رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 دی 1397 - 20:23
  • کد خبر : ۳۵۸۵
  • چاپ خبر : مربی تیم ملی: وزنه‌برداری زنان اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد/حضور سه ورزشکار از کردستان و کرمانشاه

مربی تیم ملی: وزنه‌برداری زنان اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد/حضور سه ورزشکار از کردستان و کرمانشاه

سیده غزاله حسینی (خراسان رضوی)، سیده غزل حسینی (خراسان رضوی)، الیکا محمدخانی (گلستان)، شینا امانی (کردستان)، الناز باجلانی (کردستان)، هانیه کرمی (کرمانشاه)، پارمیدا محمودیان (گلستان)، فروغ یونسی (بوشهر)، پریا حاج علی اکبری (همدان)، نوشین مرادی (فارس) و نازنین معتمدی (لرستان) وزنه برداران دعوت شده به اردوی تیم دختران ایران هستند. نخستین تیم تاریخ وزنه برداری بانوان ایران اردیبهشت ماه امسال در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در شهر اورگنج ازبکستان حضور یافت.

  مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران گفت: وزنه برداری بانوان از ظرفیت قابل توجهی در کشور برخوردار است و در مسیری قرار گرفته که در آینده اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ اردوی تیم وزنه برداری بانوان ایران در رده سنی نوجوانان برای حضور در مسابقات بین المللی […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران گفت: وزنه برداری بانوان از ظرفیت قابل توجهی در کشور برخوردار است و در مسیری قرار گرفته که در آینده اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ اردوی تیم وزنه برداری بانوان ایران در رده سنی نوجوانان برای حضور در مسابقات بین المللی سال آینده با حضور ۱۱ ورزشکار از ۱۶ آذر ماه سالجاری آغاز شد و نفرات دعوت شده از بین نفرات برتر، مسابقات قهرمانی کشور در مشهد و المپیاد استعدادهای برتر کشور در سنندج انتخاب شدند. این اردوی دو هفته ای زیر نظر مریم امرالله مربی این تیم برگزار می شود.

سیده غزاله حسینی (خراسان رضوی)، سیده غزل حسینی (خراسان رضوی)، الیکا محمدخانی (گلستان)، شینا امانی (کردستان الناز باجلانی (کردستانهانیه کرمی (کرمانشاه پارمیدا محمودیان (گلستان)، فروغ یونسی (بوشهر)، پریا حاج علی اکبری (همدان)، نوشین مرادی (فارس) و نازنین معتمدی (لرستان) وزنه برداران دعوت شده به اردوی تیم دختران ایران هستند.
نخستین تیم تاریخ وزنه برداری بانوان ایران اردیبهشت ماه امسال در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در شهر اورگنج ازبکستان حضور یافت.

تیم دختران ایران در نخستین حضور بین المللی خود در عرصه رقابت های بین المللی با کسب ۲۳۴ امتیاز در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفت که در بخش انفرادی پارمیدا محمودیان (دسته ۵۸ کیلوگرم) با مجموع ۱۰۲ کیلوگرم ششم شد، الناز باجلانی (دسته ۶۳ کیلوگرم) با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم در مکان پنجم قرار گرفت، مهدیه کلالی (دسته ۶۹ کیلوگرم) با مجموع ۱۰۲ کیلوگرم به مقام هشتم رسید و در نهایت سیده نرگس میرزکی (دسته به اضافه ۷۵ کیلوگرم) در مجموع ۱۰۹ کیلوگرم در مکان هفتم ایستاد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

بانوان ایرانی در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۲ سهیمه وزنه برداری دارد.
مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان در خصوص اردوی تیم وزنه برداری نوجوانان گفت: اگرچه رکوردهای عمومی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد؛ اما رشد تکنیکی بانوان در سراسر کشور، قابل توجه است که دلالت بر یک حرکت بزرگ و سراسری دارد.

مریم امرالله افزود: در مسابقات قهرمانی سال گذشته کشور که در مشهد برگزار شد، به غیر از تعداد اندکی از شرکت کنندگان، سایرین در موضوعات فنی دارای نواقصی بودند. در آن رقابت ها، بیشتر شرکت کنندگان، حرکات یک ضرب و دو ضرب را اشتباه می زدند که دلالت بر ندانستن اصول و مبانی تکنیکی وزنه برداری بود. اکنون در نقطه ای قرار گرفته ایم که در مسابقات المپیاد استعدادیابی در سنندج، می توانستیم رشد چشمگیری را در این زمینه ببینیم.

مربی تیم ملی بانوان ادامه داد: المپیاد استعدادیابی که در سنندج برگزار شد، اکثریت شرکت کنندگان، از نظر تکنیکی آموزش دیده بودند. البته، هنوز رکوردها و وزنه ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد. رشد تکنیکی بانوان در سراسر کشور، قابل توجه است که دلالت بر یک جنبش و حرکت بزرگ سراسری دارد.

امرالله خاطرنشان کرد: به طور یقین برگزاری اردوهای مستمر به رشد و ارتقای سطح کیفی ملی پوشان تاثیر ویژه ای می گذارد. باید اذعان داشت که رشد نفرات حاضر در اردو فراتر از پیش بینی و تصور ما بود که نشان می دهد وزنه برداری کشور در حوزه بانوان، از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که در حال شکوفا شدن و به نتیجه رسیدن است.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای مستمر و متمرکز که در دستور کار تیم های ملی بانوان در رده های مختلف سنی قرار گرفته، موجب جهشی در حوزه قهرمانی می شود که منجر به یک انگیزه عمومی و همگانی می شود. وزنه برداری بانوان در مسیری قرار گرفته که در آینده اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی