رفتن به بالا
  • یکشنبه - 15 بهمن 1402 - 23:11
  • کد خبر : ۱۷۵۴۷
  • چاپ خبر : آرین سلیمی به مدال طلا رقابت های بین المللی تکواندو امارات دست یافت

آرین سلیمی به مدال طلا رقابت های بین المللی تکواندو امارات دست یافت

آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی در جدال برای کسب مدال طلا «آتلسی» از ترکیه را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر و در 2 راند متوالی با نتایج 12 بر یک و 12 بر 10 حریف خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا مسیرش برای کسب سهمیه المپیک پاریس 2024 بسیار هموار شود. در وزن ۶۸- کیلوگرم دانیال بزرگی بعد از یک دور استراحت، متین رضایی را ۲ بر صفر شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مقابل «کانگ» از کره جنوبی ۲ بر یک صاحب برتری شد به فینال صعود کرد. در این مبارزه بزرگی راند نخست را ۱۸ بر ۱۲ پیروز شد. در راند دوم در حالی که ۷ بر ۶ پیش بود ۵ اخطاره شد و راند سوم را نیز ۲۰ بر ۴ به سود خود خاتمه داد. برزگی برای کسب مدال به دیدار «الوگ بک رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو رفت و علی رغم ارائه یک مبارزه برتر در نهایت با اندک اختلاف بازنده شد و نقره گرفت. وی راند اول را 5 بر سه به سود خود خاتمه داد. در راند دوم . در حالی که 6 بر6 مبارزه در حال پایان بود، با اخطار داور، بزرگی 7 بر 6 بازنده شد . کار به راند سوم کشیده شد. این راند نیز شرایط راند دوم تکرار شد تا در پایان 7 بر6 بزرگی نتیجه را واگذار کرده و در پایان 2 بر یک در راند شماری بازنده شد. رضا کلهر دیگر نماینده ایران در این وزن دور نخست استراحت داشت و در ادامه «هاکان رچبر» از ترکیه با رنکینگ چهار المپیک را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این دیدار وفت اول را ۷ بر ۳ به رقیب واگذار کرد و در ادامه در دو راند متوالی ۱۷ بر ۱۱ و ۵ بر ۴ صاحب برتری شد. کلهر در نیمه نهایی ۲ بر یک مقابل «رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو از ازبکستان ۲ بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت. نیز حضور دارد. وی مبارزه برای کسب مدال برنز «کانگ» از کره جنوبی را شکست داد و روی سکوی سوم ایستاد. همچنین در همین وزن محمد صادق دهقانی با شکست برابر «هاکان رچپر» از ترکیه از دور رقابتها کنار رفت. متین رضایی هم بعد از برتری ۲ بر صفر مقابل «سیو» از چین، به دانیال بزرگی باخت و از جدول کنار رفت. در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان سعیده نصیری نماینده کشورمان بود که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه انگشت دست از حضور در مسابقات بازماند. بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، فیض الله نفجم، مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی به عنوان اعضای کادر فنی تیم ملی مردان، مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان و شاهین اسماعیلی (فیزیوتراپ) تکواندوکاران کشورمان را همراهی می‌کنند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز سرپرست تیم ملی در این رقابت‌ها حضور دارد.

پس از کسب مدال طلا توسط آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی، پرونده ۵ تکواندوکار تیم ملی ایران در رقابت های بین المللی امارات با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز دیگر بسته شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پس از کسب مدال طلا توسط آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی، پرونده ۵ تکواندوکار تیم ملی ایران در رقابت های بین المللی امارات با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز دیگر بسته شد.

به گزارش یاریزان؛ یازدهمین دوره رقابت‌های بین المللی فجیره امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با برگزاری مسابقات رده سنی بزرگسالان و با حضور ۴۵۹ تکواندوکار در ورزشگاه «شیخ زائد» شهر فجیره آغاز شد که حاصل تلاش ۵ نماینده کشورمان کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز بود.

 

------------------------------------

در وزن ۸۷+ کیلوگرم آرین سلیمی در راه کسب مدال طلا ابتدا «ماولونوف» تکواندوکار ازبکستانی را شکست داد و در ادامه «روسلان زاپاروف» از قزاقستان را پشت سر گذاشت. وی در مرحله نیمه نهایی «منگ ان لی» از چین تایپه را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. سلیمی در مبارزه نهایی مقابل «میلاد بیگی» دارنده مدال‌های جهانی و المپیک از کشور جمهوری آذربایجان دو بر یک به برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

 

دور نخست
آرین ۲- مرات مولونوو از ازبکستان صفر

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

یک چهارم
آرین سلیمی – روسلان ژاپاروف از قزاقستان
راند اول: ۴ بر ۲ برنده آرین
راند دوم: ۱۲ بر صفر برنده آرین

 

نیمه نهایی
آرین سلیمی – منگ‌ان لی از چین تایپه
راند اول: ۱۰ بر یک برنده آرین
راند دوم: ۱۰ بر یک برنده آرین

 

فینال
سلیمی – میلاد بیگی از جمهوری آذربایجان

راند اول: ۱۰- ۹ بیگی
راند دوم: ۳-۱ سلیمی
راند سوم: ۴ بر ۴ برنده سلیمی

 

در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم ملی ایران سه نماینده داشت که مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند. مهدی حاج موسایی مرد طلایی ایران در این وزن بود. وی دور نخست استراحت داشت، سپس با برتری برابر «بولانوف» از قزاقستان، «عبدالله غلام» از امارات، «رافائل کادوسی» از لبنان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. حاجی موسائی در این مرحله مقابل «محسن رضایی» از کشور افغانستان در ۲ راند متوالی صاحب پیروزی شد و راهی مبارزه پایانی و دیدار با ابوالفضل زندی شد و در نهایت هم با پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست پیدا کرد.

زندی دومین نماینده کشورمان در این وزن، بعد از یک دور استراحت کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «ابیلکاشیم» از قزاقستان آغاز کرد و در ادامه هم مقابل «اوتاجونوف» از ازبکستان، «پو ین چن» تکواندوکار عنوان دار جهان از چین تایپه و علیرضا حسین پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن با نتایج مشابه پیروز شد. وی در فینال به حاج موسایی باخت و به نشان نقره رسید.

علیرضا حسین پور در همین وزن نیز بعد از یک دور استراحت، «یشاک علی خان» از قزاقستان، «صیاد داداشف» از جمهوری آذربایجان و «هارون خان» از پاکستان را شکست داد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. حسین پور در این مرحله برابر «ابوالفضل زندی» باخت و به نشان برنز دست یافت.

در همین وزن میرهاشم حسینی در مبارزه اول به دیدار «محند ابولطیف» از عربستان رفت و پیروز شد اما برابر «روسلان زاپاروف» از قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

گفتنی است مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمان زاده مربی و دکتر یاوری پزشک تیم ملی در این مسابقات هستند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی