رفتن به بالا
  • دوشنبه - 21 شهریور 1401 - 22:41
  • کد خبر : ۱۳۴۵۳
  • چاپ خبر : تیم ملی سومو ایران با کسب ۱۰ مدال بر سکوی سوم قاره کهن ایستاد

تیم ملی سومو ایران با کسب ۱۰ مدال بر سکوی سوم قاره کهن ایستاد

در پایان رقابت های قهرمانی اوپن آسیا، تیم ملی سومو ایران با کسب مدال های رنگارنگ مقام سوم این مسابقات را کسب کرد. به گزارش یاریزان؛ مسابقات قهرمانی اوپن سومو آسیا در جریان بیست و یکمین دوره بازی‌های ورزشی ایسیک‌کول، برگزار شد. در این رویداد چندورزشی که ۹ کشور آسیایی و اروپایی در رشته سومو حضور داشتند، شاگردان جاسم منوچهری، بنیان‌گذار سومو در ایران توانستند به ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست پیدا کنند. حسین محمودی در ۷۵ کیلوگرم پس غلبه بر رقبای خود، در فینال نتیجه را به نماینده روسیه واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. در ۸۵ کیلوگرم ، محسن ابراهیمی کاپیتان تیم ملی سومو پس از ۲ پیروزی پیاپی به دور ماقبل فینال راه یافت اما با قبول شکست مقابل میزبان راهی جدول رپشاج شد و پس از پیروزی مقابل قزاقستان به مدال برنز دست یافت. ابراهیمی با حضور در جدول اوپن نیز بار دیگر شانس خود را مقابل قهرمانان غول پیکر سومو به آزمون گذاشت و در آنجا نیز توانست نشان برنز را تصاحب نماید. در ۱۰۰ کیلوگرم امجد بالی لاشک با ۳ پیروزی به فینال رقابت‌ها راه یافت اما نتوانست از سد قهرمان قدرتمند اروپا از روسیه بگذرد و نایب قهرمان شد. در ۱۱۵ کیلوگرم محمدرضا عدالت‌لرد با قرعه‌ای سخت در دور نخست به مصاف قهرمان جهان با رنک ۳ فدراسیون جهانی و دارای سهیمه ورلدگیمز از قرقیزستان رفت و در رقابتی جانانه و شکست وی، نتوانست رکوردی خارق‌العاده‌ در کارنامه ورزشی خود ثبت نماید. وی با ۲ پیروزی و صعود به فینال، پس از روسیه نایب قهرمان دسته سنگین وزن شد. عدالت‌لرد که مورد تشویق و حمایت حاضرین بود در جدول اوپن نیز به میدان آمد و توانست مقتدرانه به مدال طلای این دسته وزنی دست پیدا کند. محمدباقرزاده دیگر نماینده سومو کشورمان در سنگین وزن بود که با شایستگی کامل به نشان برنز این دوره از رقابت‌ها دست یافت. در جدول اوپن امیرمحمد سیاوشی دیگر نماینده سومو کشورمان بود که علی‌رغم اختلاف وزن فاحش با رقبای خود، شجاعانه نایب قهرمان اوپن آسیا شد. یکی از مهم‌ترین رخدادهای این دوره از رقابت‌ها حضور رزیتا خدادی نخستین بانوی ایرانی تاریخ بود که پا در میدان آسیایی سومو گذاشت و مقتدرانه در کنار عفت، نجابت و پوشش کاملا ایرانی اسلامی خود به دو نشان طلا و برنز در دو دسته وزنی فوق سنگین و اوپن دست یافت و برگ زرینی از تاریخ این رشته ورزشی را به نام خود ثبت کرد. تیم ملی سومو کشورمان با هدایت منوچهری بعد از روسیه و قرقیزستان در جایگاه سوم تیمی مسابقات قهرمانی سومو اوپن آسیا ایستاد. سومو یک هنر رزمی ژاپنی است که فدراسیون بین‌المللی آن از سال ۱۹۹۸ تاکنون عضو آی. او. سی. بوده و جزو برنامه رسمی ورلد گیمز و کامبت گیمز است.

در پایان رقابت های قهرمانی اوپن آسیا، تیم ملی سومو ایران با کسب مدال های رنگارنگ مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در پایان رقابت های قهرمانی اوپن آسیا، تیم ملی سومو ایران با کسب مدال های رنگارنگ مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش یاریزان؛ مسابقات قهرمانی اوپن سومو آسیا در جریان بیست و یکمین دوره بازی‌های ورزشی ایسیک‌کول، برگزار شد.

 

------------------------------------

در این رویداد چند ورزشی که ۹ کشور آسیایی و اروپایی در رشته سومو حضور داشتند، شاگردان جاسم منوچهری، بنیان‌گذار سومو در ایران توانستند به ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست پیدا کنند.

حسین محمودی در ۷۵ کیلوگرم پس غلبه بر رقبای خود، در فینال نتیجه را به نماینده روسیه واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

در ۸۵ کیلوگرم ، محسن ابراهیمی کاپیتان تیم ملی سومو پس از ۲ پیروزی پیاپی به دور ماقبل فینال راه یافت اما با قبول شکست مقابل میزبان راهی جدول رپشاج شد و پس از پیروزی مقابل قزاقستان به مدال برنز دست یافت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ابراهیمی با حضور در جدول اوپن نیز بار دیگر شانس خود را مقابل قهرمانان غول پیکر سومو به آزمون گذاشت و در آنجا نیز توانست نشان برنز را تصاحب نماید.

در ۱۰۰ کیلوگرم امجد بالی لاشک با ۳ پیروزی به فینال رقابت‌ها راه یافت اما نتوانست از سد قهرمان قدرتمند اروپا از روسیه بگذرد و نایب قهرمان شد.

در ۱۱۵ کیلوگرم محمدرضا عدالت لرد با قرعه‌ای سخت در دور نخست به مصاف قهرمان جهان با رنک ۳ فدراسیون جهانی و دارای سهیمه ورلدگیمز از قرقیزستان رفت و در رقابتی جانانه و شکست وی، نتوانست رکوردی خارق‌العاده‌ در کارنامه ورزشی خود ثبت نماید. وی با ۲ پیروزی و صعود به فینال، پس از روسیه نایب قهرمان دسته سنگین وزن شد.

عدالت‌ لرد که مورد تشویق و حمایت حاضرین بود در جدول اوپن نیز به میدان آمد و توانست مقتدرانه به مدال طلای این دسته وزنی دست پیدا کند.

محمد باقرزاده دیگر نماینده سومو کشورمان در سنگین وزن بود که با شایستگی کامل به نشان برنز این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

در جدول اوپن امیرمحمد سیاوشی دیگر نماینده سومو کشورمان بود که علی‌رغم اختلاف وزن فاحش با رقبای خود، شجاعانه نایب قهرمان اوپن آسیا شد.

یکی از مهم‌ترین رخدادهای این دوره از رقابت‌ها حضور رزیتا خدادی نخستین بانوی ایرانی تاریخ بود که پا در میدان آسیایی سومو گذاشت و مقتدرانه در کنار عفت، نجابت و پوشش کاملا ایرانی اسلامی خود به دو نشان طلا و برنز در دو دسته وزنی فوق سنگین و اوپن دست یافت و برگ زرینی از تاریخ این رشته ورزشی را به نام خود ثبت کرد.

تیم ملی سومو ایران با هدایت منوچهری بعد از روسیه و قرقیزستان در جایگاه سوم تیمی مسابقات قهرمانی سومو اوپن آسیا ایستاد.

سومو یک هنر رزمی ژاپنی است که فدراسیون بین‌المللی آن از سال ۱۹۹۸ تاکنون عضو آی. او. سی. بوده و جزو برنامه رسمی ورلد گیمز و کامبت گیمز است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی