چاپ خبر : حاشیه جدید در فوتسال؛ شایعه تبانی در لیگ یک تا چه حد صحت دارد؟
پس از شکایت شاهین کرمانشاه؛

حاشیه جدید در فوتسال؛ شایعه تبانی در لیگ یک تا چه حد صحت دارد؟

نتایج پرگل دیدارهای هفته پایانی لیگ یک فوتسال کشور شایعه تبانی را در این مسابقات مطرح کرد. به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هفته ششم و پایانی مرحله دوم لیگ دسته یک فوتسال کشور روز جمعه ۱۱ تیر برگزار شد که در گروه اول این رقابت‌ها تیم فوتسال زندی بتن کلاردشت موفق شد با نتیجه ۱۱ بر صفر مهمان خود نصر فردیس البرز را شکست دهد و با ۱۳ امتیاز به لطف گل‌های پرشماری که در این دیدار به ثمر رساند به عنوان تیم اول گروه به لیگ برتر فوتسال کشور صعود کند. دیگر حریف این تیم شاهین کرمانشاه بود که در دیدار همزمان به مصاف نماسازان آبادان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۱۰ بر چهار شکست دهد گه این برای صعود به لیگ برتر کافی نبود. پیش از این دیدار هر دو تیم زندی بتن و شاهین کرمانشاه هم امتیاز و تفاضل گل یکسانی داشتند. از این رو «سعید محمودی» سرمربی تیم فوتسال شاهین کرمانشاه روز دوشنبه در خصوص نتایج روز آخر بازی‌های لیگ دسته یک کشور که منجر به صعود نکردن تیمش به لیگ برتر شد، اظهار داشت: قبل از بازی آخر همه‌چیز در جدول یکسان بود اما از هفته قبل از بازی شایعاتی مبنی بر تبانی تیم‌های زندی بتن کلاردشت و نصر فردیس البرز به گوش می‌رسید. تیم ما در آن هفته تحت تاثیر این خبرها بود. البته از روند بالا آمدن تیم زندی بتن در مراحل قبلی و نتایجی که آنها بدست آورده بودند،‌ می‌دانستیم که بازی آخر آنها عادی نخواهد بود. وی افزود: ما تمام تمرکزمان را روی بازی خود گذاشتیم تا بهترین عملکرد را در روز آخر نشان دهیم. از نظر تاکتیکی و هم از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کردیم و تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری کردیم. از قبل از بازی با تیم نماسازان آبادان می‌دانستیم که آنها روی دفاع پاورپلی (آوردن بازیکن به جای دروازه‌بان در رشته فوتسال) مشکل دارند و به همین دلیل روی آن کار کردیم. تیم ما در بازی رفت هم دوبار توانسته بود به همین روش به آنها گل بزند.

  نتایج پرگل دیدارهای هفته پایانی لیگ یک فوتسال کشور شایعه تبانی را در این مسابقات مطرح کرد. به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هفته ششم و پایانی مرحله دوم لیگ دسته یک فوتسال کشور روز جمعه ۱۱ تیر برگزار شد که در گروه اول این رقابت‌ها تیم فوتسال زندی بتن کلاردشت […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نتایج پرگل دیدارهای هفته پایانی لیگ یک فوتسال کشور شایعه تبانی را در این مسابقات مطرح کرد.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هفته ششم و پایانی مرحله دوم لیگ دسته یک فوتسال کشور روز جمعه ۱۱ تیر برگزار شد که در گروه اول این رقابت‌ها تیم فوتسال زندی بتن کلاردشت موفق شد با نتیجه ۱۱ بر صفر مهمان خود نصر فردیس البرز را شکست دهد و با ۱۳ امتیاز به لطف گل‌های پرشماری که در این دیدار به ثمر رساند به عنوان تیم اول گروه به لیگ برتر فوتسال کشور صعود کند.

 

------------------------------------

دیگر حریف این تیم شاهین کرمانشاه بود که در دیدار همزمان به مصاف نماسازان آبادان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۱۰ بر چهار شکست دهد گه این برای صعود به لیگ برتر کافی نبود. پیش از این دیدار هر دو تیم زندی بتن و شاهین کرمانشاه هم امتیاز و تفاضل گل یکسانی داشتند.

از این رو «سعید محمودی» سرمربی تیم فوتسال شاهین کرمانشاه روز دوشنبه در خصوص نتایج روز آخر بازی‌های لیگ دسته یک کشور که منجر به صعود نکردن تیمش به لیگ برتر شد، اظهار داشت: قبل از بازی آخر همه‌چیز در جدول یکسان بود اما از هفته قبل از بازی شایعاتی مبنی بر تبانی تیم‌های زندی بتن کلاردشت و نصر فردیس البرز به گوش می‌رسید. تیم ما در آن هفته تحت تاثیر این خبرها بود. البته از روند بالا آمدن تیم زندی بتن در مراحل قبلی و نتایجی که آنها بدست آورده بودند،‌ می‌دانستیم که بازی آخر آنها عادی نخواهد بود.

وی افزود: ما تمام تمرکزمان را روی بازی خود گذاشتیم تا بهترین عملکرد را در روز آخر نشان دهیم. از نظر تاکتیکی و هم از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کردیم و تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری کردیم. از قبل از بازی با تیم نماسازان آبادان می‌دانستیم که آنها روی دفاع پاورپلی (آوردن بازیکن به جای دروازه‌بان در رشته فوتسال) مشکل دارند و به همین دلیل روی آن کار کردیم. تیم ما در بازی رفت هم دوبار توانسته بود به همین روش به آنها گل بزند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

سرمربی تیم فوتسال شاهین کرمانشاه اضافه کرد: من در روز بازی انتظار نداشتم که تیم آبادان با این انگیزه جلوی ما حاضر شود چرا که شانسی برای صعود نداشتند اما آنها بسیار قدرتمند روبروی ما قرار گرفتند و از همان ابتدای بازی فشار سنگینی روی تیم ما گذاشتند و حتی توانستند به گل اول هم برسند. این گل شوک شدیدی به ما داد و ما توانستیم به بازی برگردیم. در جایی از بازی نتیجه پنج بر چهار شد و اگر ما نتیجه را برنمی‌گرداندیم، حتی ممکن بود بازی را واگذار کنیم.

او ادامه داد: آبادانی‌ها پنج بازیکن غیر بومی داشتند و در بازی با ما نیز از آنها استفاده کردند. این در صورتی بود که آنها هیچ شانسی برای صعود نداشتند و باید هزینه‌های اسکان و تغذیه این بازیکنان را تامین می‌کردند. یک بازیکن آنها نیز برای آقای گلی می‌جنگید و هم‌تیمی‌های او تلاش بسیار زیادی کردند تا او را به خواسته‌اش برسانند. ما در نیمه دوم به صورت پاورپلی بازی را ادامه دادیم و توانستیم با نتیجه ۱۰ بر چهار حریف خود را شکست دهیم. ما پیش از این توانسته بودیم به ایرالکو اراک هم هشت گل بزنیم. تیم ما از نظر هجومی بسیار فوق‌العاده بود.

محمودی تصریح کرد: دیدار ما با آبادانی‌ها نشان داد که آنها کم‌کاری نکردند و پیروزی پر گل ما با خطرپذیری که داشتیم صورت گرفت. ما همه تلاش خود را به کار گرفتیم و هر آنچه برای صعود لازم بود را به نحو احسنت انجام دادیم اما بحث مهمی که ما داریم این است که یک تیم با نتیجه ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست می‌دهد و به آسانی به لیگ برتر صعود می‌کند. فوتسال خانواده کوچکی در ورزش ایران است و همه افراد آن، همدیگر را می‌شناسند و اگر اتفاق کوچکی هم در آن رخ بدهد، همه مطلع می‌شوند و این موضوع هم از این قاعده مستثنی نبود.

سرمربی تیم فوتسال شاهین کرمانشاه بیان کرد: موضوعی که برای من جالب بود، این بود که مربی تیم زندی بتن بعد از بازی با نصر فردیس در مصاحبه‌اش گفته که ما بازی بسیار سختی داشتیم. مگر نتیجه این دیدار ۱۱ بر ۱۰ بوده یا شما یک بر صفر بازی را بردید که این را می‌گویید؟ این سناریو از پیش تعیین شده بود و همه آن را فهمیده‌اند. چرا تیمی که در زمین خود ۱۰ بر صفر جلو است باید شیشه سالن را بشکاند تا در بازی وقفه بیفتد؟ چرا تیم نصر فردیس وقتی با ۱۰ گل عقب است، تیم خود بیرون می‌کشد؟ غیر از این است که می خواستند در بازی وقفه بیفتد تا از نتیجه بازی ما مطلع شوند؟

او ادامه داد: من موافق سرمایه‌گذاری در فوتسال هستم اما آیا نباید اطرافیان فردی که می خواهد در این رشته هزینه کند، اصول جوانمردانه ورزش را به او یاد بدهند؟ چرا باید از راه غیر اخلاقی پیش بروند؟ من قضاوت را بر عهده مردم، اهالی فوتسال، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، سازمان لیگ فوتسال و فدراسیون فوتسال می‌گذارم و از آنها می‌خواهم که حق را به حق دار بدهند.

محمودی گفت: آیا همه لیگ‌های پیشرفته جهت ارتقا سطح بازی‌ها دست به این کارها می‌زنند. به نظر من دوره این کارهای زشت گذشته و این طور کارها باعث عقب‌ماندگی شود. آیا زمان این نرسیده که این کارها را از فوتسال کنار بگذارید؟

سرمربی تیم فوتسال شاهین کرمانشاه افزود: یکی دیگر از ناراحتی های من این است که سایت‌های فوتسالی نتیجه را به اشتباه می‌زدند تا ما هیچ اطلاعی از بازی زندی بتن و نصر فردیس نداشته باشیم. در کل معتقدم این یک سناریو از پیش تعیین شده بود و مطمئن هستم که ارکان قضایی فدراسیون این بازی را نادیده نمی‌گیرند. قضاوت را به خدا می‌سپاریم.

آرش جابری سرپرست سازمان لیگ در این خصوص گفت: برای این دو بازی بهترین ناظران فدراسیون حضور داشتند و گزارش بازی‌ها نیز ارائه شده است.

وی افزود: اگر اتفاقی در این بازی‌ها صورت گرفته باشد، باید از طریق کمیته انضباطی و کمیته اخلاق پیگیری شود. ارکان قضایی نیز در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

خبرنگار ورزشی ایرنا در همین رابطه قصد داشت تا با مدیرعامل تیم فوتسال زندی بتن کلاردشت گفت و گو کند که او در این رابطه پاسخگو نبود.

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه در همین رابطه به حراست فدراسیون و کمیته اخلاق شکایت کرده و منتظر تصمیم این دو نهاد است. باید ببینیم که ادعای تیم شاهین کرمانشاه تا چه حد صحت دارد و آیا گزارش‌های ناظران فدراسیون نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد یا خیر.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی