رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 8 فروردین 1397 - 08:23
  • کد خبر : ۲۷۵۲
  • چاپ خبر : آشنایی با آسیب‌های ورزشی که برای بسکتبالیست‌ها بیشتر اتفاق می افتد

آشنایی با آسیب‌های ورزشی که برای بسکتبالیست‌ها بیشتر اتفاق می افتد

  حرکات ناگهانی و بسیار سریع بسکتبالیست ها باعث بالا رفتن آسیب‌های بدنی در این رشته ورزشی می‌شود در متن ذیل به بررسی آسیب‌های ورزشی که برای بسکتبالیست‌ها بیشتر اتفاق می افتد خواهیم پرداخت.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ ورزش بسکتبال دارای حرکات سریع و قدرتی است که باعث حرکات ناگهانی و بسیار سریع در مفاصل می‌شود، […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

حرکات ناگهانی و بسیار سریع بسکتبالیست ها باعث بالا رفتن آسیب‌های بدنی در این رشته ورزشی می‌شود در متن ذیل به بررسی آسیب‌های ورزشی که برای بسکتبالیست‌ها بیشتر اتفاق می افتد خواهیم پرداخت.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ ورزش بسکتبال دارای حرکات سریع و قدرتی است که باعث حرکات ناگهانی و بسیار سریع در مفاصل می‌شود، بازیکن به ناگهان می‌ایستد و دوباره حرکت می‌کند ضمن اینکه در این ورزش برخورد‌های فیزیکی بین بازیکنان هم زیاد است. این عوامل باعث بالا رفتن آسیب‌های بدنی در بسکتبال می‌شود. این آسیب‌ها شامل کشیدگی‌ها و خونریزی‌های عضلانی، کشیدگی‌های رباط و کپسول مفصلی، شکستگی و یا حتی در رفتگی مفاصل می‌شود.

 

آسیب‌های ورزشی / بسکتبال

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

آسیب‌های اندام فوقانی

آسیب مفصل شانه: التهاب تاندون عضلات گرداننده بازو و بطور خاص تاندونیت عضله دوسر بازو که بعلت حرکات شدید مفصل شانه و اعمال نیرو‌های کششی زیاد به تاندون عضله دوسر بازو ایجاد و موجب بروز درد در مفصل شانه می‌شود.

آسیب‌های دست و انگشتان: آسیب‌های دست و انگشتان معمولا به علت ضربه توپ و یا به علت گیر کردن انگشتان در لابلای تور ایجاد میشود. این آسیب‌ها می‌توانند بصورت پارگی رباط و یا شکستگی باشند (بخصوص در قاعده انگشت شست در هنگام گرفتن توپ یا زمین خوردن).

آسیب ناحیه کمر

معمولا بعلت چرخش‌های ناگهانی و یا زمین خوردن اتفاق می‌افتد و شامل کشیدگی، پیچ خوردگی، کوفتگی و فتق دیسک و یا حتی لیز خوردن مهره‌ها می‌شود.

 

آسیب‌های اندام تحتانی

آسیب عضلات ران: کوفتگی و کشیدگی عضله چهار سر شایع‌ترین آسیب ران است، علائم آن شامل درد موضعی در لمس، اسپاسم و تورم می‌باشد. عضلات همسترینگ نیز می‌توانند دچار این آسیب شوند. همچنین برخورد مستقیم آرنج یا زانوی بازیکنان دیگر می‌تواند سبب بروز خونریزی وخونمردگی در عضلات اندام تحتانی می‌شود.

آسیب‌های زانو: پارگی رباط‌های زانو (پارگی رباط صلیبی قدامی و پارگی رباط جانبی داخلی) از شایعترین آسیب‌های زانو در بسکتبال می‌باشد. علت این آسیب‌ها معمولا حرکات شدید پیچشی در زانو می‌باشد، در این مواردمنیسک‌های زانو نیز می‌توانند آسیب ببیند.

تاندونیت کشکک: به آن زانوی جهندگان نیز می‌گویند که در بسکتبال به علت پرش‌ها و جهش‌های متوالی می‌تواند ایجاد شود.

پیچ خوردگی مچ پا: پیچ خوردگی مچ پا شایعترین آسیب ورزشی در بسکتبال است و معمولا به علت چرخش بازیکن بر روی کف پا ایجاد می‌شود.

 

تاندونیت آشیل: در ورزش بسکتبال تاندون آشیل به علت جهش‌های زیاد ورزشکار تحت فشار و کشش زیادی قرار داشته و مستعد آسیب است. تکرار مجدد این مساله می‌تواند باعث پارگی در تاندون نیز بشود.

آسیب کف پا و انگشتان: شامل پیچ خوردگی، التهابات و شکستگی‌ها که شایع‌ترین محل آن مفصل بین استخوان‌های کف پا و انگشتان است.

 

آسیب‌های ورزشی / بسکتبال


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی