رفتن به بالا
  • سه شنبه - 17 تیر 1399 - 21:42
  • کد خبر : ۷۰۷۹
  • چاپ خبر : بورسیه ورزشی به کدام ورزشکار المپیکی ایران پرداخت نمی شود؟

بورسیه ورزشی به کدام ورزشکار المپیکی ایران پرداخت نمی شود؟

کیانوش رستمی قهرمان کرمانشاهی وزنه برداری المپیک ریو بعد از مدت ها سکوت خود را شکست و به حواشی پاسخ داد.

  حواشی فدراسیون وزنه برداری همچنان ادامه دارد و این بار مسئله ندادن حق بورسیه ورزشی کیانوش رستمی بر سر زبان ها افتاده است. به گزارش یاریزان؛ ۱۰ ورزشکار ایرانی از اوایل سال گذشته برای حضور در المپیک توکیو تحت بورسیه ورزشی کمیته بین المللی المپیک قرار گرفتند. قرار بود این بورسیه تا اردیبهشت سال […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

حواشی فدراسیون وزنه برداری همچنان ادامه دارد و این بار مسئله ندادن حق بورسیه ورزشی کیانوش رستمی بر سر زبان ها افتاده است.

به گزارش یاریزان؛ ۱۰ ورزشکار ایرانی از اوایل سال گذشته برای حضور در المپیک توکیو تحت بورسیه ورزشی کمیته بین المللی المپیک قرار گرفتند. قرار بود این بورسیه تا اردیبهشت سال ۹۹ ادامه داشته باشد اما با تعویق المپیک، بورسیه نیز برای یک سال دیگر تمدید شد.

 

------------------------------------

از ایران کیانوش رستمی (وزنه برداری)، حسن یزدانی (کشتی آزاد)، محمد علی گرایی (کشتی فرنگی)، ناهید کیانی (تکواندو)، نوشاد عالمیان (تنیس روی میز)، الهه احمدی (تیراندازی)، حسین رسولی (دوومیدانی)، علی پاکدامن (شمشیربازی)، نازنین ملایی (قایقرانی) و رزیتا علیپور (کاراته) بورسیه هستند و ماهیانه ۵۰۰ دلار از سوی IOC دریافت می کنند.

کیانوش رستمی در صحبت های اخیر خود اعلام کرده که تا کنون هیچ مبلغی دریافت نکرده و علی مرادی ریاست فدراسیون وزنه برداری نیز گفته که علی هاشمی و علی داوودی امتیاز بیشتری نسبت به کیانوش رستمی دارند و می توانیم نام ورزشکار را تغییر دهیم اما در هر حال چک رستمی آماده است و می تواند برای دریافت آن به فدراسیون مراجعه کند.

اکنون این سوال مطرح است اگر هر کدام از این ورزشکاران موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو نشوند امکان تغییر نام ورزشکار وجود دارد یا خیر؟

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در این مورد گفت: به هیچ وجه امکان جابجایی نام ورزشکار وجود ندارد و تا زمانی که کمیته بین المللی المپیک مبلغ بورسیه را پرداخت می‌کند به ورزشکاری که نامش جزو نفراتی است که بورسیه می گیرند، مبلغ بورسیه تعلق خواهد گرفت و حتی اگر ورزشکار سهمیه المپیک هم نگیرد باز هم امکان تغییر نام وجود ندارد و بورسیه متعلق به همان فردی است که از ابتدا نام او ارسال شده است.

شایان ذکر است؛ کیانوش رستمی موفق به کسب نشان طلای مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ و نشان نقره مسابقات المپیک لندن ۲۰۱۲ شده است. او عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی پاریس ۲۰۱۱ و آلماتی ۲۰۱۴ و همچنین نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی هیوستون ۲۰۱۵ را در کارنامهٔ خود دارد.

 

کرمانشاه | واحد مرادپور


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی