رفتن به بالا
  • دوشنبه - 11 فروردین 1399 - 17:51
  • کد خبر : ۶۴۴۸
  • چاپ خبر : تاریخ جدید برگزاری المپیک توکیو به طور رسمی اعلام شد

تاریخ جدید برگزاری المپیک توکیو به طور رسمی اعلام شد

خبرگزاری رویترز : کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو پروسه بررسی تعویق این رقابت‌ها به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را آغاز کرد.

تاریخ جدید المپیک توکیو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود اما به علت شیوع کووید-۱۹به تعویق افتاد، از سوی کمیته سازماندهنده این رویداد رسما اعلام شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تاریخ جدید المپیک توکیو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود اما به علت شیوع کووید-۱۹به تعویق افتاد، رسما اعلام شد.

به گزارش یاریزان؛ براساس تایید کمیته سازماندهنده المپیک توکیو، این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت یک سال به تعویق افتاده است، این رقابت ها در تاریخ جدید یعنی، از ۲۳ جولای تا هشتم آگوست ۲۰۲۱ (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

 

------------------------------------

«یوشیرو موری» رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو پس از توافق با کیمته بین المللی المپیک بر سر تاریخ جدید، اعلام کرد: ابتدای امر توافق کردیم که بازی‌ها حداکثر تا تابستان سال ۲۰۲۱ به تعویق بیافتد اما می‌خواستیم که بازی‌ها را در تابستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری بازی‌ها در تابستان برای مردم این فرصت را فراهم می‌کند تا در این رویداد شرکت کرده و آن را تماشا کنند، ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که برگزاری بازی‌های انتخابی زمان‌بر است و طول می‌کشد تا ورزشکاران خود را برای حضور در آن آماده کنند.

مشعل المپیک که طبق برنامه و همزمان با افزایش شمار مبتلایان جهانی به ویروس کرونا و تشدید درخواست تعوق، ۲۰ مارس از یونان به ژاپن رسیده بود، حالا در توکیو روشن خواهد ماند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

بازی‌های المپیک در طول ۳۱ دوره برگزاری از سال ۱۸۹۶ تاکنون هرگز به تعوی نیافتاده بود؛ البته تا پیش از این سال که نخستین دوره المپیک مدرن محسوب می‌شود، در سه دوره یعنی سال های ۱۹۱۶، ۱۹۴۰ و ۱۹۴۴ به دلیل وقوع جنگ‌های جهانی لغو شده بود.

المپیک توکیو با حضور ۱۰ هزار ورزشکار در ۳۳۹ رویداد و ۳۹ رشته ورزشی قرار است بزرگ‌ترین دوره برگزاری این تورنمنت باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی