رفتن به بالا
  • دوشنبه - 1 شهریور 1400 - 10:14
  • کد خبر : ۱۱۴۴۳
  • چاپ خبر : استقلال مقصد بازیکنان کورد فوتبال ایران
در گذر زمان؛

استقلال مقصد بازیکنان کورد فوتبال ایران

به گزارش یاریزان و به نقل از پایگاه خبری فوتبالی، هافبک فصل گذشته فولاد که متولد سنندج مرکز استان کوردستان است، پیش از حضور در فولاد خوزستان برای تیم های صنعت نفت و ذوب آهن توپ زده بود و حالا در کنار وریا غفوری کاپیتان استقلال، دومین بازیکن کرد تیم فرهاد مجیدی محسوب می‌شود. این جمع دو نفره کوردی، البته می‌تواند تبدیل به یک جمع سه نفره شود به شرطی که فردین رابط دوباره به استقلال برگردد. بازیکن پیرانشهری استقلال که در دوران استراماچونی به استقلال پیوسته بود، در نقل و انتقالات زمستانی به صورت قرضی راهی نفت مسجدسلیمان شده است. نکته جالب در استقلال تهران این است که قبل از این سه نفر، استقلال میزبان بازیکن‌های کورد دیگری هم بوده است. یکی از اولین بازیکنان کورد استقلال، ارسطو محمدی متولد شهر سقز استان کردستان است که در دوران سرمربیگری زنده یاد ناصر حجازی مورد توجه سرمربی وقت استقلال قرار گرفت و از ابومسلم به استقلال آمد. محمدی 5 سال در استقلال حضور داشت و بعد از آن راهی پیکان شد. سعید لطفی، مدافع سالهای نه چندان دور استقلال که در مقطعی دستیار محمود فکری در نفت مسجدسلیمان هم بود هم اهل استان کرمانشاه است.

زبیر نیک‌نفس جدیدترین بازیکن کورد است که پیراهن استقلال را بر تن خواهد کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

زبیر نیک‌نفس جدیدترین اهل کوردستان است که پیراهن تیم فوتبال استقلال را بر تن خواهد کرد و به لیست بازیکنان کورد در این تیم اضافه شده است.

به گزارش یاریزان و به نقل از پایگاه خبری فوتبالی، هافبک فصل گذشته فولاد که متولد سنندج مرکز استان کوردستان است، پیش از حضور در فولاد خوزستان برای تیم های فوتبال صنعت نفت و ذوب آهن توپ زده بود و حالا در کنار وریا غفوری کاپیتان استقلال، دومین بازیکن کورد تیم فرهاد مجیدی محسوب می‌شود.

 

------------------------------------

این جمع دو نفره کوردی، البته می‌تواند تبدیل به یک جمع سه نفره شود به شرطی که فردین رابط دوباره به استقلال برگردد. بازیکن پیرانشهری استقلال که در دوران استراماچونی به استقلال پیوسته بود، در نقل و انتقالات زمستانی به صورت قرضی راهی نفت مسجدسلیمان شده است.

نکته جالب در استقلال تهران این است که قبل از این سه نفر، استقلال میزبان بازیکنان کورد دیگری هم بوده است. یکی از اولین بازیکنان کورد استقلال، ارسطو محمدی متولد شهر سقز استان کردستان است که در دوران سرمربیگری زنده یاد ناصر حجازی مورد توجه سرمربی وقت استقلال قرار گرفت و از تیم فوتبال ابومسلم به استقلال آمد. محمدی ۵ سال در استقلال حضور داشت و بعد از آن راهی پیکان شد. سعید لطفی، مدافع سالهای نه چندان دور استقلال که در مقطعی دستیار محمود فکری در نفت مسجدسلیمان هم بود هم اهل استان کرمانشاه است.

در طی سالهای گذشته هم بازیکن های کورد مختلفی در استقلال توپ زده‌اند. از کاوه رضایی گرفته که متولد اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه است تا بختیار رحمانی که او که او متولد سرپل ذهاب در استان کرمانشاه است و حالا در باشگاه دالکورد سوئد توپ می زند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

زکریا مرادی هم که برای گذراندن دوران سربازی از استقلال راهی ملوان شده، اگر چه در کرج به دنیا آمده اما اصالتا اهل دیواندره استان کوردستان است و در این شهر زندگی کرده و به صورت قرضی به ملوان رفته است.

به این نکته هم اشاره کنیم که دکتر بیژن ذوالفقارنسب – که در سال ۱۳۷۱ سرمربی استقلال بود – اهل سنندج کوردستان است و البته او سابقه بازی در پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد، از سرمربیان صاحب سبک فوتبال ایران بود و از سال ۱۳۶۷ مربیگری را فوتبال ایران و با باشگاه گسترش آغاز کرد تا اواخر دهه ۸۰ در فوتبال ایران مربیگری کرد. آخرین تیمی که ذوالفقارنسب سرمربی‌اش بود صنعت نفت آبادان بود. ذوالفقارنسب دو سال در تیم ملی امید ایران و سه سال و اندی هم در تیم ملی بزرگسالان ایران مربیگری کرده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی