رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 20 آذر 1399 - 20:23
  • کد خبر : ۸۸۰۴
  • چاپ خبر : ارشیا الماسی ملی‌پوش کرمانشاهی واترپلو : لطفا استخرها را باز کنید
در ادامه محدودیت های کرونایی؛

ارشیا الماسی ملی‌پوش کرمانشاهی واترپلو : لطفا استخرها را باز کنید

ارشیا الماسی بازیکن کرمانشاهی تیم ملی واترپلو از مسئولین خواست تا برای نجات رشته‌های آبی، استخرها را به روی ملی پوشان این رشته ها باز کنند.

ارشیا الماسی بازیکن کرمانشاهی تیم ملی واترپلو از مسئولین خواست تا برای نجات رشته‌های آبی، استخرها را به روی ملی پوشان این رشته ها باز کنند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

ارشیا الماسی بازیکن کرمانشاهی تیم ملی واترپلو از مسئولین خواست تا برای نجات رشته‌های آبی، استخرها را به روی ملی پوشان این رشته ها باز کنند.

به گزارش یاریزان؛ ارشیا الماسی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، بااشاره به تعطیلی ۱۰ ماهه استخرها، اظهارکرد: از اواخر سال گذشته که استخرها تعطیل شد، تا حدود یک ماه پیش که فدراسیون یک استخر روباز را برای تمرین ملی پوشان در نظر گرفت، تمرینات تخصصی نداشتیم.

 

------------------------------------

وی افزود: هرچند فدراسیون پیگیری های زیاد را انجام داد تا در نهایت یک استخر روباز را برای شروع اردوهای ملی پوشان اختصاص دهند، اما استخری هم که اکنون با این شرایط آب و هوایی زمستانی در آن تمرین می کنیم، استخر استانداردی نیست و تجهیزات واترپلو را هم ندارد.

این ملی پوش واترپلو اضافه کرد: البته در مدت دو هفته ای که به دلیل تشدید وضعیت شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی در کشور اجرا شد، با تعطیلی این استخر بازهم تمریناتمان متوقف ماند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین در تعطیلی ۱۰ ماهه استخرها و ضربه ای که این مسئله به تیم ملی واترپلو وارد کرده، گفت: واترپلو رشته ای است که برای تمرین آن به استخر نیاز داریم، اما طی این چندین ماه هیچ استخری برای تمریناتمان باز نبود و همه ملی پوشان تمرینات انفرادی را تنها برای حفظ سطح آمادگی جسمانی خود داشتند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ارشیا الماسی افزود: از مسئولین می پرسم که آیا در لیگ برتر کشتی فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و کشتی گیران ماسک می زنند و یا اینکه در رقابت های لیگ برتر فوتبال وقتی گلی وارد دروازه‌ای می شود و بازیکنان همدیگر را در آغوش می کشند، پروتکل های بهداشتی رعایت شده است؟ چطور می شود برای این رشته های پربرخورد تمرینات ملی پوشان و رقابت های لیگ برتر مجاز باشد، اما برای ملی پوشان واترپلو که انتخابی المپیک را درپیش دارند و در استخر که آب آن کلرزنی و ضدعفونی می شود، تمرین می کنند برگزاری اردوها امکانپذیر نباشد.

وی تاکید کرد: انتقاد ملی پوشان از تداوم وضعیت تعطیلی استخرها باعث شد تا فدراسیون جلسه ای تشکیل دهد و ما را آرام کند، اما از همه مسئولین می خواهیم که استخرها را باز کنند تا ما هم به تمریناتمان بازگردیم، چراکه درحال حاضر کشورهای اروپایی استخرها را برای ملی پوشانشان باز کرده اند و حتی مسابقات مطرح لیگی خود را نیز برگزار می‌کنند.

این ملی پوش واترپلو اضافه کرد: ما یکی از بهترین مربیان واترپلو دنیا را با سه مدال المپیک در اختیار داریم که کمک کرد تاپس از ۴۰ سال در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مدال آسیایی برسیم، اکنون هم می خواهیم با کمک این مربی برای کسب سهمیه المپیک با قزاقستان بجنگیم و به این مسابقات راه پیدا کنیم.

وی اعلام کرد: با وجود همه سختی هایی که اکنون برای تمریناتمان داریم، از طرف کادر فنی و ملی پوشان واترپلو نامه ای به فدراسیون ارسال کرده ایم و در آن تاکید داشته ایم که هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی آماده حضور در رقابت های انتخابی المپیک هستیم.

الماسی به تلاش های قزاقستان برای کسب راحت سهمیه المپیک بدون برگزاری رقابت های انتخابی اشاره کرد و گفت: پس از لغو رقابت های انتخابی المپیک در آسیا که قرار بود به میزبانی قزاقستان برگزار شود، فدراسیون جهانی نتایج بازیهای آسیایی جاکارتا را ملاک حضور نمایندگان آسیا در المپیک قرار داد. براین اساس باتوجه به اینکه آسیا دو نماینده در المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت، برای همین از بین سه تیم قزاقستان، ژاپن و ایران که سه تیم اول رقابت های آسیایی جاکارتا بودند، باید با برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم راهی المپیک شوند، اما با توجه به اینکه ژاپنی ها امتیاز میزبانی المپیک را دارند، بدون هیچ مسابقه ای سهمیه خود را گرفته اند و اکنون ایران و قزاقستان مانده اند که قزاق ها هم که عنوان قهرمانی آسیا را دارند در تلاشند با جلب نظر فدراسیون جهانی بدون برگزاری مسابقه با ایران، سهمیه را بدست بیاورند.

وی تاکید کرد: شرکت در رقابت های انتخابی المپیک حق ملی پوشان واترپلوی ایران است که مسئولین باید با رایزنی و یکصدا شدن نگذارند این حق از ما گرفته شود.

الماسی در ادامه به مشکلات مالی که با تعطیل شدن استخرها برایش بوجود آمده هم اشاره ای کرد وافزود: واترپلو رشته و هنر من است و از این راه کسب درآمد می کنم، اما طی ماه های گذشته با تعطیلی استخرها دیگر درآمدی نداشتم و از اندک پس اندازم برای گذران زندگی استفاده کردم.

وی با انتقاد از اینکه مسئولین هیچ کمکی طی این مدت به او نداشته اند، افزود: در کرمانشاه فقط من و محمدجواد عباسی ملی پوشان واترپلو هستیم که طی ماه های گذشته با تعطیل شدن استخرها بسیار آسیب دیده ایم، اما کسی حمایتی از ما نکرد.

ارشیا الماسی ملی پوش کرمانشاهی واترپلو در پایان گفت: سال ۱۳۹۷ در لیگ برتر صربستان به عنوان مهد واترپلو اروپا حضور داشتم و آقای گل لیگ آنها شدم، اکنون باید شرایطم بگونه ای باشد که برای کسب درآمد به کارهای دیگر روی بیاورم؟


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی