رفتن به بالا
  • سه شنبه - 25 مرداد 1401 - 22:40
  • کد خبر : ۱۳۱۸۰
  • چاپ خبر : نام ادب کردستان همچنان در قلب‌ها جاری است
به قلم عادل خلیلیان؛

نام ادب کردستان همچنان در قلب‌ها جاری است

مهندس بهاء الدین ادب در یال ۱۳۲۴ شمسی در سنندج مرکز استان کردستان متولد شد. وی مدیر ورزشی، سیاستمدار و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره بود. نایب رئیسی فدراسیون بسکتبال ایران و ایجاد بستر رشد و شکوفایی هرچه بیشتر بسکتبال در سنندج بخشی از دلایلی است که نام مهندس ادب را تا همیشه نیک نگه خواهد داشت. در مطلبی کوتا و به قلم عادل خلیلیان، سالروز درگذشت این مرد بزرگ را گرامی خواهیم داشت: شکسته خاطر و آشفته ام دلم تنگ است/ زمان زمان دروغ و فریب و نیرنگ است ازاین کویر نفس گیر چون روم بیرون؟/ هر کجا که روم آسمان همین رنگ است پانزده سال از رفتن بزرگ مرد ورزش کردستان گذشت، دوران طلایی ورزش این دیار در کنار این انسان والا و شریف چه زیبا بود، زنده یاد مهندس بهاالدین ادب نامی آشنا و ماندگار برای ما کردستانی هاست کسی که سالها با هزینه شخصی در چندین رشته ورزشی یار و یاور بود. چه روزهای بود دوران طلایی حضور تیم بسکتبال ساینا کردستان در سوپر لیگ ایران ، ورزش دوستان کردستانی محال است آن دوران طلایی را از یاد ببرند، شور و شوق در سالن آزادی سنندج ، درخشش بسکتبالیست های ساینا در ایران و عضویت در تیم ملی، آه چه لحظاتی بود، احساسات تماشاگران ، آرامش زیبا، شور و هیجان ، خوشحالی از شکست تیم های مدعی کشور، واقعا روزهای تکرار نشدنی بود. تیم فوتبال ساینا سنندج هم حاصل زحمات و تلاش های زنده یاد مهندس ادب بود که سالها حضوری فعال در لیگ استان، غرب کشور و زیر گروه داشت، ساینا یادآور خاطرات خوب گذشته فوتبال کردستان بود زمانی که تیم های سرشناس نساجی مازندران در جام حذفی یا آرارات تهران با بزرگانش به سنندج می آمدند و برابر ساینا صف آرایی می کردند یادش بخیر جای سوزن انداختن در استادیوم ملک نیا نبود، براستی آن دوران را می توان دورانی پرنشاط برای ورزش این دیار دانست. به خود می بالیم که این انسان بزرگ و خدمتگذار اهل کردستان بود تاریخ در مقابل او سر تعظیم فرود خواهد آورد. مهندس بهاالدین ادب مردی بود که همیشه در خدمت ورزش و ورزشکاران بود و سالهای سال با هزینه شخصی و با عشق و علاقه تیم های فوتبال، بسکتبال و پینگ پنگ ساینا را حمایت می کرد. مهندس ادب زمانی هم که در فدراسیون بسکتبال ایران بود هر موقع فدراسیون مشکل مالی داشت کمک و حمایت می کرد، زنده یاد مهندس ادب واقعا خدمات شایانی را به ورزش کردستان کرد و بعد از گذشت ۱۵ سال از فقدان این بزرگ مرد همچنان جای خالی او در ورزش این استان به شدت احساس می شود، ایشان تکیه گاه و ستونی قابل اطمینان برای ورزش این دیار بود. ۲۵ مرداد پانزدهمین سالگرد زنده یاد مهندس بهاالدین اادب فرزند برومند کردستان گرامی باد. روحش شاد یادش گرامی نامش جاویدان باد.

مهندس بهاء الدین ادب در یال ۱۳۲۴ شمسی در سنندج مرکز استان کردستان متولد شد. وی مدیر ورزشی، سیاستمدار و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره بود. نایب رئیسی فدراسیون بسکتبال ایران و ایجاد بستر رشد و شکوفایی هرچه بیشتر بسکتبال در سنندج بخشی از دلایلی است که نام مهندس ادب را تا همیشه نیک نگه خواهد داشت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهندس بهاء الدین ادب در یال ۱۳۲۴ شمسی در سنندج مرکز استان کردستان متولد شد. وی مدیر ورزشی، سیاستمدار و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره بود. نایب رئیسی فدراسیون بسکتبال ایران و ایجاد بستر رشد و شکوفایی هرچه بیشتر بسکتبال در سنندج بخشی از دلایلی است که نام مهندس ادب را تا همیشه نیک نگه خواهد داشت.

در مطلبی کوتا و به قلم عادل خلیلیان، سالروز درگذشت این مرد بزرگ را گرامی خواهیم داشت:

 

------------------------------------

شکسته خاطر و آشفته ام دلم تنگ است/ زمان زمان دروغ و فریب و نیرنگ است
ازاین کویر نفس گیر چون روم بیرون؟/ هر کجا که روم آسمان همین رنگ است

پانزده سال از رفتن بزرگ مرد ورزش کردستان گذشت، دوران طلایی ورزش این دیار در کنار این انسان والا و شریف چه زیبا بود، زنده یاد مهندس بهاالدین ادب نامی آشنا و ماندگار برای ما کردستانی هاست کسی که سالها با هزینه شخصی در چندین رشته ورزشی یار و یاور بود.

چه روزهای بود دوران طلایی حضور تیم بسکتبال ساینا کردستان در سوپر لیگ ایران ، ورزش دوستان کردستانی محال است آن دوران طلایی را از یاد ببرند، شور و شوق در سالن آزادی سنندج ، درخشش بسکتبالیست های ساینا در ایران و عضویت در تیم ملی، آه چه لحظاتی بود، احساسات تماشاگران ، آرامش زیبا، شور و هیجان ، خوشحالی از شکست تیم های مدعی کشور، واقعا روزهای تکرار نشدنی بود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تیم فوتبال ساینا سنندج هم حاصل زحمات و تلاش های زنده یاد مهندس ادب بود که سالها حضوری فعال در لیگ استان، غرب کشور و زیر گروه داشت، ساینا یادآور خاطرات خوب گذشته فوتبال کردستان بود زمانی که تیم های سرشناس نساجی مازندران در جام حذفی یا آرارات تهران با بزرگانش به سنندج می آمدند و برابر ساینا صف آرایی می کردند یادش بخیر جای سوزن انداختن در استادیوم ملک نیا نبود، براستی آن دوران را می توان دورانی پرنشاط برای ورزش این دیار دانست.

به خود می بالیم که این انسان بزرگ و خدمتگذار اهل کردستان بود تاریخ در مقابل او سر تعظیم فرود خواهد آورد. مهندس بهاالدین ادب مردی بود که همیشه در خدمت ورزش و ورزشکاران بود و سالهای سال با هزینه شخصی و با عشق و علاقه تیم های فوتبال، بسکتبال و پینگ پنگ ساینا را حمایت می کرد.

مهندس ادب زمانی هم که در فدراسیون بسکتبال ایران بود هر موقع فدراسیون مشکل مالی داشت کمک و حمایت می کرد، زنده یاد مهندس ادب واقعا خدمات شایانی را به ورزش کردستان کرد و بعد از گذشت ۱۵ سال از فقدان این بزرگ مرد همچنان جای خالی او در ورزش این استان به شدت احساس می شود، ایشان تکیه گاه و ستونی قابل اطمینان برای ورزش این دیار بود.
۲۵ مرداد پانزدهمین سالگرد زنده یاد مهندس بهاالدین اادب فرزند برومند کردستان گرامی باد.

روحش شاد یادش گرامی نامش جاویدان باد.

بازگشت به صفحه اصلی یاریزان


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی