رفتن به بالا
  • سه شنبه - 2 آذر 1400 - 11:20
  • کد خبر : ۱۲۰۵۱
  • چاپ خبر : با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی، ایران نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نظامیان جهان شد
در حضور داورانی از مهاباد و سقز؛

با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی، ایران نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نظامیان جهان شد

تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز و با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی عنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان را کسب کرد. به گزارش یاریزان؛ در پایان این مسابقات تیم ایران توسط مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جواد در وزن 57 کیلوگرم، محمدباقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم، فریبرز بابایی در وزن 74 کیلوگرم و محمدحسین میرباغبان در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن 70 کیلوگرم و هادی وفایی پور در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهمن تیموری و یدالله محبی ورزشکاران کرمانشاهی با کسب مدال طلا و درخشش در دو وزن 79 و 125 کیلوگرم نقش مهمی در کسب این عنوان ایفا کردند. در پایان این رقابت ها تیم روسیه با 215 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، تیم کشورمان با 210 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با 140 امتیاز بعنوان سوم رسید. نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

تیم ایران با کسب ۱۰ مدال رنگانگ و با درخشش دو ورزشکار کرمانشاهی عنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان را کسب کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز و با درخشش ورزشکاران کرمانشاهی عنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان را کسب کرد.

به گزارش یاریزان؛ در پایان این مسابقات تیم ایران توسط مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جواد در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، فریبرز بابایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین میرباغبان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم و هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

------------------------------------

بهمن تیموری و یدالله محبی ورزشکاران کرمانشاهی با کسب مدال طلا و درخشش در دو وزن ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم نقش مهمی در کسب این عنوان ایفا کردند.

شایان ذکر است؛ ابراهیم کریمی و هژار عباسی از مهاباد و محمد رحیم پور از سقز بعنوان داور بین المللی جهت قضاوت در این رقابت ها حضور داشتند.

در پایان این رقابت ها تیم روسیه با ۲۱۵ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، تیم کشورمان با ۲۱۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز بعنوان سوم رسید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که به صورت دوره ای و با حضور ۵ کشتی گیر برگزار شد، احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب عظمت توسکایف کشتی گیر مطرح روس شد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل مانوئل خندزردزیان از ارمنستان به پیروزی رسید. و در دور سوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر محمد امیر از پاکستان را مغلوب کرد. محمدنژاد جوان در دور پایانی نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل امجی کاتحورانگا از سریلانکا به برتری دست یافت و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رفیق الاسلام از بنگلادش با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد هاروتیون مانوکیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل ناچین مونگوش از کشور روسیه با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که که به صورت دوره ای و با حضور ۵ کشتی گیر برگزار شد، مرتضی قیاسی در دور اول با توجه به حاضر نشدن کامارا معروف از گینه به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۵ مقابل آرتور بادتیف از روسیه به برتری دست یافت و در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر صفر سی دی فرناندو از سریلانکا را مغلوب کرد. مرتضی قیاسی در دور پایانی نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر احمد دارکی از سوریه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر آکاش احمد از پاکستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب آرمان آندرسیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. یگانه جعفری در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل چریستوس چیریستوفوریدیس از یونان به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم فریبرز بابایی در دور نخست با نتیجه۱۱ بر صفر جلال المردینا از سوریه را مغلوب کرد. وی در دور بعد کامیل ریبسکی از لهستان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد خارالدین بن تیلی از تونس گذشت و به دیدار فینال راه یافت. بابایی در دیدار فینال مقابل ماگومد قربان علی اف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۶ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه سه نفری و به صورت دوره ای برگزار می شود و بهمن تیموری در A در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر حرایر علی خانیان از ارمنستان و در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر صفر انس الخالدی از سوریه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر دولاش شوگی از الجزایر را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. بهمن تیموری در این دیدار مجددا با نتیجه ۱۱ بر صفر هرایرعلی خانیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب میان آرتور نایفونوف دارنده برنز المپیک و جهان از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه۹ بر ۵ سادوویک کرزیستوف از لهستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وفایی پور با نتیجه ۱۰ بر صفرصبری نصیرا از تونس را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه سه و چهار نفری و به صورت دوره ای برگزار می شود و محمدحسین میرباغبان در گروه B در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر محمد عادل ایرشاد از پاکستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر آندریس اوزولس از لتونی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرباغبان در این مرحله مقابل هووانس مخیتاریان از ارمنستان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ولادیسلاو والیف کشتی گیر مطرح روس شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دور گروه سه و چهار نفری و به صورت دوره ای برگزار می شود که محمدحسین محمدیان در گروه B در دور اول مقابل سیلیا توماس از گینه با نتیجه ۱۲ بر صفر به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر اریک ژی اویف از روسیه را از پیش رو برداشت و بعنوان نفر اول این گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل محمد فرج از الجزایر نفر دوم گروه A با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار پایانی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر اریک ژیوئف از روسیه که توانسته بود نفر اول گروه B را از پیش رو برداشته و راهی دیدار فینال شود را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ از سد لیو وا گئورگیان از ارمنستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله کامارا محمد سالیو از گینه را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدرا فینال شد. محبی در این دیدار مقابل روبرت باران از لهستان با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- عظمت توسکایف (روسیه) ۲- احمد محمدنژاد جوان (ایران) ۳- مانوئل خندزردزیان (ارمنستان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- ناچین مونگوش (روسیه) ۲- محمدباقر یخکشی (ایران) ۳- هاروتیون مانوکیان (ارمنستان) و عبدالحاک خرباجی (الجزایر)
۶۵ کیلوگرم: ۱- مرتضی قیاسی (ایران) ۲- آرتور بادتیف (روسیه) ۳- احمد دارکی (سوریه)
۷۰ کیلوگرم: ۱- آرمان آندرسیان (ارمنستان) ۲- ناچین کولار (روسیه) ۳- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران) و هایتهم دخلاوی (تونس)
۷۴ کیلوگرم: ۱- ماگومد قربان علی اف (روسیه) ۲- فریبرز بابایی (ایران) ۳- منیو یاریبکیان (ارمنستان) و کامیل ریبیسکی (لهستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- بهمن تیموری (ایران) ۲- هرایر علیخانیان (ارمنستان) ۳- داوید بیتانوف (روسیه)
۸۶ کیلوگرم: ۱- آرتور نایفونوف (روسیه) ۲- مهر مارکوسیان (ارمنستان) ۳- هادی وفایی پور (ایران) و مهدفدالدین آلوستا (سوریه)
۹۲ کیلوگرم: ۱- ولادیسلاو والیف (روسیه) ۲- محمدحسین میرباغبان (ایران) ۳- هوانس مخیتاریان (ارمنستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمدیان (ایران) ۲- اریک ژیوئف (روسیه) ۳- رادوسلاو باران (لهستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یداله محبی (ایران) ۲- روبرت باران (لهستان) ۳- آلان خوگایف (روسیه و لیووا گئورگیان (ارمنستان)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۲۱۵ امتیاز ۲- ایران ۲۱۰ امتیاز ۳- ارمنستان ۱۴۰ امتیاز ۴- سریلانکا ۹۴ امتیاز ۵- سوریه ۶۹ امتیاز ۶- لهستان ۵۹ امتیاز


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی