رفتن به بالا
  • سه شنبه - 24 مرداد 1402 - 20:08
  • کد خبر : ۹۸۷۶
  • چاپ خبر : بیوگرافی ندا شهسواری | تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران | کرمانشاه
اختصاصی یاریزان؛

بیوگرافی ندا شهسواری | تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران | کرمانشاه

ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز بانوان ایران گفت: با حضور در لیگ ترکیه سطح کارمان را بالا می‌بریم و این اتفاق می‌تواند شروعی برای لژیونر شدن ما و دیگر دختران ایرانی باشد.

بیوگرافی | ندا شهسواری به تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ در کرمانشاه متولد شده است. وی در رشته تنیس روی میز فعالیت دارد و تاکنون دو بار به مسابقات المپیک راه یافته است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

بیوگرافی | ندا شهسواری به تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ در کرمانشاه متولد شده است. وی در رشته تنیس روی میز فعالیت دارد و تاکنون دو بار به مسابقات المپیک راه یافته است.

شهسواری تحصیل کرده رشته تربیت بدنی است و از سال ۱۳۷۹ عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران است و نفر اول تنیس روی میز بانوان ایران می باشد.

 

------------------------------------

وی در یک خانواده علاقه مند به ورزش بدنیا آمده است، یک خواهر بزرگتر از خود و دو خواهر و یک برادر کوچکتر دارد و همگی در ورزش تنیس روی میز شناخته شده و فعال هستند.

ملی پوش کرمانشاهی، ۱۶۷ سانتی متر قد و ۶۷ کیلوگرم وزن دارد. شهسواری با سبک < شیک هند > بازی می کند.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی در یک گفتگو اعلام کرده است:

“اگر تنیس باز نمی شدم علاقه داشتم تنیس خاکی کار می کردم و والیبال رو هم دوست دارم. روش زندگی و بازی کردن بازیکنان چینی را خیلی دوست دارم، بازیکنان آلمان نیز بسیار با اخلاق هستند و توانستند سال های سال در اوج باشند”

 

بیوگرافی ندا شهسواری | بیوگرافی سایر ورزشکاران

 

وی از پنج سالگی به این این رشته علاقه مند شد و از مقطع پنجم ابتدایی با حضور در کلاس های این رشته در کانون پرورشی فکری جدی تر این ورزش را دنبال کرد و همان سال در مسابقات کشوری مقام سوم انفرادی را بدست آورد.

در سال ۱۳۷۹ و در سن ۱۵ سالگی، با پوشیدن پیراهن تیم ملی با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد.

شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۵ سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد. در این مسابقات نیز بازی اول خود را به حریفی از بلاروس واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در سال ۱۳۹۹ ملی پوش کرمانشاهی در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک ۲۰۲۱ در منطقه آسیای میانه مقابل آناستازیا لاوروا در گیم هفتم شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. با شکست شهسواری سهمیه تنیس روی میز منطقه آسیای میانه از دست ایران خارج شد تا نفر اول تنیس روی میز بانوان ایران شانس سومین حضور در المپیک را از دست دهد.

 

بازی های آسیایی و جهانی

او در بازی های آسیایی اینچئون عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بود که در دور اول با شکست ۴ بر صفر از حریف هنگ کنگی از دور رقابت ها کنار رفت. در بازی های آسیایی جاکارتا نیز پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم به حریفی از کره شمالی باخت و حذف شد.

وی در مسابقات جهانی هالمشتاد ۲۰۱۸ سوئد یکی از اعضای تیم ملی بود.

 

رنکینگ جهانی

بر اساس رنکینگ تنیس روی میز اعلام شده در ماه آوریل ۲۰۲۰، شهسواری با کسب یک هزار و ۵۴۰ امتیاز رتبه نخست را میان بانوان ایرانی حاضر در رده بندی جهانی به خود اختصاص داده است.

این ورزشکار کرمانشاهی همچنین در میان برترین بانوان تنیس روی میز جهان رتبه ۲۲۱ را به خود اختصاص داده است. بهترین رتبه کسب شده توسط شهسواری در رنکینگ جهانی ۱۳۵ بوده است. این ورزشکار کرمانشاهی در سال ۲۰۱۲ که به المپیک لندن راه یافت، جزو پانصد نفر برتر جهان نبود.

 

لژیونر شدن

در سال ۱۳۹۸ ندا شهسواری که قرار بود در پلی آف ترکیه برای تیم ترابزون اسپور به میدان برود در نهایت با این تیم به توافق نرسید و انتقال ستاره تنیس روی میز بانوان ایران به لیگ ترکیه منتفی شد.

 

حضور در المپیک

وی با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد. او با حضورش در المپیک لندن، اولین زن ایرانی است که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرده‌است. اما در این بازی‌ها با شکست در بازی اول برابر حریفی از نیجریه حذف گردید. شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۵ سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ندا شهسواری در حالی عازم برزیل می شد که مربی او سیما لیموچی درکنارش حضور نداشت. در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز این ورزشکار با هدایت سرمربی تیم مردان در مسابقه خود حاضر شد.

دیدار نخست ندا شهسواری در مسابقات تنیس روی میز المپیک ریو پس از استراحت در دور نخست، برابر الکساندری از بلاروس در دوم به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۴ برابر این بازیکن که رنکینگ ٩٣ جهان را در اختیار دارد، شکست خورد.

 

یاریزان | بیوگرافی ندا شهسواری | تنیس روی میز | کرمانشاه


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی