رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 6 مرداد 1400 - 11:36
  • کد خبر : ۱۱۲۰۳
  • چاپ خبر : بیوگرافی | با بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک بیشتر آشنا شویم
توکیو 2020؛

بیوگرافی | با بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک بیشتر آشنا شویم

به گزارش یاریزان؛ تیم ملی بسکتبال ایران امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ در دیدار پایانی پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا از گروه E مقابل عربستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۷۰ بر ۶۴ حریف خود را از پیش رو بردارد. کوارتر نخست این دیدار با برتری نسبی تیم بسکتبال کشورمان همراه بود و با نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران پایان یافت. در کوارتر دوم نیز تیم عربستان بود که بهتر بازی کرد و توانست این کوارتر را ۱۷ بر ۱۴ برنده شود تا اختلاف هر دو تیم به یک امتیاز برسد. کوارتر سوم هم هر دو تیم با نتیجه ۱۵ بر ۱۵ به تساوی رضایت دادند تا اختلاف امتیاز در عدد یک به نفع ایران باقی بماند. کوارتر چهارم این بازی نیز با برتری ۲۱ بر ۱۶ تیم ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان در آخر با نتیجه ۷۰ بر ۶۴ پیروز بازی شود و به عنوان صدرنشین به کار خود در انتخابی کاپ آسیا پایان دهد.

در مطلبی کوتاه قصد داریم تا با بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو بیشتر آشنا شویم و برنامه بازی های ملی پوشان را تحلیل کنیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یاریزان | در مطلبی کوتاه قصد داریم تا با بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو بیشتر آشنا شویم و برنامه بازی های ملی پوشان را تحلیل کنیم.

صمد نیکخواه بهرامی متولد ۱۳۶۲ در تهران است و دومین المپیک خود را تجربه می کند. وی با تیم ملی بسکتبال ایران در بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به مدال نقره رسیده است و در همین مسابقات در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ مدال برنز را کسب کرده است.

 

------------------------------------

حامد حدادی متولد ۱۳۶۴ در اهواز است و دومین المپیکش را پشت سر می گذارد. وی با تیم ملی بسکتبال ایران در بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به مدال نقره رسیده است و در دوحه ۲۰۰۶ به مدال برنز دست یافته است.

سعید داورپناه متولد ۱۳۶۶ در تهران است . داورپناه توانسته با تیم ملی بسکتبال ایران به مدال برنز بازی های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ دست یابد.

محمد حسن زاده متولد ۱۳۶۶ در شیراز است و توانسته است با تیم ملی بسکتبال ایران به مدال برنز مسابقات قهرمانی بسکتبال آسیا در سال ۲۰۱۵ برسد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

بهنام یخچالی متولد ۱۳۷۳ در شهرکرد است و موفق شده در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ با تیم ملی بسکتبال ایران به مدال نقره دست یابد.

آرون گرامی پور متولد ۱۳۷۱ و ایرانی-بریتانیایی است که در شهر استاک پورت به دنیا آمده است.

مایک رستم پور متولد ۱۳۷۰ و بازیکن ایرانی-آمریکایی است که در مینه سوتا به دنیا آمده است.

فیلیپ (پویان) جلال پور بازیکن ۲۷ ساله ایرانی-آلمانی است که در شهر شیفراشتات آلمان متولد شده است و تیم ملی بسکتبال ایران را در المپیک توکیو همراهی خواهد کرد.

محمد جمشیدی متولد ۱۳۷۰ در شهرکرد است در جام ملت های آسیا مانیل ۲۰۱۳ به مدال طلا، بیروت ۲۰۱۱۷ به مدال نقره و چانگشا ۲۰۱۵ با تیم ملی بسکتبال ایران به مدال برنز دست یافته است.

ارسلان کاظمی متولد ۱۳۶۹ در اصفهان است و با تیم ملی بسکتبال ایران در جام بسکتبال آسیا بیروت ۲۰۱۷ به مدال نقره دست یافته است و سابقه دو مدال طلا در رقابت های بسکتبال جام آسیا ووهان ۲۰۱۴ و تهران ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.

محمد سینا واحدی ، متولد ۱۳۷۹ در تهران است.

نوید رضایی فر متولد ۱۳۷۵ در تنکابن است و با تیم ملی بسکتبال ایران در جام بسکتبال آسیا ۲۰۱۷ به مدال نقره دست یافته است.

هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را مهران شاهین‌طبع از کرمانشاه به عنوان سرمربی بر عهده دارد. همچنین مسعود قاسمی به عنوان سرپرست، فرزاد کوهیان و مهران آتشی به عنوان مربیان، بهروز مهدوی به عنوان بدنساز و صادق توکلی نیز به عنوان فیزیوتراپ در این بازی‌ها تیم ملی را همراهی می‌کنند.

برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شرح زیر است (ساعت‌ها به وقت ایران):

بازی اول (یکشنبه ۳ مرداد)

ایران ۷۸ – ۸۴ جمهوری چک

بازی دوم (چهارشنبه ۶ مرداد)

ایران ۶۶ – ۱۲۰ آمریکا

بازی سوم (شنبه ۹ مرداد)

ایران – فرانسه، ساعت ۵:۳۰


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی