رفتن به بالا
  • دوشنبه - 21 شهریور 1401 - 23:03
  • کد خبر : ۱۳۴۵۶
  • چاپ خبر : المپیاد استعدادیابی تیراندازی برگزار می‌شود/ مبینی: توجه ویژه‌ای به استعدادیابی داریم

المپیاد استعدادیابی تیراندازی برگزار می‌شود/ مبینی: توجه ویژه‌ای به استعدادیابی داریم

سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی از کلیه تیم های لیگ برتری خواست برای حضور در فصل جدید این رقابت ها حداکثر تا هفتم آبان آمادگی خود را به این سازمان اعلام کنند.

سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادیابی در ماده‌های تفنگ و تپانچه ۱۰ متر بادی و اهداف پروازی در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادیابی تیراندازی از ۲۱ مهر‌ ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش یاریزان و با اعلام فدراسیون تیراندازی، سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر در مهر ماه برگزار خواهد شد. این مسابقات در ماده‌های تفنگ و تپانچه ۱۰ متر بادی و اهداف پروازی در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

 

------------------------------------

رقابت‌های اهداف پروازی و تفنگ و تپانچه دختران ۲۱ و ۲۲ مهرماه و در بخش تفنگ و تپانچه پسران ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در سالن ۸۰ خط و سایت اهداف پروازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام المپیاد استعدادیابی تیراندازی در دو مرحله و از طریق سامانه مبین به آدرس https://mobin.msy.gov.ir/Olympia و سامانه ملی تیراندازی به آدرس http://www.regirissf.ir با استفاده از شماره ملی و رمز عبور تیرانداز همراه با رمز عبور اختصاصی هیئت تیراندازی استان اعزام کننده از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۱۴ انجام خواهد شد.

مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص اهمیت برگزاری المپیاد استعدادیابی اظهار داشت: در رشته تیراندازی محدودیت سنی وجود ندارد و نگاه ما در فدراسیون تیراندازی توجه به رده‌های سنی پایه است و در همین راستا اردوهای نوجوانان و جوانان را تشکیل دادیم و در این مدت نتیجه آن کاملا مشخص شده است به طوری که شایان تمدن در لیگ برتر به عناوین اول و سوم دست یافت و ساینا تیموری در در لیگ تفنگ رکورد ۶۳۱ را کسب کرد. در اهداف پروازی محمد بیرانوند به مدال جوانان آسیا رسید و در رده چهارم رنکینگ بزرگسالان کشور قرار دارد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی در ادامه افزود: المپیاد استعدادیابی به نوعی غربالگری دیگری برای ما خواهد بود تا نفرات جدیدی را شناسایی کنیم. برگزاری المپیاد استعدادیابی در رشته تیراندازی راهی برای توسعه این رشته ورزشی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود و در همین راستا توجه ویژه به استعدادیابی داریم‌ و چرا که این امر به پشتوانه سازی برای تیم ملی کمک خواهد کرد.

دبیر فدراسیون تاکید کرد: توجه به امر استعدادیابی باعث می‌شود که تیراندازان در سنین پایین کار خود را آغاز کنند که یکی از شیوه‌های استعدادیابی نیز برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها است. در همین راستا مسابقات آزاد کشوری در رده سنی نوجوانان و جوانان را علاوه بر المپیاد استعدادیابی برگزار کردیم و چهره‌های جدید را شناسایی کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ علمی و روانشناسی نوجوان و جوانان پس از تغییر در هر ره سنی، با توجه به رشد فیزیولوژیکی و روانشناختی دچار تغییر خواهند شد و در نتیجه باید ورزشکار به نوعی آمادگی و شرایط خود را همزمان با این تغییر، حفظ کند. این آمادگی تنها با تکرار تمرینات و شرکت در مسابقات در دوره سنی که حضور دارند، تثبیت می‌شود لذا تیراندازان باید به صورت متعدد در مسابقات حضور داشته باشند. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که پرورش، حفظ و نگهداری ورزشکار از کشف و شناسایی مهم تر بوده و نقش مربی در این فرایند موثر خواهند بود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی