رفتن به بالا
  • جمعه - 11 فروردین 1402 - 18:58
  • کد خبر : ۱۵۴۸۴
  • چاپ خبر : آرمینا صادقیان: بانوان در تیراندازی با تفنگ قوی‌تر بوده و رکوردهای بالاتری کسب می‌کنند

آرمینا صادقیان: بانوان در تیراندازی با تفنگ قوی‌تر بوده و رکوردهای بالاتری کسب می‌کنند

پوریا نوروزیان، جواد فروغی و آرمینا صادقیان بعنوان سه تیرانداز ایلامی جهت کسب سهمیه المپیک عازم مسابقات جهانی خواهند شد.

آرمینا صادقیان عضو تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران با اشاره به اینکه در این رشته تبعیض و تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد، گفت: در این رشته بانوان خیلی قوی‌تر هستند

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

آرمینا صادقیان عضو ایلامی تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران با اشاره به اینکه در این رشته تبعیض و تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد، گفت: در این رشته بانوان خیلی قوی‌تر هستند و رکوردهای بالاتری را کسب می‌کنند.

به گزارش یاریزان؛ آرمینا صادقیان، درباره دلیل علاقه‌مندی‌اش به رشته تیراندازی با تفنگ اظهار داشت: تیراندازی با تفنگ رشته‌ای است که می‌تواند باعث آرامش روحی شود و در حقیقت در زندگی خیلی به من کمک کرده به‌خصوص اینکه در برنامه‌ریزی‌ها و شرایط سخت چطور خودم را کنترل کنم.

 

------------------------------------

وی ضمن تشویق نوجوانان و جوانان به این رشته، افزود: در رشته تیراندازی حتی در بخش جهانی بانوان خیلی قوی‌تر هستند و رکوردهای بالاتری را کسب می‌کنند. خوشبختانه در این رشته تبعیض و تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد.

عضو ایلامی تیم ملی تیراندازی اضافه کرد: تنها چیزی که در تیراندازی کمی آزاردهنده است، هزینه بالا و اینکه تجهیزات محور است. تا ساچمه و فشنگ خوب نباشد نمی‌توان، آن نتیجه مطلوب را گرفت و در رقابت‌ها بهترین بود.

صادقیان با تأکید بر اینکه لباس این ورزش هم مهم است، تصریح کرد: هزینه این ورزش در یکسری موارد بر دوش ورزشکار است؛ اما ساچمه و تفنگ در بخش ملی بر عهده فدراسیون است که امیدواریم در طول اردوها و مسابقات، همچون گذشته حامی ورزشکاران باشند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی در مورد مسابقات پیش رو هم اظهار داشت: مسابقات کسب سهمیه را پیش رو داریم که بسیار برای ما مهم و غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ زیرا تیراندازی رشته‌ای است که هر لحظه و هر تیری که پرتاب می‌شود، می‌تواند نتیجه را تغییر دهد و نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد که مدال‌آوری به چه صورت خواهد بود، اما امیدوارم بهترین نتیجه را کسب و در مسابقات شگفتی‌سازی کنیم.

صادقیان تأکید کرد: هر ورزشکار نیاز به حمایت دارد و مثل همیشه انتظار حمایت و همکاری از وزارت ورزش داریم. هرچقدر این حمایت‌ها بیشتر باشد می‌توانیم در مسابقات بیشتری شرکت کنیم و نتایج بهتر بگیریم.
وی که از ۹ سالگی تیراندازی را شروع کرده و در ۱۳ سالگی وارد تیم ملی شده است، یادآور شد: در این مدت ۵ مدال جهانی و ۴ مدال آسیایی به دست آوردم. در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) مدال نقره قهرمانی آسیا و در بخش تیمی هم به مدال برنز رسیدم. در جام جهانی ۲۰۱۷ بزرگسالان آلمان، مدال برنز و در سال ۲۰۱۹، مدال نقره قهرمانی جوانان جهان و طلای جام جهانی را کسب کردم.

آرمینا صادقیان نابغه تیراندازی بانوان کشورمان ادامه داد: در مسابقات جام جهانی با ۶۲۸.۳ امتیاز راهی فینال شدم و در نهایت با کسب رتبه چهارم تفنگ‌بادی، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردم. همچنین مدال برنز تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر جوانان در مسابقات قهرمانی جهان در قاهره ۲۰۲۲ و مدال طلای تیمی تفنگ ۱۰متر جام جهانی کرواسی ۲۰۲۱ از دیگر مدال‌های من است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی