رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 11 دی 1399 - 20:50
  • کد خبر : ۹۰۳۷
  • چاپ خبر : ۲۰۲۱ سال یک المپیک متفاوت / کرونا دیگر اهمیت ندارد و المپیک برگزار می شود!
در نگاهی به سال پیش روی میلادی؛

۲۰۲۱ سال یک المپیک متفاوت / کرونا دیگر اهمیت ندارد و المپیک برگزار می شود!

خبرگزاری رویترز : کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو پروسه بررسی تعویق این رقابت‌ها به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را آغاز کرد.

  سال ۲۰۲۱ میلادی در حالی شروع می شود که همه نگاه های ورزش دوستان به بازیهای المپیک خواهد بود. به گزارش یاریزان و به نقل از ایسنا، یکی از تعیین کننده ترین لحظات ورزشی سال ۲۰۲۰ رویدادی بود که در واقعیت اتفاق نیفتاد: بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰.  ———————————— این رویداد به دلیل شیوع […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سال ۲۰۲۱ میلادی در حالی شروع می شود که همه نگاه های ورزش دوستان به بازیهای المپیک خواهد بود.

به گزارش یاریزان و به نقل از ایسنا، یکی از تعیین کننده ترین لحظات ورزشی سال ۲۰۲۰ رویدادی بود که در واقعیت اتفاق نیفتاد: بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰.

 

------------------------------------

این رویداد به دلیل شیوع کرونا به مدت یک سال عقب افتاد و به تابستان ۲۰۲۱ موکول شد. بازی های توکیو قرار است ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز شود و برگزارکنندگان اصرار دارند که” مهم نیست که از این به بعد در رابطه با ویروس چه اتفاقی بیفتد” و بازی های المپیک برگزار خواهد شد.

همانطور که برای ورود به سال المپیک آماده می شویم ، زمان مناسبی است تا بتوانیم وضعیت موجود را بررسی کنیم.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تاریخ های جدید

قرار است بازیهای المپیک توکیو تقریباً یک سال پس از تاریخ شروع برنامه ریزی شده آنها آغاز شود. این رقابت ها از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست برگزار می شود.

یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ گفت تابستان امسال اگر بازی ها در آن تاریخ ها برگزار نشوند، برای بار دوم به تعویق نمی افتد. او و دیگر برگزارکنندگان چیزی جز اطمینان و عزم راسخ در مورد ادامه بازی ها ابراز نکردند.

سیکو هاشیموتو، وزیر المپیک ژاپن در ماه سپتامبر گفت که بازی ها باید “به هر قیمتی” برگزار شوند.

جان کوتس ، یک مقام عالی رتبه در کمیته بین المللی المپیک نیز در یک مصاحبه گفت که “المپیک بازی‌ است که کرونا را شکست می دهد.”

 

کسب سهمیه

انتظار می رود تقریبا ۱۱ هزار ورزشکار در المپیک توکیو حضور داشته باشند. با به تعویق افتادن بازی ها ، ۵۷ درصد از آن ورزشکاران از قبل سهمیه های خود را کسب کرده بودند. ۴۳٪ دیگر هنوز مجبور هستند در یک سری مسابقات منطقه ای یا بین المللی سهمیه لازم را کسب کنند.

بیشتر مسابقات مقدماتی المپیک در اوایل سال ۲۰۲۱ برگزار می شود. برای مثال شنا (دوازدهم تا سیزدهم ژوئن) ، دوومیدانی (۱۸ تا ۲۷ ژوئن) و ژیمناستیک (۲۴ تا ۲۷ ژوئن) انتخابی المپیک خود را برگزار می کنند.

توماس باخ ، رئیس IOC ماه گذشته گفت که اعتماد به نفس او نسبت به حضور هواداران در المپیک تابستان سال آینده بیشتر شده است، اما برگزارکنندگان هنوز هیچ محدودیت ظرفیت، یا پروتکل های حضور هواداران را اعلام نکرده اند. معلوم نیست تماشاگران فقط به شهروندان ژاپنی محدود خواهد شد یا طرفداران بین المللی می توانند در آن شرکت کنند.

باخ ماه جاری گفت: سازمان دهندگان المپیک این وضعیت را بررسی می کنند و سپس در بهار تصمیم می گیرند.

به گزارش کیودو نیوز ، برگزارکنندگان در حال استفاده از فناوری تشخیص چهره در اماکن “برای ثبت چهره تماشاگران و دمای سطح بدن و بررسی اینکه آیا ماسک زده اند” هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد از طرفداران خواهند خواست تا برنامه ردیابی تماس را در تلفنهای خود بارگیری کنند.

 

مراسم افتتاحیه

مراسم افتتاحیه تابستان سال آینده کاملاً متفاوت به نظر می رسد.

فراتر از سوال طرفداران و احتمال اینکه مراسم افتتاحیه در یک استادیوم خالی یا نیمه خالی برگزار شود، رژه سنتی ورزشکاران از هر کشور شرکت کننده وجود دارد – یک جشن که در طول دوران کرونا می‌تواند خطرناک باشد.

کوتس، مسئول IOC که ناظر بر آماده سازی برای توکیو است ماه گذشته گفت که برگزارکنندگان ممکن است این رژه را فقط به ورزشکاران و تعداد انگشت شماری از مقامات تیم محدود کنند که همه آنها را می‌توان قبل از مشارکت مورد آزمایش کرونا قرار داد.

 

دهکده المپیک

این یکی از معدود مناطقی است که IOC در آن راهنمایی های مشخصی ارائه داده است.

اگرچه دهکده المپیک به طور معمول قلب این بازی ها است و به ورزشکاران کشورهای مختلف اجازه می دهد تا با یکدیگر دیدار و اختلاط کنند، اما در سال ۲۰۲۱ احساس متفاوتی خواهید داشت. اوایل این ماه ، IOC اعلام کرد که ورزشکاران نباید بیش از ۵ روز قبل از روز اول مسابقه خود و بیش از ۴۸ ساعت پس از پایان رقابت در دهکده بازیها باشند.

کوتس همچنین گفته است که ورزشکاران از گشت و گذار در توکیو خودداری کنند.

 

واکسیناسیون و آزمایش ورزشکاران

باخ بارها و بارها به نحوه ایمنی ورزشکاران برای بازی های تابستان آینده اشاره کرده است. احتمالاً آزمایش ورزشکار قبل از ورود به توکیو خواهد بود. از ورزشکاران برای آزمایش COVID-۱۹ تست می شود و احتمالاً در آنجا که هستند به طور منظم مورد آزمایش قرار می گیرند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی