رفتن به بالا
  • یکشنبه - 20 تیر 1400 - 23:28
  • کد خبر : ۱۰۹۴۳
  • چاپ خبر : مرگ مغزی فوتبال غرب ایران در سایه مدیریت غلط سیاسیون
به قلم کمال میرزا احمدی؛

مرگ مغزی فوتبال غرب ایران در سایه مدیریت غلط سیاسیون

به گزارش یاریزان؛ هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم فوتبال ایران با برگزاری مسابقات در دو گروه و در شهر های مختلف ایران به کار خود پایان داد تا نمایش چهره کامل صعود و سقوط کنندگان از این دوره از مسابقات به هفته پایانی کشیده شود. در این بین شرایط پیش روی دو تیم پرطرفدار سردار بوکان و آوالان کامیاران را برای فرار از سقوط به دسته پایین تر مورد بررسی قرار خواهیم داد. در گروه الف این رقابت ها تیم های نفت و گاز گچساران، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت، اسپاد تهران، فولاد نوین اهواز، شهرداری بندرعباس، شهرداری همدان، مس نوین کرمان، ملی حفاری اهواز، آوالان کامیاران، ایران جوان بوشهر، امید گناوه، ویستا توربین تهران، و محتشم تبریز قرار دارند.

سقوط پی در پی تیم های فوتبال غرب ایران در لیگ دسته اول و دوم کشور، زنگ خطری است که نشان از مرگ مغزی این رشته پرطرفدار در این منطقه دارد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سقوط پی در پی تیم های فوتبال غرب ایران در لیگ دسته اول و دوم کشور، زنگ خطری است که نشان از مرگ مغزی این رشته پرطرفدار در این منطقه دارد.

بعد از بعثت کرمانشاه در فص۹۸، نوبت به نود ارومیه در لیگ دسته اول کشور رسید، نودی که در ابتدا حضور در لیگ یک چنان ظاهر شد که تا یک قدمی صعود به لیگ برتر ایران قرار گرفت.

 

------------------------------------

مشکلات مالی و بدهی های گذشته این باشگاه باعث شد چندین بار استاندار آذربایجان غربی به تهران سفر کند و با درحضور فدراسیون فوتبال مشکلات این تیم را از نزدیک پیگیری نماید اما رای قوی فیفا همچنان پنجره نقل و انتقالات این تیم را گرفت و نودی که با جوانان و امیدهای ارومیه ای که سالها در اکادمی نود آموزش دیده بودند نتوانستد نام ارومیه در لیگ یک ایران را حفظ کنند و وداع تلخی را از لیگ یک ایران داشته باشند.

 

آوالان کامیاران

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تنها نماینده استان کردستان که زبان زد خاص و عام بود از شکوفایی استعدادهای همچون سیروان قربانی و یاسر فیضی در لیگ برتر ایران حاصل فعالیت آوالانی بود که برای دومین بار به دسته پایین تر سقوط کرده بود، آوالان در یک شهر کاملا فوتبالی حضور داشت که بیشترین سهم بومی را در لیگ دو کشور تجربه میکرد، نبود زیرساخت های اولیه حتی یک ورزشگاه خوب و دارای امکانات اولیه، نبود مسولین دلسوز در این شهرستان که به گواه مربیان و بازیکنان وضعیت خوابگاه و هزینه های ایاب و ذهاب به قدری پایین بودکه در حد لیگ استانی هم نبود. درنهایت آوالان در دیدار های ابتدایی فصل جاری طوری ظاهر شد که میتوان حدس زد که اگر بیشتر حمایت می شد کاندیدای صعود به لیگ دسته اول کشور بود، اما در میانه راه عدم حمایت مسولین باعث جدایی چندین بازیکن شد که حال و روز آوالان را بسیار تغییر داد و در پایان به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد تا روز سیاه و تلخ ۱۶تیرماه ۱۴۰۰ برای همیشه در ذهن هواداران فوتبال کردستان بماند…

 

سردار بوکان

سردار بوکان یا همان سردار کردستان که تیمی با نام و آوازه مردم کردستان در تمام نقاط کشور به گوش هر فوتبال دوستی رسیده بود.

هرگاه نام سردار در جمع فوتبالی بر سر زبان آورده می شود ذهن مخاطب به سوی ورزشگاه خاتم الانبیاء رجوع می کرد که دارای هزاران هواداران خونگرم و تیفوسی بود که تنها به عشق وهدف یک تیم فریاد می کشیدند!

سردار بوکان که در ۵ سال گذشته انواع و اقسام نامهربانی ها و کم لطفی ها را در لیگ تجربه کرده بود سرانجام امسال قرار بود طوری بسته شود که از نام سردار و آبروی فوتبال کردستان دفاع کند اما انچه که الان هواداران فهیم نظاره گر هستند کاملا قضیه وارونه است و هر روز شاهد داستان هایی هستیم که دل هر فوتبال دوستی را آزار میدهد و روحیه فوتبال را خدشه دار می کند.

در یک هفته پایانی قرار داریم که سردار بوکان باید به مصاف تیم شهید قندی یزد برود که با احتساب این امتیاز میتواند خود را در لیگ دو کشور نگه دارد و بعنوان تنها تیم فوتبال غرب ایران جایگاه خود را در لیگ دسته دوم ایران حفظ کند و امیدهای را در قلب ها زنده نگه دارد.

نبود حامی رسمی و کارخانجات دولتی مهمترین دلیلی بوده که ورزش این منطقه سالهاست درجامیزند، البته دخالت و ورود افراد سیاسی به حوزه ورزش قبل از هرچیزی در نابودی نقش اول داشته و همیشه مشکلات خاص خود را ایجاد کرده است.

 

یاریزان | کمال میرزا احمدی

مرگ مغزی فوتبال غرب ایران در سایه مدیریت غلط سیاسیون


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی