رفتن به بالا
  • دوشنبه - 8 اردیبهشت 1399 - 14:15
  • کد خبر : ۶۶۹۲
  • چاپ خبر : رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه: امسال بر استعدادیابی تمرکز داریم

رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه: امسال بر استعدادیابی تمرکز داریم

رئیس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: امسال در تلاشیم تا روی استعدادها و داشته هایمان تمرکز کنیم تا قهرمان پروری داشته باشیم.

رئیس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: امسال در تلاشیم تا روی استعدادها و داشته هایمان تمرکز کنیم تا قهرمان پروری داشته باشیم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: امسال در تلاشیم تا روی استعدادها و داشته هایمان تمرکز کنیم تا قهرمان پروری داشته باشیم.

به گزارش یاریزان و به به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامرضا همتی جهش قابل توجه در تعداد ورزشکاران سازمان یافته را از مهمترین موفقیت‌های ژیمناستیک کرمانشاه درسال گذشته خواند و اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۸۷ تعداد ورزشکاران ژیمناستیک در کرمانشاه حدود پنج هزار نفر بود که سال گذشته با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم توانستیم این آمار را به ۹ هزار ورزشکار افزایش دهیم.

 

------------------------------------

وی تصریح کرد: هرچند سال گذشته با افزایش بیش از چهار هزار ورزشکار رشد چشمگیری در تعداد ورزشکاران سازمان یافته ژیمناستیک کرمانشاه داشتیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و تداوم آن تا به امروز، به نظر می‌رسد تعداد ورزشکاران سازمان یافته نه تنها در ژیمناستیک بلکه در سایر رشته ها نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

رئیس هیات ژیمناستیک استان تصریح کرد: امسال در نظر داریم بیشتر تمرکز خود را روی استعدادیابی در رده‌های پایه و رشد و تربیت آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ورزشکاران ژیمناستیک در کرمانشاه را خردسالان تشکیل می‌دهند، گفت: در تلاشیم تا با تمرکز روی همین رده‌های پایه بتوانیم قهرمان سازی کنیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

همتی در پاسخ به این پرسش که چرا ژیمناستیک کرمانشاه هیچگاه قهرمان ساز نبوده، عنوان کرد: ژیمناستیک رشته‌ای متفاوت از سایر رشته ها است، بطوریکه اگر کسی بخواهد از ۱۶ یا ۱۷ سالگی وارد رشته‌هایی مانند فوتبال، کشتی، کاراته، تکواندو و… شود می‌تواند امیدوار باشد که ظرف چندسال به قهرمانی برسد، درحالیکه در ژیمناستیک اینگونه نیست.

وی توضیح داد: سن مناسب برای ورود ژیمناستیک در تمام دنیا بین چهار تا شش سالگی است و برای اینکه فردی بخواهد در این رشته قهرمان شود باید حدود ۲۵ سال در ژیمناستیک کار کند که اصلا قابل قیاس با مدت زمان قهرمان سازی در سایر رشته ها نیست.

رئیس هیات ژیمناستیک استان عنوان کرد: باتوجه به این شرایط در نظر داریم روی داشته‌ها و استعدادهای کنونی مان در خانه ژیمناستیک استان تمرکز کنیم تا بتوانیم در آینده قهرمان سازی کنیم و امثال “سعید کیخا” از ملی پوشان مطرح ژیمناستیک ایران را در کرمانشاه تربیت کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه استعدادیابی که اکنون در هیات های ورزشی باب شده، گفت: استعداد یابی این نیست که به مدارس برویم و استعداد های جدید کشف و پس از مدتی آنها را رها کنیم، بلکه استعدادیابی یعنی اینکه بتوانیم از میان استعدادهای کنونی که داریم روی بهترین ها تمرکز کرده و آنها را بالنده کنیم.

همتی در ادامه با اذعان به اینکه در هیچکدام از باشگاه های ورزشی کرمانشاه قهرمان سازی ژیمناستیک صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: برای اینکه یک سالن مجهز ژیمناستیک برای قهرمان پروری داشته باشیم به حدود یک میلیارد تومان تجهیزات ورزشی نیاز است، درحالیکه هیچکدام از باشگاه های ما چنین تجهیزاتی را ندارند و عمدتا به جنبه درآمدزایی از این رشته توجه می‌کنند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی