رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 23 بهمن 1399 - 17:35
  • کد خبر : ۹۵۳۰
  • چاپ خبر : محرومیت ورزشکاران با اعتراف به دوپینگ کاهش پیدا خواهد کرد
از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام شد؛

محرومیت ورزشکاران با اعتراف به دوپینگ کاهش پیدا خواهد کرد

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تاکید دارد که اولین و اساسی ترین گام در راه مبارزه با دوپینگ، آموزش و اطلاع رسانی جامع و کافی به همه افراد درگیر ورزش شامل ورزشکاران، مربیان، نیروهای پشتیبان، سرپرستان تیم ها و در ورزشکاران جوان تر والدین ایشان است. آموزش ها شامل منطق مبارزه با دوپینگ، تعاریف دوپینگ، آشنایی با روند نمونه گیری، حقوق ورزشکار در موارد مربوطه، قوانین و مقررات آژانس یا کد وادا، عوارض و اثرات سوء دوپینگ بر سلامت افراد و در نهایت محرومیت های ورزشی و اجتماعی ناشی از ارتکاب تخلفات است. وظایف ورزشکاران و نیروهای پشتیبان ایشان به وضوح در فصول مربوطه تشریح شده است، که مهم ترین آنها عبارتند از:

از این پس ورزشکارانی که بعد از مثبت شدن نمونه A به تخلفی که انجام داده‌اند اعتراف کنند، با یک سال کاهش محرومیت مواجه خواهند شد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

از این پس ورزشکارانی که بعد از مثبت شدن نمونه A به تخلفی که انجام داده‌اند اعتراف کنند، با یک سال کاهش محرومیت مواجه خواهند شد.

به گزارش یاریزان؛ براساس اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و مصوبه‌ای که بتازگی تصویب و در اختیار نادوی کشورها قرار گرفته است، اگر ورزشکاران به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کنند، در محرومیت آنان یکسال تخفیف داده می‌شود.

 

------------------------------------

همچنین وادا در نظر دارد تا برای ورزشکاران متخلفی که ابراز پشیمانی کرده‌اند، کمترین مجازات را در نظر بگیرد.

پیش از این نیز کمیته نظارت وادا عنوان کرده بود که سلامتی ورزشکاران مهمترین نگرانی وادا در طول بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بوده و آنها می‌توانند اطمینان داشته باشند که واکسن ویروس کرونا باعث نقض قوانین مبارزه با دوپینگ نمی‌شود.


https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی