رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 11 دی 1399 - 19:06
  • کد خبر : ۹۰۳۳
  • چاپ خبر : یاری : لیگ کویت بار فنی برای زنان فوتسالیست ایرانی ندارد
سرمربی کرمانشاهی تیم ملی فوتسال؛

یاری : لیگ کویت بار فنی برای زنان فوتسالیست ایرانی ندارد

به گزارش یاریزان؛ شهناز یاری مربی کرمانشاهی پس از پایان نشست اعضای کمیته فنی و توسعه فوتسال که با حضور مهدی تاج برگزار گردید بعنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد.

شهناز یاری سرمربی کرمانشاهی تیم ملی فوتسال زنان گفت: حضور در لیگ کویت بار فنی برای بازیکنان نخواهد داشت و لیگ برتر ایران به ‌مراتب با اعتبارتر و با کیفیت‌تر از لیگ‌های عربی است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

شهناز یاری سرمربی کرمانشاهی تیم ملی فوتسال بانوان ایران گفت: حضور در لیگ کویت بار فنی برای بازیکنان نخواهد داشت و لیگ برتر ایران به ‌مراتب با اعتبارتر و با کیفیت‌تر از لیگ‌های عربی است.

به گزارش یاریزان؛ شهناز یاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: هنوز تاریخ جدیدی برای بازی‌های آسیایی اعلام نشده و شهریورماه ۱۴۰۰ جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود. اکنون نیز با توجه به بحران کرونا و تعطیلی طولانی مدت لیگ و اردوهای ملی، زمان زیادی لازم است تا هم بازیکنان به آمادگی برسند و هم حضور بازیکنان در لیگ برتر بتواند آنها را احیا کند. چرا که صرفا تمرینات فردی نمی تواند شاخصه خوبی برای آمادگی بازیکنان باشد.

 

------------------------------------

وی افزود: باید برنامه ریزی و تلاش زیادی داشته باشیم تا آنان را به شرایط ایده‌آل برسانیم. اکنون با حمایت سازمان لیگ همه تیم‌ها خود را برای شروع مجدد لیگ برتر آماده می‌کنند. اگر مسابقات آسیایی در شهریور برگزار شود باید سخت‌تر تمرینات را پیگیری کنیم و می‌توانیم بازیکنان را به شرایط روزهای پیش از کرونا برسانیم و از مقام قهرمانی در آسیا دفاع کنیم.

سرمربی تیم سایپا عنوان کرد: لازمه دفاع از قهرمانی در آسیا و آماده کردن بازیکنان این است تا همه ملی‌پوشان را در لیگ داشته باشیم. در این فصل سه بازیکن سایپا پیشنهاداتی از عراق و کویت داشتند و با مشورتی که انجام دادیم و بخاطر منافع ملی و آماده شدن بهتر بازیکنان در لیگ ایران به این پیشنهادات پاسخ منفی دادیم.

وی ادامه داد: شاید اگر این پیشنهادات در زمان بهتری اتفاق می‌افتاد با رفتن بازیکنان موافقت می‌کردیم اما از آنجایی که بازی‌های آسیایی شهریور ۱۴۰۰ برگزار می‌شود بنابراین لازم بود تا بازیکنان در لیگ ایران که به مراتب لیگ با کیفیت‌تری است به آمادگی برسند و در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

یاری اضافه کرد: از طرفی برای بازیکنان این حق را قائل هستیم که به خاطر درآمد ناچیز در کشورمان مجبور هستند تا انتخاب‌های دیگری داشته باشند و امیدوارم همان گونه شاهد رشد و توسعه لیگ فوتسال زنان هستیم به همان نسبت دستمزدها هم افزایش یابد تا مجبور نشویم که در آستانه بازی‌های جام ملت های آسیا بازیکنان ملی‌پوش ما در کشورهای دیگر توپ بزنند.

وی با بیان اینکه حضور در لیگ کویت بار فنی برای بازیکنان نخواهد داشت، گفت: لیگ برتر ایران با اعتبارتر و بیشتر به آنان کمک می‌کند. اگر بازیکنان در لیگ کویت حضور یابند دچار افت می‌شوند زیرا سطح لیگ کویت با ایران قابل قیاس نیست. هر چند لیگ کویت رشد خیلی خوبی کرده اما با لیگ ایران فاصله زیادی دارد. آماده شدن بازیکنان برای مسابقات آسیایی و بازی کردن در لیگ ایران و افزایش بار فنی آنان اهمیت زیادی برای ما دارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: فوتسال زنان در حال رشد است و چهار سال است که لیگ خیلی خوبی را شاهد هستیم. تا چند سال گذشته تنها ۲ یا سه تیم مدعی داشتیم و همه تیم‌ها زنگ تفریح سه تیم دیگر می‌شدند. خوشبختانه از آن روزها خیلی فاصله گرفتیم و مربیان با تیم‌ها خیلی خوب کار می‌کنند و نتیجه آن را در لیگ می‌بینیم. هم ملی‌پوشان در تیم‌ها تقسیم شدند و نیز تیم‌ها رشد خوبی داشتند و پخش شدن ملی‌پوشان در سال‌های اخیر به اهداف تیمی باشگاه‌ها کمک زیادی کرده و تیم‌ها به شرایط یکسانی دست پیدا کردند.

وی یادآور شد: از فصل ۹۷ که با نامی‌نو اصفهان قهرمانی لیگ برتر را بدست آوردم بحران کرونا باعث شد که به دلیل عدم برگزاری اردوهای ملی تاحدود زیادی از فوتسال دور شوم. چرا که تنها در خانه نشستن و طراحی تمرین بدون ابزارهای لازم که همانا بازیکنان هستند کمکی به مربیان ملی نخواهد کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم که در لیگ حضور داشته باشم تا ضمن رصد کردن بازیکنان و ارزیابی آنان، خودم نیز از نزدیک درگیر فوتسال باشم که این کار قطعا به سود تیم ملی کشورمان خواهد بود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی