رفتن به بالا
  • یکشنبه - 18 تیر 1396 - 13:33
  • کد خبر : ۲۴۴۰
  • چاپ خبر : لیگ برتر هفدهم ، جذاب‌ترین لیگ فوتبال سال های اخیر ایران از امشب استارت می خورد!
قرعه‌کشی ليگ برتر ساعت 19 امشب؛

لیگ برتر هفدهم ، جذاب‌ترین لیگ فوتبال سال های اخیر ایران از امشب استارت می خورد!

  مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر هفدهم فوتبال ایران، جام خلیج‌فارس، امروز از ساعت ۱۹ در سالن همایش ایرانیان برگزار و بصورت مستقیم از رسانه ملی پخش خواهد شد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر ایران امشب ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۹ در سالن همایش ایرانیان برگزار و بصورت مستقیم از تلوزیون ایران […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر هفدهم فوتبال ایران، جام خلیج‌فارس، امروز از ساعت ۱۹ در سالن همایش ایرانیان برگزار و بصورت مستقیم از رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر ایران امشب ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۹ در سالن همایش ایرانیان برگزار و بصورت مستقیم از تلوزیون ایران پخش خواهد شد. برگزاری این مراسم، اولین گام برای شروع لیگی است که خیلی از علاقه‌مندان فوتبال در ایران منتظرش هستند. پرسپولیس، استقلال تهران، تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، پیکان، سایپا و نفت تهران، فولاد و استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، پدیده و سیاه‌جامگان مشهد، پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت، تیم‌های حاضر در لیگ هفدهم هستند.

نکته مهم این دوره از لیگ برتر هفدهم این است که به جز استان تهران، هیچ استانی بیش از دو تیم فوتبال ندارد.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

پنج موضوعیکه باعث جذابیت لیگ برتر هفدهم می شود:

 

  • چرا قرعه‌کشی مهم است؟

قرعه‌کشی مسابقات شاید در نگاه اول، اتفاق هیجان‌انگیز و مهمی نباشد اما در واقع این‌طور نیست. آگاهی از زمان رویارویی با حریفان، شروع با میزبانی یا مهمانی، توالی مسابقات حساس با مدعیان قهرمانی و… فاکتورهایی هستند که می توانند در نمایش یک تیم در طول فصل مؤثر باشند. در لیگ شانزدهم این اتفاق افتاد و پرسپولیس که در هفته‌های پایانی، بیشتر مقابل تیم‌های نیمه پایینی جدول قرار گرفته بود با استرس کمتری بازی کرد و قهرمان شد.

 

  • نیمکت‌هایی جذاب‌تر از همیشه

پیش‌بینی ها درباره حساسیت، کیفیت و جذابیت لیگ هفدهم غالبا مثبت هستند. دلایل زیادی هم برای این نگرش وجود دارد. اول اینکه دو تیم پرسپولیس و استقلال نسبت به سال گذشته قوی تر شده‌اند. لااقل درحال‌حاضر این‌طور به نظر می رسد. به‌ویژه که استقلال در جذب بازیکنان فوق‌العاده عمل کرد و ستاره‌های زیادی جذب این تیم شدند. با این وضعیت پیش‌بینی میشود امسال دو تیم از همان ابتدای فصل، رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیری داشته باشند و مثل سال گذشته نباشد که یک تیم از همان ابتدا از بقیه سبقت بگیرد و جدا شود. از طرفی حضور چند چهره مهم در این دوره به هیجان مسابقات اضافه کرده است. به این اسامی دقت کنید: برانکو ایوانکوویچ، علیرضا منصوریان، یحیی گل‌محمدی، علی دایی، علی کریمی، زلاتکو کرانچار، امیر قلعه‌نویی، فراز کمالوند، مجید جلالی، سیروس پورموسوی، عبدالله ویسی، رضا مهاجری، اکبر میثاقیان، مهدی تارتار و علی نظرمحمدی؛ اینها مربیان ۱۶ تیم لیگ برتری هستند. بدون تردید اغلب این مربیان چهره‌های جذابی هستند و تقابل آنها با هم مسابقات جالب و دیدنی را خواهد ساخت اما ببینیم در لیگ برتر هفدهم باید منتظر چه مسابقاتی باشیم و جذاب‌ترین مسابقات کدام‌ها هستند.

 

  • استادیوم های ملی تازه تاسیس

امسال شاهد بهره برداری از استادیوم هایی خواهیم بود که ساخت آنها در سالیان گذشته در لیگ برتر هفدهم به ثمره خواهد نشست. بازی های تیم پدیده در استادیوم امام رضا مشهد با گنجایش ۲۵ هزار تماشاگر و یکی از خوش ساخت ترین ورزشگاه های کشور انجام خواهد شد. تغیرات چمن پیشرفته ورزشگاه ملی یادگار امام تبریز با گنجایش ۸۰ هزار نفر جهت برگزاری دیدارهای تیم فوتبال تراکتورسازی در فصل پیش رو به خوبی لمس خواهد شد. ورزشگاه ملی ۷۵ هزارنفری نقش جهان اصفهان بصورت کامل در اختیار تیم سپاهان قرار خواهد گرفت. ورزشگاه ملی و مدرن فولاد آرنا با گنجایش ۲۷هزار نفر که قرار است در نیمه دوم لیگ برتر هفدهم آماده بهره برداری شود بر جذابیت های فوتبال خوزستان خواهد افزود. ورزشگاه پارس شیراز با گنجایش ۵۰ هزار نفر اما میزبان تیمی در رقابت های لیگ برتر نخواهد بود و ممکن است شاهد رقابتهای جام حذفی در این ورزشگاه باشیم.

 

  • داربی تهران گل سرسبد لیگ

بدون شک مهم‌ترین چیزی که همه میخواهند زودتر از آن خبردار شوند، داربی تهران است. بازی های پرسپولیس و استقلال با هم با وجود حساسیت‌های همیشگی اش در سال‌های اخیر، بسیار جذاب و تماشایی شده و این مایه خوشحالی و خشنودی اهالی فوتبال است. پرسپولیس در لیگ چهاردهم در دو بازی رفت و برگشت، استقلال را شکست داد. در لیگ پانزدهم هم یک تساوی و یک برد به‌دست آورد اما در لیگ شانزدهم استقلال با یک برد و یک تساوی ناکامی‌هایش را در داربی جبران کرد. امسال اما اوضاع متفاوت است؛ پرسپولیس با جذب گادوین منشا، پای این مهاجم را به داربی تهران، باز و با این کار خلأ حضور مهدی طارمی را پر کرده است. از آن طرف استقلال با برگرداندن بازیکنانی مثل مجتبی جباری و پژمان منتظری به تیمش، میخواهد تجربه چند پیروزی پی در پی در داربی را با این بازیکنان تکرار کند. برای همین هم هست که انتظار داریم دربی های لیگ برتر هفدهم هم مثل داربی های چند سال اخیر جذاب و تماشایی از آب دربیایند. نکته مهم درباره داربی این است که امسال قرعه‌کشی بدون هیچ ملاحظه‌ای برگزار میشود و امکان دارد در همان هفته‌های ابتدایی (حتی همان هفته نخست) شاهد برگزاری داربی باشیم. به‌جز داربی تهران، داربی های اصفهان، تبریز، اهواز و مشهد هم اهمیت خودشان را دارند.

 

  • نفت تهران؛ جذابیت ویژه لیگ هفدهم

نیمکت نفت تهران، یکی از عجیب‌ترین نیمکت‌های تاریخ لیگ برتر بوده است. این تیم در سال‌های اخیر مربیانی مثل یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان و علی دایی را به‌عنوان مربی بالای سر داشته و حالا در لیگ هفدهم یک چهره ویژه‌تر روی نیمکت این تیم مینشیند. بدون شک حضور علی کریمی روی نیمکت نفت باعث می‌شود این تیم کم‌طرفدار هم صاحب طرفدارانی هر چند اندک باشد اما او در بین مربیان لیگ برتری، دوستان و رقیبانی دارد که تقابلش با آنها برای همه جذاب است. شاید برای خود کریمی تقابل با پرسپولیس و بعد با استقلال، جذابیت‌های بیشتری داشته باشد اما خیلی ها منتظر بازی های نفت- سایپا هستند تا بعد از سال‌ها یک‌بار دیگر علی کریمی و علی دایی را در کمترین فاصله با هم ببینند. مشکلات این دو نفر با هم هنوز حل نشده و حتی نمیشود پیش‌بینی کرد رفتار این دو نفر با هم، قبل و بعد مسابقه و حتی در حین آن چطور خواهد بود و این جذابیت کمی نیست. به اینها تقابل علی کریمی با قلعه‌نویی و گل‌محمدی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که امسال چه جذابیت مضاعفی انتظار فوتبالدوستان ایرانی را میکشد.

 

  • کرانچار، قلعه‌نویی و بقیه

سال گذشته و در فصلی که سپاهان نزول کرده بود تراکتورسازی بود که جای این تیم را گرفت و رقابت نزدیکی را ابتدا با پرسپولیس برای قهرمانی و بعد با استقلال برای نایب‌قهرمانی داشت اما مشکلاتی که برای تراکتورسازی به‌وجود آمد بهترین فرصت را برای سپاهانی ها فراهم کرد تا با جذب چند ستاره دوباره به فکر بازگشت به دوران طلایی شان بیفتند. زلاتکو کرانچار که یکی از جذاب‌های لیگ برتر هفدهم است حالا تیم پرستاره‌ای را در اختیار دارد و امسال هواداران اصفهانی از او توقع قهرمانی دارند. امسال رویارویی این مربی با برانکو در پرسپولیس، منصوریان در استقلال، علی دایی در سایپا، علی کریمی در نفت، قلعه‌نویی در ذوب آهن، گل‌محمدی در تراکتورسازی و البته عبدالله ویسی در استقلال خوزستان از جذابیت‌های مضاعف لیگ است. همین وضعیت برای قلعه‌نویی در ذوب‌آهن و گل‌محمدی در تراکتورسازی هم وجود دارد که البته کار برای این دو نفر بسیار دشوارتر است. به جز اینها دیدن علی نظرمحمدی و مهدی تارتار روی نیمکت‌های لیگ برتری هم جالب است. سپیدرود و پارس جم، تیم‌های تازه‌واردی هستند که طرفداران فراوانی دارند. به‌ویژه سپیدرود که طرفداران این تیم برای رویارویی با پرسپولیس و استقلال لحظه‌شماری می‌کنند. مجید جلالی هم در پیکان با وجود از دست چند ستاره مؤثرش همچنان ادعا دارد و میخواهد ثابت کند که دورانش هنوز تمام نشده. تقابل تیم‌های او با سرخابی های پایتخت معمولا جذاب و دیدنی از آب درآمده است و او برای نشان‌دادن توانایی هایش به بازی با این دو تیم نگاه ویژه‌ای دارد.

 

Football


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی