رفتن به بالا
  • یکشنبه - 21 فروردین 1401 - 09:46
  • کد خبر : ۱۲۱۵۷
  • چاپ خبر : هیمالیانورد کرمانشاهی به دنبال فتح قله هشت هزار متری ماکالو

هیمالیانورد کرمانشاهی به دنبال فتح قله هشت هزار متری ماکالو

ه گزارش یاریزان؛ این کوهنورد مطرح کرمانشاهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح برنامه صعود خود به این قله هشت هزار متری اظهار کرد: ۲۰ فروردین به دبی پرواز داشتم تا از آنجا راهی کاتماندو شوم. وی ادامه داد: سال ۲۰۱۲ که قله اورست را فتح کردم، از روی این قله دو قله بسیار زیبای دیگر را در طرف راست و چپ آن دیدم که سه گانه ای را تشکیل می دادند و آرزوی صعود آنها را داشتم. یکی از این قله ها که بسیار زیباست، قله کانچن است ۲۰۱۳ به آن صعود کردم، اما برنامه صعود به ماکالو تا امسال فراهم نشد. شهلایی تصریح کرد: قله ماکالو ۸۴۶۴ متر ارتفاع دارد و احتمالا برنامه صعود به آن حدود ۴۰ تا ۵۰ روز طول خواهد کشید. وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فصل صعود به این قله آغاز شده، برنامه صعود به آن را در این فصل قرار دادیم، هرچند که با تیم ۱۰ روز دیرتر وارد منطقه خواهیم شد، اما امیدواریم طبق برنامه صعود انجام گیرد. این هیمالانورد کرمانشاهی که تاکنون پنج قله هشت هزار متری اورست، کانچن، کی ۲، آناپورنا و نانگاپاربات را فتح کرده، اظهار کرد: برای این صعود همراه با یک تیم ۱۳ نفری خواهم بود که من تنها ایرانی بین این گروه هستم.

رضا شهلایی هیمالیانورد کرمانشاهی و فاتح پنج قله هشت هزار متری دنیا، برای فتح قله ماکالو یکی دیگر از قلل هشت هزار متری دنیا راهی کاتماندو شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رضا شهلایی هیمالیانورد کرمانشاهی و فاتح پنج قله هشت هزار متری دنیا، برای فتح قله ماکالو یکی دیگر از قلل هشت هزار متری دنیا راهی کاتماندو شد.

به گزارش یاریزان؛ این کوهنورد مطرح کرمانشاهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح برنامه صعود خود به این قله هشت هزار متری اظهار کرد: ۲۰ فروردین به دبی پرواز داشتم تا از آنجا راهی کاتماندو شوم.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۲ که قله اورست را فتح کردم، از روی این قله دو قله بسیار زیبای دیگر را در طرف راست و چپ آن دیدم که سه گانه ای را تشکیل می دادند و آرزوی صعود آنها را داشتم. یکی از این قله ها که بسیار زیباست، قله کانچن است ۲۰۱۳ به آن صعود کردم، اما برنامه صعود به ماکالو تا امسال فراهم نشد.

شهلایی تصریح کرد: قله ماکالو ۸۴۶۴ متر ارتفاع دارد و احتمالا برنامه صعود به آن حدود ۴۰ تا ۵۰ روز طول خواهد کشید.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فصل صعود به این قله آغاز شده، برنامه صعود به آن را در این فصل قرار دادیم، هرچند که با تیم ۱۰ روز دیرتر وارد منطقه خواهیم شد، اما امیدواریم طبق برنامه صعود انجام گیرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

این هیمالیانورد کرمانشاهی که تاکنون پنج قله هشت هزار متری اورست، کانچن، کی ۲، آناپورنا و نانگاپاربات را فتح کرده، اظهار کرد: برای این صعود همراه با یک تیم ۱۳ نفری خواهم بود که من تنها ایرانی بین این گروه هستم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با کمک خداوند و با دست پر به کشور باز گردد و افتخاری دیگر برای مردم کرمانشاه ثبت کند.

رضا شهلایی هیمالیانورد برجسته کرمانشاهی متولد ۱۳۳۸ است، دوران دبیرستان را در تهران و دوره دانشجویی را در مشهد گذراند. وی در سومین جشنواره صعودهای برتر به عنوان «کوهنورد دوران» شناخته شد.

اولین تلاش شهلایی در دنیای هشت هزاری ها بر فراز اورست (۸۸۴۸ متر)، بام دنیا بود. او اردیبهشت ۱۳۹۱ موفق به صعود قله اورست شد.

یکسال بعد، اردیبهشت ۱۳۹۲ خبر صعود موفق آمیز شهلایی بر فراز قله کانچن چونگا که با ۸۵۸۶ متر ارتفاع سومین قله بلند جهان است، جامعه کوهنوردی ایران را خوشحال کرد.

سال ۹۳ رضا شهلایی عزم خود را برای صعود فنی ترین قله دنیا و دومین کوه بلند هشت هزاری، قله کی تو (۸۶۱۱ متر)، جزم کرد و پنجم مردادماه همان سال موفق به صعود این قله شد.

۶ ماه از صعود k2 نگذشته بود که این هیمالیانورد کرمانشاهی تلاش خود برای صعود قله آناپورنا (۸۰۹۱ متر) خطرناک ترین هشت هزاری آغاز کرد و ۴ فروردین ۱۳۹۴ بر فراز آناپورنا ایستاد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی