رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 10 دی 1399 - 12:48
  • کد خبر : ۹۰۰۷
  • چاپ خبر : مدال طلای محمدرضا قیاسی به ایران رسید / امتناع کشتی گیر کنگاوری از گرفتن مدالش!
با اعلام دوپینگ ورزشکار روس؛

مدال طلای محمدرضا قیاسی به ایران رسید / امتناع کشتی گیر کنگاوری از گرفتن مدالش!

حدود دوسال پیش بود که در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان، محمدرضا قیاسی آزادکار کنگاوری در وزن 80 کیلوگرم با قبول شکست برابر دمیتری الکانوف روس به نایب قهرمانی این رقابت ها رسید.

حدود دوسال پیش، در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان، محمدرضا قیاسی آزادکار کنگاوری با قبول شکست برابر دمیتری الکانوف نایب قهرمان شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

حدود دوسال پیش بود که در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان، محمدرضا قیاسی آزادکار کنگاوری در وزن ۸۰ کیلوگرم با قبول شکست برابر دمیتری الکانوف روس به نایب قهرمانی این رقابت ها رسید.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ حدود پنج ماه بعد از این رقابت ها، اتحادیه جهانی کشتی با اعلام دوپینگ ورزشکار روس، محمدرضا قیاسی را قهرمان وزن ۸۰ کیلوگرم این رقابت ها اعلام کرد و قرار شد تا مدال این کشتی گیر کنگاوری پس از تحویل مدال نقره، به رنگ طلا درآید.

 

------------------------------------

پیگیری ها برای گرفتن مدال طلای قیاسی با نقش پررنگ رئیس هیات کشتی شهرستان کنگاور آغاز شد و سرانجام در هفته های گذشته این مدال به فدراسیون کشتی ایران تحویل داده شد.

اما آنطور که رئیس هیات کشتی شهرستان کنگاور می گوید، علیرغم اینکه این موضوع همان زمان به اطلاع محمدرضا قیاسی و خانواده اش رسیده، این کشتی گیر هنوز اقدامی برای گرفتن مدال طلایش نکرده است.

مسعود رحمت آبادی در گفت و گو با ایسنا، در این باره چنین توضیح داد: حدود سه ماه پیش مدال نقره محمدرضا قیاسی را از خانواده‌اش تحویل گرفته و به تهران برده و تحویل فدراسیون دادم تا طی نامه ای آن را برای فدراسیون جهانی ارسال کنند و مدال طلا را به ایران بفرستند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی تصریح کرد: مقدمات ارسال مدال طلای قیاسی از سوی فدراسیون جهانی درحال انجام بود که وزارت ورزش و جوانان هم حدود ۹۰ میلیون تومان پاداش برای این کشتی گیر در نظر گرفت و آنطور که اعلام شده این ورزشکار با مراجعه به وزارت ورزش پاداش خود را هم دریافت کرده است.

رئیس هیات کشتی شهرستان کنگاور افزود: پس از اینکه حدود یک ماه پیش مدال طلای قیاسی به ایران رسید، موضوع را به این ورزشکار و خانواده‌اش اطلاع دادم و حتی طبق هماهنگی با فدراسیون قرار براین شد تا در پایان رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد، طی مراسمی به صورت رسمی این مدال را به وی اهداء کنند، اما متاسفانه نیامد.

وی تاکیدکرد: تاکنون تلاش هایی برای برقراری ارتباط با این کشتی‌گیر کنگاوری داشته ام و سعی براین شده که او را تشویق کنیم تا به فدراسیون مراجعه کند و مدالش را تحویل بگیرد، اما تاکنون موفق نشده ایم و از این کار امتناع می کند.

رحمت آبادی در تشریح چرایی این مسئله هم گفت: متاسفانه محمدرضا قیاسی علیرغم اینکه کشتی گیری بسیار توانمند است، اما بعد از آن رقابت ها دیگر از کشتی کناره گیری کرده و بواسطه برخی حواشی دیگر علاقه ای به ادامه این رشته ندارد.

وی اضافه کرد: هرچند در ملاقات هایی که با مسئولین فدراسیون داشته ام، اعلام کرده اند که اگر این کشتی گیر جوان دوباره به عرصه کشتی قهرمانی بازگردد از او حمایت های بسیار خوبی خواهیم داشت، اما خودداری می کند.

رئیس هیات کشتی شهرستان کنگاور با تاکید براینکه خانواده کشتی باید کمک کنند تا محمدرضا قیاسی دوباره به عرصه کشتی قهرمانی بازگردد، یادآورشد: از رئیس فدراسیون کشتی درخواست می کنم در ادامه سفرهای استانی خود اگر به کرمانشاه هم سفر کرد، دیداری با این کشتی گیر و خانواده اش داشته باشد و او را ترغیب به بازگشت کند و پیگیر رفع مشکلاتش باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی